ایمیل مارکتینگ در سال ۱۴۰۰: هوش مصنوعی، امکانات تعاملی، شخصی سازی و آینده ای روشن

ایمیل مارکتینگ در سال ۱۴۰۰: هوش مصنوعی، امکانات تعاملی، شخصی سازی و آینده ای روشن
  • 1396/4/14
  • مهدی پیوندی
  • 0

در ادامه مباحث آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی، در این مطلب سری به آینده می زنیم، چرا که برای درک زمان حال باید گذشته را درک کنید و با درک حال، می توانید آینده را هم پیش بینی کنید. با پیش بینی آینده بازاریابی ایمیلی می توانید استراتژی های بازاریابی خود را به تناسب جرح و تعدیل کنید.

اخیراً اتفاقات هیجان انگیزی در دنیای ایمیل مارکتینگ به وقوع پیوسته است: طرح های زیبای قابل نمایش در موبایل و دستگاه های همراه، قابلیت های تعاملی، ویدیو و قس علی هذا. این حوزه ها هنوز جای پیشرفت بسیاری دارند، اما در عین حال به رویه معمول و استاندارد ایمیل مارکتینگ تبدیل شده اند.

اما در سال ۱۴۰۰ شاهد چه اتفاقاتی در دنیای ایمیل مارکتینگ خواهیم بود؟

  • ایمیل مارکتینگ به رشد خود ادامه خواهد داد. در حال حاضر رشد تعداد ایمیل هایی که بازاریاب ها ارسال می کنند از تعداد مشتریان آنها بیشتر است. این به آن معنی است که تعداد ایمیل در ازای مشتری سال به سال افزایش پیدا می کند و همین حاکی از تقاضای مستمری است که انتظار می رود که روند افزایشی خود را حفظ کند.
  • ارسال ایمیل های انبوه یا Bulk email به کلی منسوخ خواهد شد. در واقع، این دسته از ایمیل ها هم اکنون هم به سختی نفس می کشند. کاربران، برندهایی که آنها را هر هفته با ایمیل های عمومی بمباران می کنند را کنار می گذارند. به طور کلی، ایمیل های انبوه بیش از آنکه سودی برسانند، مضر هستند.
  • هوش مصنوعی (AI) به ما این امکان را خواهد داد تا ایمیل مارکتینگ خود را هدفمندتر کنیم. در همین راستا، اتوماسیون بازاریابی و نرم افزارهای مدیریت ارتباط مشتری (CRM) به جرگه ابزارهای ضروری بازاریابی برای کسب و کارها خواهند پیوست. هوش مصنوعی چنان عملکردی خواهد داشت که دریافت کنندگان ایمیل اصلا متوجه نخواهند شد که ایمیلی که دریافت کرده اند را یک انسان ارسال نکرده است.
  • کسب و کارهای کوچک به تنهایی نخواهند توانست که در حوزه ایمیل مارکتینگ به رقابت بپردازند. هر کسب و کاری که به دنبال رقابت است باید از نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی ایمیلی استفاده کند.
  • انجام تنظیمات و پیاده سازی اتوماسیون ایمیل مارکتینگ فقط چند دقیقه طول خواهد کشید.
  • ترکیب ایمیل مارکتینگ با مدیریت ارتباط مشتری باعث افزایش تمرکز بر شخصی سازی، تقویت گزارشات و بهبود فروش می شود.
  • تامین کنندگان خدمات ایمیل از الگوریتم های به شدت محدودکننده تری استفاده خواهند کرد و همین باعث می شود که راهیابی ایمیل های بازاریابی به اینباکس مخاطب به طرز فزاینده ای از قبل هم دشوارتر شود. حتی در حال حاضر نیز عقب نماندن از قافله هماهنگی با این تغییرات برای کسب و کارها دشوار است و این چالش در آینده بسیار بیشتر هم خواهد شد.
  • بازگشت سرمایه (ROI) ایمیل مارکتینگ افزایش پیدا خواهد کرد. بازگشت سرمایه بازاریابی ایمیلی هم اکنون هم بسیار زیاد است: میانگین بازگشت سرمایه ایمیل در ازای هر یک دلار، ۳۸ دلار است (بر اساس گزارش انجمن بازاریابی و اطلاعات ایالات متحده). این رقم بسیار بالا است و انتظار نمی رود که پایین بیاید.
  • با بهتر شدن هوش مصنوعی، بهبود نرم افزارهای شخصی سازی و هدفگیری مخاطب و افزایش نفوذ و راحتی استفاده از اینترنت، هزینه های کسب و کارها کاهش پیدا خواهد کرد و نرخ تبدیل ایمیل مارکتینگ نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت. بنابراین، انتظار می رود که با ایمیل های کمتر، سود حاصل از بازاریابی ایمیلی افزایش پیدا کند.
  • کسب و کارهای کوچک می توانند در حالی کمپین های بازاریابی ایمیلی حرفه ای و به شدت هدفمندی را راه اندازی کنند که درک کاملی از روش کارکرد آنها ندارند. این به دلیل قدرت اتوماسیون است.

سال ۱۴۰۰ پیش از این بسیار دور از ما به نظر می رسید، اما اکنون فقط چند قدم با آن فاصله داریم. ایمیل مارکتینگ در سال ۱۴۰۰ اهمیت خود را حفظ خواهد کرد، اما در عین حال بیش از پیش سهل و ممتنع خواهد شد. کسب و کارهای کوچک نیز قادر خواهند بود که از مزایای ابزارها و منابع جدید و قدرتمندی که آینده در اختیارشان قرار خواهد داد به نفع خود بهره برداری کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *