گوشی پرچم‌دار بعدی وان‌پلاس، قطعاً OnePlus 4 نخواهد بود اما چرا؟

گوشی پرچم‌دار بعدی وان‌پلاس، قطعاً OnePlus 4 نخواهد بود اما چرا؟
  • 1396/1/29
  • مقدم
  • 0

اگر شما هم به گوشی‌های قدرت‌مند و مقرون‌به‌صرف شرکت وان‌پلاس علاقه‌مند هستید، احتمالاً می‌دانید که نسل بعدی گوشی‌های پرچم‌دار وان‌پلاس ۳ و وان‌پلاس ۳T، چه نام خواهد داشت و شرکت وان‌پلاس با عبور از شماره “۴”، این مدل را وان‌پلاس ۵ نام‌گذاری می‌کند. اما به چه دلیلی، شرکت وان‌پلاس گوشی پرچم‌دار جدیدش را به این شکل نام‌گذاری خواهد کرد؟ برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

صرف‌نظر از یک الگوی مشخص برای نام‌گذاری محصولات جدید توسط سازندگان گوشی‌های هوشمند، به ندرت صورت می‌گیرد اما گوشی پرچم‌دار جدید وان‌پلاس به این دلیل OnePlus 4 نامیده نخواهد شد که تلفظ یکسانی بین کلمه “مرگ” و عدد “چهار” در چین و بیشتر کشورهای شرق آسیا وجود دارد. به همین جهت، شرکت وان‌پلاس ترجیح می‌دهد تا با عبور از شماره چهار در نام‌گذاری گوشی پرچم‌دار جدیدش، آن‌را OnePlus 5 بنامد.

بهتر است این موضوع را به زبان ساده‌تر توضیح دهیم؛ همان‌طور که گفته شد، عدد چهار به طور مشابهی با کلمه “مرگ” تلفظ می‌شود و جالب است بدانید که تلفظ این کلمه به “بیماری و مریضی” نیز بسیار نزدیک است. این موضوع باعث شده تا جای ممکن از عدد چهار در شماره‌گذاری خیابان‌ها و طبقات آپارتمان‌ها استفاده نشود. البته از این عدد در نام‌گذاری‌های نظامی استفاده می‌شود؛ با این‌حال، خارج از مسائل نظامی مردم سعی می‌کنند تا از این عدد در نام‌گذاری‌های مختلف استفاده نشود.

از طرفی، عدد پنج به عنوان یک عدد خوش‌اقبال در چین و کشورهای شرق آسیا شناخته می‌شود و با پنج عنصر مختلف یعنی آب، آتش، زمین، چوب و فلز در ارتباط است. هم‌چنین، پنجمین پادشاه کشور چین فرد قدرت‌مندی بوده است و شرکت وان‌پلاس از نادیده‌گرفتن شماره چهار در نام‌گذاری گوشی پرچم‌دار جدیدش، احساس رضایت دارد. هرچند، این موضوع به طور رسمی تایید نشده است که گوشی پرچم‌دار جدید شرکت وان‌پلاس با نام OnePlus 5 به بازار عرضه خواهد شد.

بنابر شایعات، وان‌پلاس ۵ به هشت گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود و از یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. شرکت وان‌پلاس با عرضه گوشی پرچم‌دار OnePlus 3 و OnePlus 3T با شش گیگابایت، توانسته بود تا گوشی‌های پرچم‌دار مطرح بازار را از جمله گوشی‌های گلکسی اس ۷ سامسونگ، هوآوی پی  ۹ و هم‌چنین ال‌جی جی ۵ به چالش بکشد و به همین جهت، چندان بعید نخواهد بود که گوشی پرچم‌دار جدید این شرکت با دو برابر حافظه رم در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار موجود در بازار عرضه شود.

در حال‌حاضر، شرکت سامسونگ تنها مدل ۴ گیگابایتی گوشی گلکسی اس ۸ را ارائه می‌دهد و نسخه رده‌بالای آن با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه، به صورت محدود و با قیمت بیشتر از ۱۰۰۰ دلار عرضه شده است. از طرفی، هوآوی از شش گیگابایت رم در نسخه‌های گران‌قیمت‌تر و مدل “پلاس” P10 استفاده کرده است و شرکت ال‌جی نیز به چهار گیگابایت حافظه رم برای گوشی پرچم‌دار بدون حاشیه ال‌جی جی ۶ بسنده نموده است.

تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام از جمله موارد دیگری است که انتظار داریم گوشی پرچم‌دار وان‌پلاس ۵ به آن‌ مجهز شود. با توجه به قیمت به‌صرفه‌ای که شرکت وان‌پلاس برای عرضه گوشی‌های پرچم‌دار خود در نظر می‌گیرد، انتظار داریم که وان‌پلاس ۵ از این موضوع تبعیت نماید و به همین جهت، احتمالاً قیمت نهایی آن در حدود ۵۰۰ دلار خواهد بود. البته این مدل در مقایسه با نسل‌های قبلی با تغییرات بیشتری همراه بوده است و هم‌چنین از یک نمایشگر  با رزولوشن Quad HD استفاده خواهد کرد که در میان گوشی‌های قدیمی شرکت وان‌پلاس، این ویژگی چندان سابقه ندارد زیرا شرکت سازنده، گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر Full HD را مناسب می‌داند و ادعا می‌کند که چشم انسان نمی‌تواند که پیکسل‌های موجود بر روی یک نمایشگر Full HD را در گوشی‌های هوشمند، به درستی تشخیص دهد.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *