چگونه هشدار تماس های اسکایپ را از تماس های عادی در iOS 10 مجزا کنیم؟

چگونه هشدار تماس های اسکایپ را از تماس های عادی در iOS 10 مجزا کنیم؟
  • 1395/7/24
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از مهم ترین بروز رسانی ها در ios 10 به روز رسانی قابلیت های Callkit  بوده است. در واقع Callkit  با بروز رسانی های متعدد، نوع تماس را از اپلیکیشن های ارتباط جمعی در گوشی های آیفون دست خوش تغییر قرار داده که خیلی ها نسبت به آن احساس خوبی ندارند. در واقع تا زمانی که از ios 9 استفاده می کردید، اگر کسی از طریق واتس اپ، وایبر و یا اسکایپ با شما تماس می گرفت، با دریافت یک نوتیفی متوجه می شدید که این تماس صوتی از طرف این اپلیکیشن ها در انتظار شماست. این نوتیفی کمی بلندتر از نوتیفی، دریافت پیام بود.

اما حالا با روی کار آمدن ios 10 شرایط به گونه ای شده که اگر تماسی از طریق این اپلیکیشن ها دریافت کنید، تمایزی بین آن و تماس های غیر از اپلیکیشن ها را درک نخواهید کرد. بدین صورت ممکن است در پاسخ دهی به این تماس دها دچار اشتباه شوید.

خوشبختانه در نرم افزار Skype version 6.26 امکان فعال سازی و غیر فعال سازی قابلیت ادغام تماس ها، توسط خود کاربر به راحتی وجود دارد که گویا آی تی امروز به شما کمک می کند، قابلیت ادغام را غیر فعال کنید. نکته مهم تر این است که، اگر از کاربران قدیمی اسکایپ باشید به راحتی می توانید این تنظیمات را پیدا کنید اما کاربران جدید ممکن است به مشکل برخورد کنند پس به آموزش پیش رو به دقت توجه کنید:

اپلیکیشن اسکایپ را باز کنید و از آن جا به تب  My Info بروید و سپس گزینه تنظیمات را مد نظر قرار دهید. در بخش Settings نیز گزینه Calls را انتخاب کنید.

How To Turn Off Integrated Calling For Skype Calls In iOS 10

بعد از این در بخش مورد نظر گزینه ای وجود دارد که Integrated Calling نام دارد. روبروی این گزینه یک تاگل کشیدنی وجود دارد. برای غیر فعال سازی، تاگل را بکشید تا خاکستری شود.

How To Turn Off Integrated Calling For Skype Calls In iOS 10

با این کار، به محض دریافت تماسی از سمت کاربران اسکایپ متوجه خواهید شد که این تماس درون اپلیکیشنی است و از طرف اپراتورها صورت نگرفته است.

اگر این قابلیت را فعال کنید، در صفحه خانگی و صفحه قفل گوشی خود می توانید تماس های دریافتی را مشاهده کنید و بعد به راحتی با استفاده از دکمه های مرسوم در برخورد با تماس های معمولی با تماس دریافتی خود رفتار کنید.

How To Turn Off Integrated Calling For Skype Calls In iOS 10

در صورتی که گوشی شما قفل باشد و بخواهید صدای تماس دریافتی را قطع کنید، می توانید از فشردن دکمه Power/Lock  بهره مند شوید و صدای مورد نظر را سایلنت کنید.

البته این قابلیت به خودی خود بد نیست، چرا که می توانید کارتان را ساده تر انجام دهید. اگر از اسکایپ برای کسب و کار خود استفاده می کنید می توانید این قابلیت را فعال نگه دارید و از صرفه جویی در زمان خود و پاسخگویی سریع بهره مند شوید.

How To Turn Off Integrated Calling For Skype Calls In iOS 10

خوشبختانه اسکایپ اولین اپلیکیشنی است که این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده که در صورت تمایل آن را فعال کنند در حالی که دیگر اپلیکیشن ها مثل مسنجر فیس بوک و یا واتس اپ، در حال حاضر دارای گزینه ای برای تنظیم این قابلیت به طور دلخواه نیستند.

نظر شما در مورد اپلیکیشن اسکایپ و البته بروز رسانی های جدید ios  چیست؟ مزایای وجود چنین قابلیتی چیست؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و با انتشار این مقاله آموزشی در مورد ios 10 روی شبکه های اجتماعی به  حرفه ای تر شدن دوستان تان، کمک کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *