دو گوشی میان‌رده جدید سونی با تراشه هلیو پی ۲۰ به‌زودی معرفی خواهد شد

دو گوشی میان‌رده جدید سونی با تراشه هلیو پی ۲۰ به‌زودی معرفی خواهد شد
  • 1395/10/27
  • مقدم
  • 0

شرکت سونی در نمایشگاه CES 2017 در لاس‌ وگاس حضور یافت اما هیچ گوشی‌هوشمند جدید توسط این سازنده معرفی نشد. با این‌حال، انتظار داریم که شرکت ژاپنی سونی در کنگره جهانی موبایل از چندین گوشی‌هوشمند مختلف از سری “اکسپریا” رونمایی کند. به‌تازگی، شایعه جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد دو گوشی جدید سونی با شماره مدل G3112 و G3221 با تراشه هلیو پی ۲۰ مدیاتک در هفته‌های آینده به صورت رسمی معرفی خواهد شد. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

اگر به خاطر داشته باشید، در اواخر سال گذشته میلادی مشخص شد که شرکت سونی بر روی دو گوشی اکسپریا G3112 و اکسپریا G3221 کار می‌کند. در آن زمان، گمان می‌رفت که هر دو مدل به تراشه چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام و یک نمایشگر فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز خواهد بود. هم‌چنین، انتظار داشتیم که شرکت سونی، مدل G3112 را با نمایشگر ۵٫۲ اینچی و مدل دیگر را با صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی در نمایشگاه CES معرفی نماید.

با توجه به عدم رونمایی از هیچ گوشی‌هوشمند جدیدی توسط شرکت سونی در نمایشگاه CES، حال انتظار می‌رود که این دو مدل به صورت رسمی در کنگره جهانی موبایل معرفی شود. اطلاعات منتشرشده در رابطه با این دو مدل، هم‌چنین نشان می‌دهد که شرکت سونی از تراشه‌های ساخت شرکت مدیاتک در این دو مدل استفاده خواهد کرد و به همین جهت، انتظار داریم که دو گوشی جدید اکسپریا G3112 و اکسپریا G3221 به عنوان محصولاتی میان‌رده معرفی شود.

حتی اگر شرکت سونی، این دو مدل جدید را به عنوان محصولاتی رده‌بالا معرفی نماید، احتمالاً قیمت بسیار کم‌تری در رقابت با گوشی‌های رده‌بالای دیگر مجهز به تراشه اسنپدراگون خواهند داشت. با این‌حال، سابقه شرکت سونی نشان می‌دهد که این سازنده ژاپنی، چندان علاقه‌ای به تراشه‌های مدیاتک برای استفاده در گوشی‌های رده‌بالای خود ندارد.

 اکسپریا G3112 و اکسپریا G3221 با نمایشگر اچ‌دی و فول اچ‌دی عرضه خواهد شد

سونی

هم‌چنین، اسناد UAProf سونی که توسط اکسپریا بلاگ فاش شده است، نشان می‌دهد که هر دو مدل از گوشی‌های جدید سونی به تراشه هشت هسته‌ای هلیو پی ۲۰ شرکت مدیاتک با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز برای هر هسته پردازشی مجهز خواهد بود. در کنار این موضوع، هم‌چنین مشخص شده است که اکسپریا G3112 برخلاف شایعات گذشته با یک نمایشگر اچ‌دی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل و اکسپریا G3221 با یک نمایشگر فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل ارائه خواهد شد.

اینکه دو گوشی جدید سونی با چه نام تجاری به بازار عرضه خواهد شد، در حال‌حاضر چندان مشخص نیست اما همان‌طور که می‌دانید، مدتی پیش اعلام شد که شرکت سونی در حال توسعه مدل ۲۰۱۷ گوشی اکسپریا XA است. به همین جهت، احتمالاً یکی از این دو گوشی به عنوان مدل ۲۰۱۷ گوشی میان‌رده اکسپریا XA ارائه خواهد شد. با این‌حال، با توجه به اینکه اکسپریا XA اولترا به نمایشگر ۶٫۰ اینچی مجهز شده است، بعید می‌دانیم مدل G3221 به عنوان مدل ۲۰۱۷ این گوشی عرضه شود.

در کنار این دو گوشی، هم‌چنین انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده، جزئیات بیشتری از گوشی پرچم‌دار جدید سونی برای سال ۲۰۱۷ فاش شود. محصولی که بنابر شایعات، از یک نمایشگر بدون حاشیه بهره می‌برد و احتمالاً طراحی آن به اکسپریا C5 اولترا شرکت سونی نزدیک خواهد بود. گمان می‌رود که این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام استفاده خواهد کرد و ممکن است شرکت سازنده، آن‌را به یک نمایشگر Quad HD یا ۴K مجهز نماید.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *