سامسونگ برای معرفی یک گوشی تاشو در سال ۲۰۱۷ آماده می‌شود

سامسونگ برای معرفی یک گوشی تاشو در سال ۲۰۱۷ آماده می‌شود
  • 1395/9/20
  • مقدم
  • 0

به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ به یک تحول در بازار گوشی‌های هوشمند فکر می‌کند و به همین جهت، تصمیم دارد تا رویای گوشی‌های تاشو را به واقعیت مبدل نماید. در یک گزارش جدید، آمده است که شرکت سامسونگ در سال آینده، یک مدل گوشی با صفحه‌نمایش تاشو رونمایی خواهد کرد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

براساس گزارش‌های منتشرشده، شرکت سامسونگ بر روی دو گوشی‌هوشمند تاشو مشغول به کار است و یک مدل در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد؛ مدل دیگر با تاخیر یک‌ساله در سال ۲۰۱۸ ارائه می‌شود. گمانه‌زنی‌ها، نشان می‌دهد که این سازنده در ابتدا، هیچ‌یک از دو گوشی‌هوشمند تاشوی خود را به صورت انبوه به بازار عرضه نخواهد کرد و تنها تعداد محدودی از آن‌ها را به عنوان یک گوشی مفهومی، ارائه می‌دهد تا استقبال کاربران را از گوشی‌های تاشو بررسی نماید.

این، اولین باری نیست که شایعات از معرفی گوشی تاشوی سامسونگ در سال آینده حکایت می‌کنند؛ شایعه پیش‌تر منتشرشده در ماه می نیز، از یک بازه زمانی مشابه برای معرفی یک گوشی انعطاف‌پذیر توسط سامسونگ حکایت داشت. براساس اطلاعات منتشرشده، مدل اول که در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد؛ از یک لولا در بین دو صفحه‌نمایش استفاده می‌کند و این موضوع، به نوعی به کاربر اجازه می‌دهد تا گوشی‌هوشمند تاشوی خود را به یک تبلت تبدیل نماید.

مدل دوم نیز برخلاف مدلی که در سال آینده عرضه خواهد شد، به یک پنل اولد قابل‌انعطاف مجهز خواهد بود و در صورتی‌که استقبال از گوشی‌های تاشو سامسونگ در سطح مناسبی قرار داشته باشد، انتظار داریم که این سازنده، این مدل را به صورت انبوه به بازار عرضه نماید. بنابر شایعات، سامسونگ از مدل اول که به یک لولا مجهز شده است، در کنگره جهانی موبایل یا CES در سال آینده، رونمایی خواهد کرد.

گوشی تاشو

البته، در حال‌حاضر، نمی‌توان امیدوار باشیم که در سال آینده یا حتی در سال ۲۰۱۸، گوشی‌های تاشو به محصولاتی تبدیل شوند که عرضه آن‌ها به صورت انبوه برای سازندگان، امکان‌پذیر باشد. به همین جهت، حتی در صورت موفقیت‌آمیز بودن عرضه تعداد محدودی از گوشی‌های تاشوی سامسونگ، انتظار داریم که این سازنده، مدتی بر روی توسعه و پیشرفت فناوری لازم برای عرضه محصولات مشابه، وقت صرف نماید تا آن‌ها را به پیشرفت مدنظر کاربران، برساند.

در کنار این موضوع، هنوز نمی‌دانیم که شرکت سامسونگ برای مطرح‌نمودن هرچه بیش‌تر پلت‌فرم تایزن، قصد دارد تا گوشی‌های هوشمند تاشوی خود را با این سیستم‌عامل به بازار عرضه نماید یا سیستم‌عامل اندروید گوگل برای استفاده در گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر سامسونگ، در اولویت قرار خواهد داشت.

با توجه به عرضه گوشی‌های هوشمند تاشوی سامسونگ به عنوان یک محصول مفهومی، انتظار داریم که قیمت آن‌ها در مقایسه با گوشی‌های رده‌بالای امروزی، بسیار بیشتر باشد اما پس از مدتی و با استفاده از فناوری‌های جدید، قیمت محصولات تاشو تا حدی کاهش می‌یابد.

به‌ هرحال، صرف‌نظر از اینکه کار با گوشی‌های هوشمند تاشو تا چه اندازه، می‌تواند هیجان‌انگیز باشد؛ باید گفت که این محصولات برای موفقیت، باید به یک بلوغ در طراحی رسیده‌ باشند تا کاربران، آن‌ها را به گوشی‌های عادی امروزی ترجیح دهند. در غیر این‌صورت، عدم استقبال از محصولات تاشو، باعث می‌شود تا سازندگان، هم‌چنان به عرضه گوشی‌های هوشمند امروزی که تا مدت دیگری، بسیار از آن‌ها به صفحه‌نمایش لبه منحنی دوگانه مجهز خواهد بود؛ ادامه دهند و این بخش از بازار را تا مدتی، به فراموشی بسپارند.

منبع: Techradar

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *