تمامی مدل‌های گلکسی نوت ۷ توسط سامسونگ در ایالات متحده غیرفعال خواهد شد

تمامی مدل‌های گلکسی نوت ۷ توسط سامسونگ در ایالات متحده غیرفعال خواهد شد
  • 1395/9/19
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ به دلیل مشکلات گلکسی نوت ۷، به شدت تحت فشار است و به همین جهت، به سختی تلاش می‌کند تا تمامی واحدهای باقی‌مانده از فبلت پرچم‌دار خود را از کاربران، باز پس بگیرد. به‌تازگی، اعلام شده است که از ۱۵ دسامبر (پنج‌شنبه، ۲۵ آذرماه)، تمامی مدل‌های گلکسی نوت ۷ در ایالات متحده غیرفعال خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

پیش‌تر، مشخص شد که سامسونگ با همکاری اپراتورهای محلی، تصمیم دارد تا استفاده از امکانات ارتباطی گلکسی نوت ۷ برای کاربران در استرالیا و کانادا غیرممکن شود. به‌تازگی، برخی از اپراتورها در آمریکا به کاربران خود هشدار داده‌اند که شرکت سامسونگ با عرضه یک به‌روزرسانی، از شارژشدن مجدد گلکسی نوت ۷ جلوگیری خواهد کرد. متن پیام اپراتور U.S. Cellular در ادامه آمده است:

سامسونگ با تغییرات نرم‌افزاری، از شارژشدن گلکسی نوت ۷ جلوگیری می‌کند و این محصول، دیگر کار نخواهد کرد.

با این‌حال، باید گفت که برنامه سامسونگ برای مجاب‌نمودن کاربران به بازگرداندن گلکسی نوت ۷ در ایالات متحده در مقایسه با سایر کشورها، سخت‌گیرانه‌تر است زیرا تنها استفاده از امکانات ارتباطی گلکسی نوت ۷ در سایر کشورها محدود شده بود یا به‌زودی، با محدودیت مواجه خواهد شد.

سامسونگ، تصمیم دارد تا با عرضه یک به‌روزرسانی، از شارژ مجدد گلکسی نوت ۷ جلوگیری نماید؛ موضوعی که به‌نظر، کاربران را مجاب خواهد کرد تا دستگاه خود را به سامسونگ بازگردانند. در همین رابطه، سامسونگ تصمیم دارد تا با عرضه یک به‌روزرسانی برای گلکسی‌ نوت ۷ در انگلیس، ظرفیت حداکثری شارژ را به ۳۰ درصد محدود نگه دارد.

برای اطلاع، شرکت سامسونگ تا به‌حال، دوبار از کاربران به صورت عمومی خواسته است تا گلکسی نوت ۷ خود را به این شرکت، تحویل دهند. در ابتدا و چند هفته پس از معرفی گلکسی نوت ۷، مشخص شد که این فبلت بدون دلیل خاصی، آتش می‌گیرد و پس از مدتی، سامسونگ اعلام کرد که کاربران، دستگاه‌های خریداری‌شده را به سامسونگ بازگردانده و مدل‌های جدید با یک باتری کاملاً سالم را تحویل بگیرند.

با این‌حال، پس از مدتی، اعلام شد که گلکسی نوت ۷ سامسونگ، هم‌چنان آتش می‌گیرد و این موضوع در نهایت، باعث شد تا شرکت سامسونگ به صورت رسمی، توقف فروش و تولید فبلت پرچم‌دار ۲۰۱۶ خود را اعلام نماید. البته در حال‌حاضر، علت آتش‌گرفتن گلکسی نوت ۷ سامسونگ مشخص نشده است اما شایعات منتشرشده، نشان می‌دهد که سامسونگ تا چند روز آینده و تا پیش از پایان سال جاری میلادی، به صورت رسمی پیرامون دلایل (یا دلیل) آتش‌گرفتن فبلت پرچم‌دار خود توضیح می‌دهد.

در اوایل ماه نوامبر، سامسونگ اعلام کرد که تنها ۸۵ درصد از گوشی‌های فروخته‌شده از گلکسی نوت ۷ در آمریکا، به این سازنده تحویل داده شده است و این سازنده، ابراز امیدواری کرد که ۲۸۵ هزار دستگاه باقی‌مانده تا پیش از پایان سال ۲۰۱۶، توسط کاربران به سامسونگ بازگردانده خواهد شد. در صورتی‌که شرکت سامسونگ با انتشار یک به‌روزرسانی از شارژشدن گلکسی نوت ۷ جلوگیری نماید؛ انتظار داریم که این میزان به ۱۰۰ درصد، افزایش یابد.

هم‌چنین، پیش‌تر در وب‌سایت گویا آی‌تی، خواندید که سامسونگ، تصمیمی به پرداخت غرامت اضافی به کاربران پیرامون مشکلات گلکسی نوت ۷ ندارد و این سازنده، اعلام نموده که تا به حال برای جمع‌آوری مدل‌های فروخته‌شده از فبلت پرچم‌دار خود، به شدت ضرر کرده است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *