آیا می دانید روزانه چقدر در شبکه های اجتماعی می گذرانید؟ ( روش محاسبه )

آیا می دانید روزانه چقدر در شبکه های اجتماعی می گذرانید؟ ( روش محاسبه )
  • 1395/9/3
  • زهرا معبودی
  • 0

ایم روزها شبکه های اجتماعی به یکی از اصلی ترین اجزاء زندگی ما تبدیل شده اند. این شبکه ها آنقدر در تار و پود زندگی ما تنیده شده اند که گاهی ساعت ها می گذرد و ما هنوز در حال استفاده از آن ها هستیم. هرچند گاهی این شبکه ها مفید و کار آمدند و به شما در پیگری اخبار و رویداد ها کمک بسزایی می کنند اما شاید بد نباشد تا یک مدیریت جامع و کامل بر روی زمان استفاده از آن ها داشته باشیم. از آنجا که ما از ابزار های متفاوتی برای بهره گیری از شبکه های اجتماعی استفاده می کنیم بنابراین، روش مورد نظر باید قادر باشد صرف نظر از نوع پلتفرم مورد استفاده زمان بندی دققی را به دست دهد. با گویا آی تی همراه باشید تا شما را با یک ابزار جذاب و کار آمد آشنا نماییم.

ردیابی چند پلتفرمی

یکی از بهترین و کامل ترین روش ها برای ردیابی فعالیت شما در شبکه های اجتماعی RescueTime است. این ابزار کارآمد که توانایی نصب بر روی پلتفرم های مختلفی چون مک، ویندوز و لینوکس و حتی اندروید می باشد قادر است با تنظیم بر روی مرورگر های فایرفاکس و کروم عملکرد شما را رصد نماید.

do-you-know-how-much-a-day-do-you-spend-on-social-networks2

کارای این ابزار به گونه ای است که به شما این امکان را می دهد تا به عنوان مثال برای پیگیری زمان هایی که در تایم کاری صرف سر زدن به شبکه های اجتماعی می کنید، زمان های مشخصی را در بازه مورد نظر تنظیم نمایید و به این صورت در انتهای زمان در نظر گرفته شده RescueTime به شما خواهد گفت که زمان صرفه شده شما چه میزان بوده است.

گذشته از این، برنامه فوق این امکان را به شما می دهد تا به طور دقیق به بررسی این موضوع بپردازید که بر روی چه سایت ها و برنامه هایی چه میزان زمانی را صرف نموده اید و شما به سادگی خواهید فهمید که چه میزان از زمان با ارزشتان روزانه  صرف هریک از این شبکه های اجتماعی می شود.

do-you-know-how-much-a-day-do-you-spend-on-social-networks2

RescueTime به عنوان یکی از مطمعن ترین و پایدار ترین منابع می تواند آمار دقیق و کاملی را به شم ارائه نماید و از آنجا که محدوده بسیاری از دستگاه های شما را می تواند پوشش دهد، قادر به ارائه تصویری کامل و کارآمد از میزان مصرف شما از شبکه های اجتماعی است.

در iOS چه کنیم؟

همانطور که در بالا عنوان نمودیم متاسفانه ابزار بسیار مفید RescueTime  قادر به سرویس دهی به شما در سیستم عامل iOS نیست. با این حال قصد داریم ابزار مفید دیگری را برای این سیستم عامل به شما معرفی نماییم. از آن جا که هیچ ابزار خاصی برای بررسی دقیق و کامل استفاده از شبکه های اجتماعی در آیفون و آیپد وجود ندارد شما می توانید با استفاده از ابزار Moment تنها به ردیابی میزان زمان های استفاده از گوشی خود اکتفا نمایید. همچنین یک روش غیر علمی برای بررسی میزان استفاده از باتری گوشی وجود دارد. به قسمت Settings > Battery بروید تا لیست برنامه‌های خود و میزان مصرف باتری توسط آن‌ها را در ۲۴ ساعت گذشته و ۷ روز قبل مشاهده کنید. با ورود به بخش جزئیات، برنامه لیستی را در اختیار شما قرار خواهد داد که به وسیله آن خواهید دید تا چه میزان از مصرف باتری شما صرف برنامه های مختلف در پس زمینه و بر روی صفحه نمایش شده است.

do-you-know-how-much-a-day-do-you-spend-on-social-networks2

امیدواریم این روش ها به شما کمک نماید تا بیش از پیش به ارزش زمان هایی که در این شبکه ها صرف می کنید پی ببرید و با اصلاح الگوی مصرف خود آن را بهینه سازی کنید.

نظرات و دیدگاه های خود را با ما و دیگر کاربران مجله اینترنتی گویا آی تی در میان بگذارید و در صورتی که روش های مناسب تر و کارآمد تری می شناسید آنها را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: MAKEUSEOF

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *