چگونه موقعیت ویجت‌های Lock Screen را در iOS 10 تغییر دهیم؟

چگونه موقعیت ویجت‌های Lock Screen را در iOS 10 تغییر دهیم؟
  • 1395/9/2
  • زهرا معبودی
  • 0

iOS 10 بهبودهای زیادی داشته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از ویجت‌ها اشاره کرد؛ ویجت‌هایی که می‌توانند از همان لاک اسکرین دستگاه قابل دستیابی باشند.

تغییرات جدید لاک اسکرین

به محض در دست گرفتن یک موبایل مجهز به iOS 10 متوجه چند تغییر بزرگ خواهید شد. اولین چیز حذف شدن حرکت سوایپ برای آنلاک کردن است که از روزهای ابتدایی iOS با این سیستم عامل همراه بود. حالا برای قفل‌گشایی دستگاه کافی است دکمه‌ی هوم را دو بار بار لمس کنید (یا فشار دهید)، یا از TouchID استفاده کنید، یا رمز عددی وارد نمایید. علاوه بر این افرادی که با یادداشت ها زیاد سر و کار دارند و در بیادآوری کارها از آن کمک می گیرند می توانند با تنظیم یادداشت بر روی صفحه قفل ios 10 موثر تر از آن استفاده کنند.

اما دومین تغییر این است که اگر همان حرکت سوایپ به سمت راست را انجام دهید، به جای قفل‌گشایی دستگاه با ویجت‌ها روبرو می‌شوید (در iOS 9 تنها راه دستیابی به ویجت‌ها از طریق بخش نوتیفیکیشن و زمانی بود که دستگاه آنلاک شده باشد).

تغییرات ویجت ها در lock screen

اگر قبلاً زیاد به این ویجت‌ها اهمیت نمی‌دادید، حالا که جای آن‌ها تغییر کرده زمان خوبی برای آشنایی با آن‌هاست. استفاده از ویجت‌ها هم با اپلیکیشن‌های داخلی iOS (مثل ویژگی جدید Parked Car در Maps) و هم اپلیکیشن‌های شخص ثالث (مثل Todoist) ممکن است.

دسترسی به ویجتها و ویرایش آنها

از طریق یکی از دو روش زیر می‌توانید به ویجت‌ها دسترسی یافته و آن‌ها را ویرایش کنید. یعنی هم می‌توانید از طریق بخش نوتیفیکیشن در حالتی که دستگاه قفل‌گشایی شده، و هم به طور مستقیم از لاک اسکرین آن‌ها را ویرایش نمایید. با توجه به این که تمرکز این مطلب بر روی لاک اسکرین است، ما کار را از همان‌جا دنبال می‌کنیم.

برای شروع دستگاه خود را قفل کنید. دکمه‌ی پاور را فشار دهید تا موبایل‌تان روشن شود. حالا به سمت چپ سوایپ کنید.

تغییرات ویجت ها در lock screen

حالا در صفحه‌ی ویجت‌ها قرار دارید. اگر در نسخه‌های قبلی کمی با سیستم ویجت‌ها کار کرده باشید، ممکن است چند ویجت در این صفحه ببینید. اگر هم هیچ چیزی اضافه نکرده باشید، خود iOS با امید به این که نظر شما را جلب کند، به طور پیشفرض چند ویجت نصب می‌کند.

تغییرات ویجت ها در صفحه قفل آی او اس

بر همین اساس، ابتدا باید کمی آن‌جا را مرتب کنیم تا ویجت‌های مورد علاقه‌مان باقی بماند. برای این کار به پایین صفحه رفته و آیکن Edit را انتخاب کنید.

تغییرات ویجت ها در صفحه قفل آی او اس

در لیستی که باز می‌شود، همه‌ی ویجت‌های فعال را در بالای صفحه، و لیستی از ویجت‌های موجود را هم در پایین می‌بینید. در سمت چپ هر ویجت فعال یک آیکن بزرگ قرمز برای حذف کردن، و در سمت راست آن‌ها هم علامت سه خطی را می‌بینید که با لمس و نگه داشتن انگشت‌تان روی آن‌ها می‌توانید ویجت‌ها را جابجا کنید.

اگرچه که ویجت مورد علاقه‌ی من یعنی Hue علی‌رغم استفاده‌ی زیاد در پایین لیست قرار دارد، اما ویجت بلااستفاده‌ی تقویم که هیچ وقت از آن استفاده نکردم در بالای لیست است، از همین رو ظاهراً الگوریتم خاصی برای بهینه سازی آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

تغییرات ویجت ها در صفحه قفل آی او اس

ابتدا بگذارید گزینه‌هایی که نمی‌خواهیم را حذف کنیم. با توجه به این که ما برای همه چیز از تقویم گوگل استفاده می‌کنیم، اولین گزینه‌ی ما ویجت یادآوری Up Next است که اطلاعات خود را از تقویم اپل می‌گیرد. شما می‌توانید ویجت‌های اضافه را با انتخاب آیکن قرمز رنگ و سپس لمس گزینه‌ی Remove حذف کنید. خیلی وسواس به خرج ندهید، اگر بعداً از حذف کردن یک ویجت منصرف شدید، به راحتی می‌توانید آن را از بخش ویجت‌های استفاده نشده دوباره برگردانید.

تغییرات ویجت ها در صفحه قفل آی او اس

پس از آن که ویجت‌های اضافه را حذف کردید، زمان آن است که به سراغ بخش More Widgets پایین صفحه بروید. آیکن سبز رنگ کنار هر ویجتی که خواستید را انتخاب کنید تا آن ویجت به لاک اسکرین شما اضافه شود. ما ویجت Apple Weather را حذف کردیم تا از Carrot Weather استفاده کنیم، پس اکنون آن را انتخاب می‌کنیم.

تغییرات ویجت ها در صفحه قفل آی او اس

هنگامی که چند ویجت جدید انتخاب کردید، دوباره به بالای صفحه برگردید و ترتیب آن‌ها را مشخص کنید.

تغییرات ویجت ها در صفحه قفل آی او اس

ما Carrot Weather را مثل ویجت آب و هوای قبلی به بالای لیست بردیم، Hue را پس از آن، و در جایگاه سوم هم ویجت to-do-list مان را قرار دادیم. حالا بگذارید ببینیم خروجی کار به چه صورت شده است:

تغییرات ویجت ها در صفحه قفل آی او اس

با این چیدمان جدید ویجت‌های موردنظرمان را به جای ویجت‌های پیشفرض در دسترس داریم. ویجت‌ها در iOS 10 بیشتر از همیشه کاربردی شده‌اند. توصیه می‌کنیم چند دقیقه زمان صرف کنید تا شما هم ویجت‌های مورد علاقه‌ی خود را به آن شکلی که دوست دارید دم دستتان قرار دهید.

حالا که این تنظیمات را انجام دادید شاید بخواهید امکان دسترسی به تماس ها و پاسخ دهی به پیام ها را از طریق این صفحه برای کاربران، غیر فعال کنید. بدین طریق می توانید با چند تنظیم ساده در iOS از پاسخ دهی دیگران به مسیج ها در Lock Screen ممانعت کنید.

نظر شما در مورد بروز رسانی های اخیر ios چیست؟ این تعجب بر انگیز است که اپل این روزها به این صفحه اهمیت بیشتر می دهد و برای آن امکاناتی در نظر گرفته که واقعا کاربردی هستند. اگر در مورد تنظیمات این بخش مشکلی دارید با ما در بخش نظرات در میان بگذارید و با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی از طریق دکمه های زیر، به نشر و توسعه دانش عمومی – تکنولوژی کمک کنید.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *