راهنمای انتخاب گوشی های ارزان و مجهز به سنسور انگشت

راهنمای انتخاب گوشی های ارزان و مجهز به سنسور انگشت
  • 1395/8/26
  • زهرا معبودی
  • 0

این روز ها روش های بسیاری برای محافظت و نگهداری اصولی از اطلاعات موجود در تلفن همراه وجود دارد. از روش های قدیمی تر مانند رمز و پترن تا اسکنر اثر انگشت و عنبیه چشم که در پرچمداران به چشم می خورد

تا همین چند وقت پیش اسکنر اثر انگشت یکی از ویژگی هایی بود که تنها در پرچمداران گوشی های رده بالای کمپانی های خاصی مثل اپل وجود داشت اما کم کم به دلیل ایجاد جو رقابتی میان کمپانی ها به گوشی های میان رده نیز نفوذ یافت و در حال حاضر تقریبا تعداد زیادی از اسمارت فون های موجود در بازار از این قابلیت بهره مند هستند.

در میان اسمارت فون های موجود در این لیست بیشتر از هر کمپانی دیگری نام کمپانی هوآوی به چشم می خورد و این در حالی است که همه ما علاقه داشتیم کمپانی های دیگری مانند سونی و یا سامسونگ نیز محصولات میان رده خود این قابلیت جذاب را بگنجانند. پیش از معرفی اسمارت فون های این لیست لازم است به چند نکته ی ضروری اشاره نماییم:

  1. اسمارت فون هایی در این لیست گنجانده شده است که تولید کمپانی های معتبری باشند و به این دلیل اسمارت فون هایی با قابلیت های بسیار زیاد که از برند معتبری بهره مند نیستند از این لیست حذف شده اند.
  2. معیار انتخاب اسمارت فون های این لیست موجود بودن آنها در سراسر کشور است و این که همه افراد در کشور بتوانند به آن درسترسی داشته باشند. بنابراین از قرار دادن اسمارت فون هایی با برندهای معتبری چون Xiaomi ،Meizu ،Oppo و حتی Lenovo در این لیست پرهیز شده است.
  3. پیش از تکیه نمودن بر این لیست به تاریخ انتشار آن دقت نمایید زیرا ممکن است در زمانی که شما آن را مشاهده می کنید اسمارت فون های بهتری نیز توسط کمپانی های دیگر با این ویژگی جذاب تولید شده باشند.
  4. مامی روش‌های امنیتی حتی اسکنر اثر انگشت قابل هک شدن هستند و هیچ یک از ما هم از خطر گم شدن تلفن همراه در امان نیستیم، بنابراین فایل‌ های مهم و عکس‌ های خانوادگی را در حافظه داخلی و بخصوص کارت حافظه تلفن همراه نگهداری نکنید!

هواوی Honor 5X

huawei-honor-5x-gold

این اسمارت فون اندرویدی ارزان ترین اسمارت فون لیست امشب ماست که می توان گفت ارزش بسیار بالایی نیز دارد. این محصول کمپانی هوآوی که از بدنه ای فلزی و خوش ساخت بهره می برد علاوه بر قابلیت جذاب اسکنر اثر انگشت قادر است امکانات بی نظیر دیگری را نیز در اختیار کاربران خود قرار دهد به عنوان مثال شما با بهره گیری از این اسکنر خواهید توانست اعمال دیگری چون استفاده از سنسور را به عنوان شاتر دوربین، دکمه هوم، باز کردن لیست نوتیفیکیشن‌ ها، اجرای نرم‌افزار های تنظیم شده و شماره گیری سریع با انگشتان مختلف را انجام دهید. این گوشی دو سیم کارته است و قابلیت های سخت افزاری و قدرت نسبتا مناسبی را نیز داراست و می توان گفت تنها عیب بزرگ آن عدم پشتیبانی از قابلیت OTG می باشد و اگر می توانید از این قابلیت چشم پوشی کنید این اسمارت فون با قیمت ۷۰۰ هزار تومان در دسترس شماست.

هواوی P9 lite

p9-serie-websitebild

این محصول در واقع نسخه ای ضعیف شده از پرچمدار جدید کمپانی هوآوی است که با همان ظاهر و ویژگی های بی نظیر و فقط با تغییرات کوچکی در قدرت سخت افزاری و دوربین بی نظیر آن ارائه شده است. این گوشی نیز به کمک اسکنر اثر انگشت سریع خود قابلیت های جذاب اسمارت فون قبلی را فراهم می کند همچنین قادر به پشتیبانی از دو سیمکارت همزمان نیز هست. اما اگر قصد دارید از فضای داخلی بیشتری برای ذخیره سازی اطلاعات بهره مند شوید بایستی از سیم کارت دوم صرف نظر نمایید. قیمت این محصول در حدود ۸۰۰ هزار تومان می باشد. ناگفته نماند که در این بازه قیمتی هواوی G8 نیز توصیه می شود.

ال‌جی Nexus 5X

google-nexus-5x-2528-001

همانطور که می دانید کمپانی گوگل در سال ۲۰۱۵ اقدام به معرفی دو اسمارت فون نکسوسی نمود. گوشی هایی که توسط کمپانی ال جی توسعه داده شده اند و از نظر سخت افزاری قابلیت های بی نظیری دارند. نسخه ارزان تر این محصول که ۹۵۰ هزار تومان قیمت دارد با دارا بودن حسگر اثر انگشتی با سرعت فوق العاده می تواند یکی از بهترین گزینه های این لیست برای شما باشد. البته به شرط آن که بتوانید با عدم ساپورت کارت حافظه و اندروید خام کنار بیایید.

سامسونگ Galaxy A5 2016

samsung A5 2016

کمپانی سامسونگ محصولات میان رده با کیفیت خود را در قالب سری A روانه بازار می نماید محصولاتی که با بدنه تمام فلزی و امکانات بی نظیری تولید می شوند. اسکنر اثر انگشت این دستگاه در قسمت دکمه هوم واقع شده است و عملکرد مطلوبی از خود به نمایش گذاشته است. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری از این اسمارت فون کسب نمایید می توانید به مطلب “مقایسه و بررسی پایاپای hTC One A9 و سامسونگ گلکسی ۲۰۱۶ A5” مراجعه نمایید. این محصول زیبا و با کیفیت که از بدنه با کیفیت و سخت افزار قدرتمندی برخوردار است با قیمت ۱٫۲ میلیون تومان در دسترس است که البته این مبلغ کمی برای یک گوشی میان رده زیاد به نظر می رسد.

هواوی Mate S

huawei-mate-s-camera-and-fingerprint-sensor

این محصول کمپانی هوآوی به جرعت یکی از بهترین میان رده های موجود در بازار است که با قیمت ۱٫۳ میلیون تومان در دسترس است اما می توان گفت ارزشی بسیار بیشتر این مبلغ را نیز داراست. این دستگاه که یکی از مدرنترین دستگاه های موجود در بازار است از اسکنر اثر انگشت بسیار با کیفیتی برخوردار است.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این لیست با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین با در میان گذاشتن تجارب استفاده از هر یک از این دستگاه ها به دیگران نیز در انتخاب بهترین اسمارت فون میان رده مجهز به اسکنر اثر انگشت کمک نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *