نتیجه بررسی‌های سامسونگ پیرامون مشکلات گلکسی نوت ۷ در ماه جاری میلادی منتشر خواهد شد

نتیجه بررسی‌های سامسونگ پیرامون مشکلات گلکسی نوت ۷ در ماه جاری میلادی منتشر خواهد شد
  • 1395/10/13
  • مقدم
  • 0

بسیاری از کاربران منتظر هستند تا شرکت سامسونگ، نتیجه تحقیقات خود را پیرامون مشکلات گلکسی نوت ۷ که در نهایت، باعث شد تا تولید و فروش این فبلت متوقف شود، بدانند. با این‌حال، این سازنده کره‌ای هنوز به صورت رسمی علت آن‌را بیان نکره است اما یک گزارش جدید، نشان می‌دهد که شرکت سامسونگ در نیمه ماه ژانویه در نهایت، درباره علت آتش‌گرفتن و مشکلات مربوط به فبلت گلکسی نوت ۷ به‌طور رسمی توضیح می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

یک خبرگذاری در کره‌ جنوبی، اعلام کرده است که شرکت سامسونگ، احتمالاً در نیمه ماه جاری میلادی، نتایج به‌دست‌آمده از بررسی‌های خود را پیرامون مشکلات گلکسی نوت ۷ به صورت رسمی اعلام می‌کند. البته این سازنده کره‌ای در رابطه با مشکلات فبلت گلکسی نوت ۷ به نتیجه رسیده و نتایج حاصل از تحقیقات خود را پیرامون مشکلات این فبلت در ماه گذشته میلادی در اختیار یک شرکت آمریکایی و لابراتوار KTL قرار داده است. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ در حال‌حاضر برای انتشار نتایج حاصل از بررسی‌های خود پیرامون مشکلات فبلت گلکسی نوت ۷، آمادگی کافی ندارد.

پیش‌تر به نقل از نتایج‌ به‌دست‌آمده از یک بررسی غیررسمی، مشخص شد که فبلت گلکسی نوت ۷ به دلیل نحوه قرارگیری اجزای سخت‌افزاری در کنار یک‌دیگر و فشار وارد بر باتری به دلیل فضای بسیار کمی که به آن اختصاص داده شده بود؛ آتش می‌گیرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که شرکت سامسونگ به دنبال نازک‌ نگه‌داشتن ضخامت فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت ۷ بوده است و در همین حال، تلاش نموده تا ظرفیت باتری را افزایش دهد.

گلکسی نوت 7

به همین جهت، به دلیل فضای بسیار کمی که به باتری اختصاص داده شده است، باتری پس از مدتی، متورم شده و منفجر می‌شود. در ابتدا، شرکت سامسونگ گمان می‌کرد که این مشکل به دلیل یک اشتباه فنی در هنگام تولید باتری رخ می‌دهد و به همین جهت، پس از فراخوانی اول برای بازگرداندن فبلت گلکسی نوت ۷ به سامسونگ، تولید باتری فبلت پرچم‌دار جدید این سازنده به شرکت دیگری سپرده شد.

 با این‌حال، مدتی بعد مشخص شد که گلکسی نوت ۷ هم‌چنان آتش می‌گیرد و این موضوع در نهایت، باعث شد تا شرکت سامسونگ، توقف تولید فبلت پرچم‌دار جدید خود را اعلام نماید و از کاربران بخواهد تا هرچه سریع‌تر، مدل‌های خریداری‌شده را به این سازنده تحویل دهند. با اینکه شرکت سامسونگ برای خریداران فبلت گلکسی نوت ۷ شرایط ویژه‌ای را در نظر گرفته است، هم‌چنان برخی از کاربران از این فبلت استفاده می‌کنند و تمایلی به بازگرداندن فبلت خود به شرکت سامسونگ، ندارند.

این موضوع در نهایت، باعث شد تا شرکت سامسونگ با درنظر گرفتن طرح‌های مختلفی از جمله محدودکردن شارژ باتری به ۳۰ درصد، غیرفعال نمودن قابلیت‌های ارتباطی آن در استرالیا و عدم امکان شارژ مجدد دستگاه پس از خالی‌شدن شارژ باتری و خاموش شدن گلکسی نوت ۷ برای همیشه، کاربران را نسبت به بازگرداندن فبلت پرچم‌دار خود به این سازنده، مجاب نماید.

البته مشکلات فبلت گلکسی نوت ۷ باعث شد تا برخی از کاربران از سامسونگ، شکایت نموده و به دنبال پرداخت غرامت اضافی از سوی سامسونگ به خریداران فبلت گلکسی نوت ۷ باشند. با این‌حال، این سازنده کره‌ای به این موضوع واکنش منفی نشان داد و مدعی شده که به دلیل جمع‌آوری فبلت گلکسی نوت ۷ زیان دیده است و تمایلی ندارد تا میزان ضرردهی خود را با پرداخت غرامت اضافی، بیشتر نماید.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *