گوشی پرچم‌دار OnePlus 5 ممکن است به هشت گیگابایت حافظه رم مجهز شده باشد

گوشی پرچم‌دار OnePlus 5 ممکن است به هشت گیگابایت حافظه رم مجهز شده باشد
  • 1396/1/24
  • مقدم
  • 0

شرکت وان‌پلاس، یکی‌دیگر از سازندگان مطرحی است که انتظار داریم گوشی‌ پرچم‌دار جدید خود را به‌زودی معرفی نماید. با اینکه آمار فروش محصولات این شرکت هیچ‌گاه با آمار فروش گوشی‌های سامسونگ، اپل و هوآوی قابل رقابت نیست و حتی در بین پنج سازنده پر فروش نیز، وان‌پلاس جایی ندارد؛ محصولات با کیفیت و قدرت‌مند این شرکت، همواره مورد توجه کاربران واقع شده‌اند و به همین جهت، شاید بسیاری منتظر عرضه OnePlus 5 به بازار باشند. اما چرا وان‌پلاس ۵؟ در صورتی‌که آخرین گوشی این شرکت وان‌پلاس ۳ (با صرف‌نظر از مدل به‌روز شده آن با نام OnePlus 3T) بوده است!

در کشور چین، عدد ۴ به عنوان یک عدد بد یُمن در نظر گرفته می‌شود (همانند عدد ۱۳ در فرهنگ کشورمان) و هم‌چنین، ظاهراً این عدد تلفظ یکسانی با کلمه “مرگ” به زبان چینی دارد. به همین جهت، شرکت وان پلاس تصمیم دارد تا پس از وان‌پلاس ۳T که آن‌را به عنوان نسخه جدید گوشی وان‌پلاس ۳ عرضه کرده است، OnePlus 5 را ارائه دهد. براساس گزارش تازه منتشر شده، به‌نظر می‌رسد که وان‌پلاس هم‌چنان از مشخصات سخت‌افزاری رده‌بالایی استفاده خواهد کرد که این محصول را در مقایسه با سایر مدل‌های اندرویدی متمایز می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آ‌ی‌تی همراه باشید.

در گزارش جدید، به این موضوع اشاره شده است همانند وان پلاس ۳ که به عنوان اولین گوشی‌هوشمند به شش گیگابایت رم مجهز شده بود، گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ شرکت وان‌پلاس یعنی OnePlus 5 نیز به هشت گیگابایت Random Access Memory (یا رم) مجهز خواهد بود. این مقدار حافظه رم در مقایسه با رم به کار گرفته شده در گوشی‌های پرچم‌دار فعلی، تقریباً به دو برابر افزایش یافته است.

در میان‌ شرکت‌هایی که به تازگی از گوشی پرچم‌دار خود رونمایی کرده‌اند، تنها هوآوی است که هوآوی پی ۱۰ پلاس را در دو مدل با چهار و شش گیگابایت رم ارائه می‌دهد. شرکت سامسونگ ترجیح داده است تا گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ به چهار گیگابایت رم مجهز باشد (هرچند یک مدل بسیار گران‌قیمت آن با برچسب قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار با شش گیگابایت رم ارائه می‌شود) و شرکت ال‌جی و سونی نیز، گوشی‌های پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ و اکسپریا XZ پریمیوم را به چهار گیگابایت حافظه رم مجهز نموده‌اند.

آن‌طور که پیداست، شرکت وان‌پلاس گوشی پرچم‌دار جدیدش یعنی OnePlus 5 را با چیپ‌ست هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام عرضه خواهد کرد و نمایشگر این مدل با حاشیه‌های کم‌تری همراه شده است که با تغییرات صورت‌گرفته در سایر گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۷ (البته از هوآوی پی ۱۰ و اکسپریا XZs یا اکسپریا XZ پریمیوم صرف‌نظر کنید) هم‌سو است. آن‌طور که پیداست، بالاخره وان‌پلاس از یک نمایشگر Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل در گوشی پرچم‌دار جدید خود استفاده خواهد کرد. همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های پرچم‌دار این سازنده تابه‌حال به نمایشگر Full HD مجهز بوده است.

در این گزارش، اشاره شده است که باید منتظر عرضه وان‌پلاس ۵ با دوربین دوگانه باشیم و احتمالاً شرکت سازنده، آن‌را در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد کرد. قیمت این گوشی، کم‌تر از ۵۰۰ دلار خواهد بود.

هشت گیگابایت حافظه‌ رم به معنای برتری گوشی OnePlus 5 در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌داری که با چهار یا شش گیگابایت رم به بازار عرضه شده‌اند، نیست و تنها هدف شرکت وان‌پلاس از عرضه محصولات خود با چنین حافظه بالایی، در پیش گرفتن رویه‌ای است که کاربران در آسیا نسبت به آن تمایل دارند؛ به خصوص در چین. همان‌طور که پیش‌تر خواندید، این موضوع باعث شده است تا شرکت سامسونگ، گلکسی اس ۸ را با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در بازار چین با قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار معرفی نماید.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *