چگونه با تلگرام فایل gif درست کنیم؟

چگونه با تلگرام فایل gif درست کنیم؟
  • 1395/7/13
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر شما از کاربران تلگرام باشید قطعا تا کنون بارها با فایل های متحرک و بی صدایی روبرو شده اید که به دلایل مختلفی دوست داشتنی هستند.

از وقتی که تلگرام از فایل های متحرک gif پشتیبانی می کند، ۵۰ درصد محتوای کانال ها به این سمت پیش رفته اند. انتظار می رود با تغییراتی که در نسخه اخیر تلگرام ایجاد شده شمار ویدیوها کاهش پیدا کنند و جای خود را به gif ها بدهند.

مزیت گیف ها این است که این فرمت از فایل، به طور مستقیم در خود تلگرام پشتیبانی می شود در حالی که فیلم ها برای پخش باید به برنامه های دیگری مثل پخش فیلم لینک داده شوند.

نکته کاربردی دیگر نیز این است که حجم فایل های gif بسیار کمتر از فایل های ویدیویی است. اما به طور کلی به دلیل نداشتن صدا، برخی از کاربران تمایلی به مشاهده gif ندارند.

اما اگر شما هم دوست دارید که فایل های gif  را در چنل خود به اشتراک بگذارید و یا اینکه با تلگرام فایل gif بسازید امروز گویا آی تی به شما این روش را آموزش خواهد داد. با ما همراه باشید

برای این کار باید ابتدا تلگرام خود را بروز رسانی کنید. فرقی ندارد که اندروید دارید یا ios، چرا که در آخرین بروز رسانی تلگرام این قابلیت را روی هر دو مدل از سیستم عامل ها پیاده سازی کرده است.

پس از اینکه به روز رسانی را انجام دادید، به کانال یا صفحه پیام یکی از دوستان خود بروید.

در آن جا روی گزینه ارسال فایل ضربه بزنید:

در اینجا از بخش های قابل مشاهده گالری را انتخاب کنید.

How to create a gif file telegram

بعد وقتی وارد این بخش شدید، وارد بخش فیلم ها شوید.

وقتی وارد فیلم ها شدید، یک فیلم را انتخاب کنید و وارد مرحله بعدی شوید.

How to create a gif file telegram

وقتی وارد مرحله بعد شدید، یک کادر مشابه کادر زیر به شما نمایش داده می شود:

How to create a gif file telegram

در تصویربالا به علامت بلند گو توجه کنید. اگر روی آیکون بلند گو ضربه بزنید به راحتی می توانید امکان تولید فایل gif را فراهم کنید.

How to create a gif file telegram

این آیکون را لمس کرده و گزینه send را از سمت راست و پایین لمس کنید تا فایل مورد نظر بدون صدا و در قالب gif برای فرد مورد نظر ارسال شود.

How to create a gif file telegram

بدین ترتیب می توانید از طریق تلگرام فیلم هایتان را به فایل gif تبدیل کنید.  در تصویر زیر، تصویر اول فایل مورد نظر به صورت فیلم است و در تصویر دوم، فایل مورد نظر به صورت gif می باشد.

آیا شما هم با گویا آی تی هم عقیده اید که این قابلیت واقعا کاربردی است؟ شما بیشتر در چه مواقعی تمایل دارید فیلم ها را به فایل gif تبدیل کنید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب فوق العاده کابردی را در شبکه های اجتماعی تان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم از آن بهره مند شوند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *