چگونه از شبکه های اجتماعی به منظور افزایش مهارت های خود استفاده کنیم؟

چگونه از شبکه های اجتماعی به منظور افزایش مهارت های خود استفاده کنیم؟
  • 1395/8/10
  • زهرا معبودی
  • 0

رسانه های اجتماعی متاسفانه در کشور ما به درستی جای خود را پیدا نکرده اند و بیش از هر چیزی محل به اشتراک گذاری علایق و خاطرات و عکسهایمان شده اند و تنها زمانی که ما در آنها صرف می کنیم به منظور تفریح و گذراندن زمان است. اما این رسانه های قدرتمند می توانند کارایی هایی مهم تر و بهتری نیز از خود به نمایش بگذارند. بنابراین اگر تصمیم دارید کارایی بهتر و حرفه ای تری از آن ها دارشته باشد با گویا آی تی همراه شوید.

رسانه های اجتمعی منبعی غنی هستند که می توانند به سادگی برای ایجاد مهارت های حرفه ای، دانش و ارتباطات مورد استفاده قرار گیرند. برای به دست آوردن ارزش یادگیری واقعی از رسانه های اجتماعی، از خودتان این سه سوال را بپرسید:

Proper interaction on social networks

  1. چه چیزی می خواهم یاد بگیرم؟

اگر قصد دارید اطلاعات ویژه و به خصوصی را درباره حرفه خود بدست آورید بهتر است سری به LinkedIn  و توییتر بزنید و با دنبال کردن برترین های حرفه خود از آن ها روش های حرفه ای کسب و کار را بیاموزید.

دنبال بهترین وبلاگ ها و پادکست ها در  زمینه کاری خود ، برای خواندن و یا گوش دادن باشید . در مورد رشته های خاص و یا موضوعی که شما می خواهید در مورد آنها یاد بگیرید فکر کنید و تمرکز خواندن خود را در آن موضوع خاص جهت توسعه تخصص خود، به جای یادگیری اندک در مورد بسیاری از موضوعات قرار دهید.

با خود بیاندیشید و شکاف های مهارتی خود را پیدا کنید سپس با بهره گیری از این رسانه های ارزشمند سعی کنید تا کمبود های خود را پوشش دهید. به عنوان مثال در صورتی که از مدیرت صحیح برای زمان خود بهره مند نیستید می توانید با سر زدن به توییتر بهترین کارشناسان بهره وری زمان را یافته و به توصیه های مفید و کاربردی آنها عمل نمایید.

استفاده از رسانه های اجتماعی در این حوزه ها، نه تنها موجب تقویت مجموعه ای از مهارت های حرفه ای شما می شود، بلکه شبکه ارتباطی شما را نیزگسترش خواهد داد. بوسیله اشتراک گذاری مجدد منابع مفید در LinkedIn و توییتر، شما می توانید آنهایی که علاقه مند به موضوعات مشابه شما هستند را پیدا کرده و یک جامعه یادگیری ایجاد کنید .

Learn from social networks

  1. چه زمان هایی فرصت یادگیری دارم؟

تفکر کنید و ببینید چه زمان هایی در روز هستند که شما بازدهی و توانایی مغزی و روحی بیشتری برای دریافت مطالب و موضوعات جدید دارید. سپس روی آن ها برنامه ریزی نمایید و با کمک شبکه های اجتماعی در آن زمان ها به یادگیری مسائل مهم و اطلاعات لازم بپردازید.

به عنوان مثال اگر شما قصد دارید  در حین انجام کار بیرون از منزل ، کارهای خانه، و یا رفت و آمد، بر روی مساله توسعه فردی کار کنید، به سادگی خواهید توانست در این زمان ها با بهره گیری از پادکست های مختلف به توسعه دانش خود بپردازید و یا در زمان بهره مندی از وسایل نقلیه عمومی میتوانید به ورق زدن و مرور وبلاگ های محتوایی مفید با موضوع دلخوهتان بپردازید.

  1. ( از/ با) چه کسی می خواهم یاد بگیرم؟

بسیاری از ما در اجتماعات فعال و گروه های یادگیری نقش فعال تر و مطلوب تری از خود به نمایش می گذاریم بنابراین درست همین جاست که عملکرد رسانه های اجتماعی می تواند بی نظیر باشد زیرا شما خواهید توانست با عضویت در گروه های کوچک و هدفمند و با اشتراک گذاری ایده ها و علایق خود و همچنین دریافت نظرات و ایده های دیگران به پیشبرد عملکرد خود کمک نمایید همچنین با بهره گیری از این رسانه ها می توانید به یادگیری موضوعات مختلف بپردازید.

برای پیدا کردن گروه مورد نظر خود، از دوستان و یا همکاران خود بپرسید که آیا آنها بخشی از یک گروه یا اجتماع یادگیری و حرفه ای هستند که می تواند شما را در یک حوزه کاری کمک کند ؟

معمولا بهترین گروه های آنهایی هستند که مجموعه های کوچک تری را در خود دارند و در آنها معمولا هر عضو حداقل یم عضو دیگر را می شناسد.

این چنین گروه هایی عملا حرفه ای تر کار می کنند و با اشتراک گذاری تجارب و دانسته های خود و انتقال آن به دیگران به سادگی سبب رشد و پویایی افراد می شوند.

بنابراین در صورتی که بخواهید عملکرد خود از شبکه های اجتماعی را تغییر دهید توصیه ما به شما استفاده از دستورالعمل فوق می باشد. نظرات و دیدگاه های خود را درباره این موضوع با دیگر کاربران مجله اینترنتی گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود به دیگر کاربران نیز کمک کنید تا با بهره گیری از این شبکه ها بتوانند عملکردی مطلوب از خود به نمایش گذارند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *