به‌روزرسانی رسمی اندروید نوقا ۷٫۰ برای گوشی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج منتشر شد

به‌روزرسانی رسمی اندروید نوقا ۷٫۰ برای گوشی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج منتشر شد
  • 1395/10/24
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ در نهایت، به‌روزرسانی رسمی اندروید نوقا ۷٫۰ را برای گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج منتشر کرد. در حالی‌که در ابتدا انتظار می‌رفت این سازنده در ۱۷ ژانویه (دوشنبه، ۲۷ دی‌ماه) نسخه نهایی به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۰ را برای گوشی‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج منتشر نماید، خبرها از عرضه این به‌روزرسانی برای کاربرانی که نسخه آزمایشی به‌روزرسانی اندروید نوقا را بر روی گوشی‌هوشمند خود نصب کرده‌اند، حکایت دارد. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

حجم این به‌روزرسانی نزدیک به ۲۱۵ مگابایت است و البته در حال‌حاضر، تنها برای کاربران برنامه بتا سامسونگ عرضه شده است. حجم کم این به‌روزرسانی به دلیل نصب‌بودن نسخه آزمایشی سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ بر روی گوشی‌ گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ است و انتظار می‌رود که حجم این آپدیت در هنگام عرضه برای کاربران عادی، بیشتر باشد.

در حال‌حاضر، هنوز مشخص نشده است کاربرانی‌ که در برنامه بتا شرکت نکرده‌اند، چه زمانی این به‌روزرسانی را برای گوشی‌ گلکسی اس ۷ یا گلکسی اس ۷ اج خود دریافت می‌کنند اما با توجه به وعده رسمی سامسونگ مبنی بر عرضه نسخه نهایی به‌روزرسانی اندروید نوقا در ماه ژانویه، انتظار داریم که این به‌روزرسانی به‌زودی برای کاربران عادی منتشر شود.

اندروید نوقا ۷٫۰

برطبق جزئیات رسمی، ظاهراً نزدیک به ۲۰ قابلیت جدید در این به‌روزرسانی گنجانده شده است و هم‌چنین، از نظر بصری نیز شاهد بهبودهایی خواهیم بود. برخی از این بهبودها مانند میان‌بر برنامه‌ها برای اپ‌های پیش‌فرض سامسونگ و حالت چند پنجره‌ای، از قابلیت‌هایی هستند که سیستم‌عامل اندروید نوقا از آن‌ها استفاده می‌کند اما بقیه قابلیت‌ها به تجربه کاربری جدید سامسونگ ارتباط دارد. البته، این تغییرات و بهبودها تنها به آیکون‌های جدید در منوی تنظیمات یا نحوه نمایش متفاوت نوتیفیکیشن‌های تازه خلاصه نمی‌شود.

برای مثال از جمله تغییرات جدید که در به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۰ برای گوشی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج در نظر گرفته شده است، می‌تواند به امکان تنظیم رزولوشن صفحه‌نمایش اشاره کرد که در صورت کاهش رزولوشن، فشار وارد بر تراشه گرافیکی به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و هم‌چنین، ماندگاری شارژ باتری افزایش خواهد یافت. این قابلیت، پیش‌تر به همراه فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت ۷ سامسونگ ارائه شده بود و به‌نظر می‌رسد که عرضه آن برای گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، می‌تواند مفید باشد.

اندروید نوقا ۷٫۰

در نهایت، باید گفت که برنامه پیام‌رسانی نیز در آپدیت جدید گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۶ سامسونگ، بدون تغییر نمانده است و اکنون، به شما اجازه می‌دهد تا پیام‌ها را بر اساس موضوع و مخاطبین، دسته‌بندی نمایید و این قابلیت برای مدیریت پیام‌های جدید بسیار کاربردی خواهد بود. البته تغییرات دیگری نیز در این برنامه اعمال شده است که به دلیل تغییرات در سیستم‌عامل اندروید نوقا ارائه می‌شود.

برخلاف انتظار، با این‌ به‌روزرسانی، اندروید نوقا ۷٫۰ برای گوشی‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج ارائه شده است و با این‌حال، نمی‌دانیم که شرکت سامسونگ، اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ را چه زمانی برای گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۶ خود عرضه می‌کند. به همین جهت، احتمالاً گوشی‌های دیگر سامسونگ از جمله فبلت گلکسی نوت ۵، گوشی‌های هوشمند از سری گلکسی A (مدل ۲۰۱۶)، گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج به اندروید نوقا ۷٫۰ به‌روزرسانی خواهند شد و مدتی بعد، اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ که پیش‌تر وعده داده شده بود، برای این مدل‌ها منتشر می‌شود.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *