ترفندهایی برای موفقیت در بستن قراردادهای محکم و کسب سود بیشتر

ترفندهایی برای موفقیت در بستن قراردادهای محکم و کسب سود بیشتر
  • 1395/10/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

فروش کار دشواری است اما کارهای مختلفی می‌توان برای ارتقا این مهارت می‌توان انجام داد. با بررسی نظرسنجی‌ها و گزارشات مختلفی که در حوزه فروش انجام شده بودند، موفق به استخراج ۱۵ توصیه‌ی بسیار مهم و ضروری شدیم که هر فروشنده‌ی موفقی باید آنها را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهد.

گویا آی تی – فروش کار دشواری است اما کارهای مختلفی می‌توان برای ارتقا این مهارت می‌توان انجام داد. با بررسی نظرسنجی‌ها و گزارشات مختلفی که در حوزه فروش انجام شده بودند، موفق به استخراج ۱۵ توصیه‌ی بسیار مهم و ضروری شدیم که هر فروشنده‌ی موفقی باید آنها را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهد.

از رسانه‌های اجتماعی کمک بگیرید.
این روزها بسیاری از فروشندگان از وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مثل LinkedIn و توئیتر برای فروش بهتر و بیشتر استفاده می‌کنند. حتی برای این کار واژه‌ای هم اختراع شده است: فروش اجتماعی.

استفاده از واژه‌های خاص برای قدرتمندتر کردن فروش‌
پاره‌ای از واژه‌ها و عبارت خاص هنگام فروش، جادو می‌کنند. برای مثال استفاده از واژه ”به این خاطر“ می‌تواند دید خریدار را نسبت به شما کاملا تغییر دهد.

نرم‌افزارهایی برای کمک به فروش بیشتر
از نرم‌افزارهای ساده برای ذخیره‌سازی داده‌های فروش گرفته تا نرم‌افزارهای پیچیده‌ای که قادر به پیش‌بینی برخی رفتارهای خرید مشتریان هستند، ابزارهای مرتبط با فروش در حال متحول کردن این مهارت هستند.

ایمیل‌های حرفه‌ای بنویسید
ارسال ایمیل هنوز هم یکی از راه‌های بسیار خوب برای پیدا کردن مشتری‌های جدید و افزایش فروش محسوب می‌شود.
در ایمیل دقیقا خود را معرفی کنید، پست فعلی‌تان را ذکر کنید و از محصول عرضه شده صحبت کنید. اگر اطلاعات تماس فرد گیرنده‌ی ایمیل را دارید، می‌توانید برای تماس تلفنی از وی اجازه بگیرید و زمان دقیق برقراری تماس و مدت زمانی که قرار است با آنها صحبت کنید را هم از آنها بپرسید.

سحرخیزی
فروشندگان موفق سحرخیزند: طبق یکی از نظرسنجی‌های شرکت Salesforce، ۷۶ درصد از آنها قبل از ساعت ۷ از خواب بیدار می‌شوند و ۳۵ درصد از آنها قبل از ساعت ۶٫

یادگیری از بهترین‌ها را فراموش نکنید
برای این که بهترین باشید باید از بهترین‌ها یاد بگیرید. شرکت Salesforce با استفاده از توصیه‌ها و پیشنهادات دیو رادنیتسکی، یکی از بهترین و معروف‌ترین فروشندگان خود، اقدام به انتشار یک کتابچه الکترونیک کرده است که برای مشاهده آن می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

با مشتریان ارتباط نزدیک برقرار کنید
اکثر خریداران متوجه شده‌اند داشتن نمایندگان فروشی که قبل از انعقاد قرارداد بتوانند ارتباط خوبی با آنها برقرار کنند نقش بسیار مهمی در تصمیم آنها برای خرید دارد.

پاسخگوی ایمیل‌ها باشید
زمانی که سرتان حسابی شلوغ است اجازه ندهید ایمیل‌های مشتریان ثابت یا خریداران احتمالی چندین ساعت یا چند روز بی‌پاسخ بماند. حداقل کاری که می‌توان انجام داد این است که ۱۵ ثانیه صرف کنید و خبر دریافت ایمیل و پاسخگویی در زمان مناسب را به آنها اعلام کنید.

تخفیف دادن را فراموش نکنید
رهان آیار، یکی از متخصصین بازاریابی و مقاله‌نویس مطرح در این زمینه این طور می‌گوید: ”به کسانی که در معامله چانه‌زنی می‌کنند همیشه تخفیف بدهید. هر چه باشد برای جلب مشتری باید هزینه کنید. اگر هم می‌خواهید مشتریان بپرند کافی است خودخواه باشید و تخفیف ندهید؛ به هر حال این کار هزینه‌ای که ندارد!“

افراد را با نام کوچک‌ خطاب کنید
این هم یکی از اصول مهم بازاریابی و فروش است. با این کار حس خاص بودن را به مشتری منتقل می‌کنید و شانس فروش محصول افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.

در صورت لزوم آخر هفته‌ها هم کار کنید
طبق یکی از بررسی‌های انجام شده توسط شرکت بزرگ Salesforce، ۶۵ درصد از فروشندگان موفق گاهی اوقات از تعطیلات آخر هفته‌ چشم‌پوشی کرده و اضافه‌کاری می‌کنند.

بیشتر گوش دهید و کمتر صحبت کنید
تارون پنت، از مدیران اجرایی بازرگانی Salesforce در یکی از گزارش‌های منتشر شده‌ی این شرکت به نکته‌ی جالبی اشاره می‌کند: ”آن دسته از کسانی که قصد فروش محصول یا خدمات را به افرادی با پیشینه‌های مختلف دارند بهتر است به جای صحبت‌های اضافی، به نظرات طرف مقابل گوش دهند. آن قدر گوش دهید تا دقیقا درک کنید که تغییر چگونه در کسب‌وکارها اتفاق می‌افتد.“

از آمار و ارقام اطلاع داشته باشید
تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سعی کنید از آمار فعالیت‌هایی مثل خرید و فروش‌ها، اطلاعات مشتریان و … اطلاع داشته باشید و اثرات آنها روی فروش محصولات و خدمات را هم به خوبی بررسی نمایید.

وسواس برای استخدام کارکنان و مربیان جدید
تیم فروش باید مجموعه‌ای متشکل از افراد موفق و توانمند باشد تا بتوان نهایت بهره‌برداری را از توان آنها کرد و فروش را به بالاترین میزان ممکن رساند.

از عبارت ”ممنونم“ بیشتر استفاده کنید
جسیکا مدیروس، یکی از مدیران اجرایی Salesforce در این رابطه توضیح می‌دهد: ”بعد از صحبت‌های اولیه برای انعقاد قرارداد و کسب رضایت، معمولا با مشتری قرار یک ناهار یا قهوه‌ی ”تشکر“ را می‌گذارم. بعد از بستن نهایی قرارداد متوجه می‌شوم که همه‌ی فشارها از دوشم برداشته شده و امکان ساخت روابط محکم‌تر برای جذب مشتری و داشتن رابطه‌ی طولانی مدت با وی آسان‌تر از همیشه می‌شود.“

وقت را تلف نکنید، همین الان شروع به اجرای توصیه‌ها کنید
در اکثر شرکت‌ها، فروشندگان موفق بیشترین دریافتی حقوق و مزایا را دارند. اگر شما هم دوست دارید یکی از این افراد موفق باشید بهتر است توصیه‌های ساده‌ی ما را در عمل پیاده کنید. موفق باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *