۵ اشتباه در ایمیل مارکتینگ که باعث می شود غیرحرفه ای به نظر برسید

۵ اشتباه در ایمیل مارکتینگ که باعث می شود غیرحرفه ای به نظر برسید
  • 1396/4/16
  • مهدی پیوندی
  • 0

در مشاغلی که ارتباط در آنها اهمیت دارد، باید اطمینان پیدا کنید که کاملا حرفه ای به نظر می رسید. با مطالعه این متن از سلسله مباحث آموزش ایمیل مارکتینگ، به این هدف دست پیدا خواهید کرد.

امروزه فعالان حوزه کسب و کار، با ایمیل و ایمیل مارکتینگ زیاد سر و کار دارند؛ با این حال بسیاری از ما هنوز درک کامل و درستی نسبت به آداب ایمیل و ایمیل مارکتینگ نداریم؛ حوزه ای که به طور فزاینده ای سهل و ممتنع به نظر می رسد.

در مشاغلی که ارتباط و کیفیت برقراری آن اهمیت بیشتری دارد -مانند روابط عمومی یا فروش- باید اطمینان پیدا کنید که تا جایی که امکان دارد حرفه ای به نظر می رسید. موارد زیر پنج مورد از اشتباهات رایج ایمیل مارکتینگ هستند که فروشندگان به کَرّات مرتکب آنها می شوند. ما با این امید که کمتر شاهد اینگونه خطاهای فاحش باشیم، در این بخش از آموزش ایمیل مارکتینگ به شرح این اشتباهات می پردازیم.

 

  1. لحن و احوالپرسی بیش از حد خودمانی

هنگامی که برای بازاریابی ایمیلی خود ایمیل می نویسید، هیچ بعید نیست که وسوسه شوید تا برای اینکه رابطه خود را با مخاطب تان صمیمی تر نشان بدهید، از عبارات خودمانی -مثلا «چطوری رضا؟» یا «چه خبر؟»- استفاده کنید. استفاده از لحن مناسبی که رسمیت کمتری دارد بسته به نوع کسب و کار شما می تواند چندان بد هم نباشد، اما اگر چنین روندی با کسب و کارتان تناسب زیادی پیدا نمی کند یا دقیقاً نمی دانید که چگونه بنویسید، بهتر است احتیاط کنید و از لحن رسمی تری استفاده کنید؛ چرا که در هر صورت معمولا لحن شما نسبت به هدفی که داشته اید خودمانی تر تعبیر می شود.

 

  1. خطاهای املایی یا نگارشی

وجود خطاهای املایی یا نگارشی در ایمیل حاکی از عدم تسلط شما بر زبان به عنوان مهم ترین ابزار ارتباطی و نشان دهنده بی ملاحظگی و سهل انگاری شما است. به علاوه، مخاطب با دریافت اینگونه ایمیل ها علاوه بر اینکه اطمینان پیدا می کند که بویی از حرفه ای گری نبرده اید، نسبت به سطح بهره هوشی شما هم دچار تردید می شود. طبیعتاً تحت چنین شرایطی امید زیادی به موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ شما نخواهد بود. در نتیجه، برای اینکه مهارت ارتباطی، هوشمندی، توجه و حرفه ای بودن خود را نشان بدهید، همیشه اطمینان پیدا کنید که ایمیل شما فاقد هرگونه خطای املایی یا دستوری است.

 

  1. ارسال ایمیل پیش از آنکه آماده باشد

عجله در فشردن دکمه ارسال هم می تواند حاکی از بی ملاحظگی شما باشد. برای تاکید بر نظم و مسئولیت پذیری خود، باید پیش از آنکه ایمیل مورد نظر را ارسال کنید، چند بار آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز در سر جای خودش قرار دارد. حتی بهتر است ایمیل خود را به چند آدرس ایمیل از سرویس دهنده های مختلف که متعلق به خودتان هستند نیز ارسال کنید تا علاوه بر بررسی متن، از کیفیت ظاهری آنها هم اطمینان پیدا کنید. در همین راستا، بررسی ظواهر و طرح ایمیل خود در دستگاه های همراه و موبایل را نیز از یاد نبرید.

 

  1. بی احترامی به قومیت یا فرهنگ

هنگامی که رو در رو گفتگو نمی کنیم، انتقال منظور دقیق مان می تواند کار دشواری باشد. حتی آگاه ترین افراد هم می توانند نسبت به پیام های الکترونیکی سوء برداشت داشته باشند. بنابراین، به تصاویر، متن ها و طرح ایمیل خود به دقت توجه کنید تا با موازین قومی، فرهنگی یا حتی مذهبی هیچ قشری در تضاد نباشد. ضمناً به خاطر داشته باشید که برخی از فرهنگ ها هویت محافظه کارتر، سردتر یا حساس تری نسبت به بقیه دارند، بنابراین در فعالیت های بازاریابی و کسب و کار خود این نکته را نیز در نظر بگیرید.

 

  1. شوخی

حتی اگر منظور بدی هم نداشته باشید، معمولا بیان لطیفه و شوخی از طریق واسطه های الکترونیکی، به اصطلاح به درستی از آب در نمی آید. در غالب موارد، از شوخی ها برداشت درستی انجام نمی گیرد، گاهی توهین تلقی می شوند و گاهی هم به مذاق برخی خوش نمی آیند. در نتیجه، بهتر است که بحث شوخی و طنز را به کلی از ایمیل مارکتینگ خود کنار بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *