معرفی Apple iPad 9.7-inch2018

معرفی Apple iPad 9.7-inch2018
  • 1397/1/15
  • زهرا معبودی
  • 0

تقریبا هفته پیش بود که به ناگهان اپل طی یک اقدام هوشمندانه اقدام به معرفی و انتشار هم زمان آخرین نسخه از آی پد های خود موسوم به آی پد ۲۰۱۸ نمود. گویا آی تی: علاقمندان به دیوایس های اپل می توانند بدون هیچ انتظاری، آن را در نزدیک ترین تاریخ در بازارهای داخلی هم مشاهده کنند و خریداری کنند اما خوب است که این تبلت IOS ای را کمی با هم بررسی کنیم.

مشخصات طراحی ظاهری iPad 2018

همانطور که از نام این دیوایس مشخص است، iPad 2018 در زمره تبلت های اپل به شمار می آید که نمی توان آن را به عنوان تبلتی سبک وزن به شمار آورد. هر چند به این موضوع در معرفی این دستگاه اشاره شده اما با توجه به نام آن نیز می توان به این حقیقت پی برد چرا که تبلت های سبک وزن اپل با ایر پد شناخته می شوند.

آی پد 2018

افرادی که این ای پد را خریداری می کنند، باید بدانند که سیستم عامل سوار بر تبلت، از نوع iOS 11.X است. این بدین معنی است که این دستگاه از اخرین نسخه IOS بهره مند است اما X گویای این است که به تناسب شرایط و تصمیمات منطقه ای اپل، این ورژن می تواند متغییر باشد. ( هم اکنون ورژن ۱۱٫۴ از iOS در دستور کار است )

این تبلت از جمله تبلت های بزرگ قامت به شمار می آید، که اندازه ابعاد آن به صورت ۲۳۸٫۸ در ۱۶۷٫۶ در ۷٫۴ میلی متر در نظر گرفته شده است. وزن تبلت نیز ۴۷۸ گرم محاسبه شده که نسبت به متوسط وزن تبلت هایی با این رده و با شکل و شمایل این تبلت، حدود ۵۰ گرم، اضافه وزن دارد. به نظر شما وزن تبلت ها در چه صورتی اهمیت پیدا می کند؟

آی پد 2018

بدنه ی اصلی این تبلت از جنس، آلومینیم است، اما برای مشکل پسندان و پوشش سلیقه های مختلف اپل آن را به رنگ های طلایی، خاکستری، نقره ای ارائه کرده است.

مشخصات طراحی نمایشگر iPad 2018

نمایشگر معمولا عنصر مهمی است که بسیاری از افراد هنگام خرید دیوایس های دیجیتال اولین تمرکزشان به سمت آن است. در مورد آی پد ۲۰۱۸ نیز لازم است در مورد این خصیصه بگوییم که، این تبلت دارای نمایشگری بزرگ است که به اندازه ۹٫۷ اینچ گزارش شده است.

آی پد 2018

با توجه به اینکه نمایشگر در رده بالایی است اما رزولوشن آن به تناسب دستگاه های کنونی، در حد متوسطی معرفی شده و اندازه آن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل می باشد. نظرتان چیست؟

با این حساب، میزان تراکم پیکسلی ۲۶۴  پیکسل بر اینچ است که ظاهری خوب در اختیار شما قرار خواهد داد و رضایت خاطر شما از طبیعی بودن رنگ ها و شفافیت و وضوح را جلب خواهد کرد.

آی پد 2018

در مورد نسخه ۲۰۱۸ آی پد های اپل باید بگوییم که نمایشگر این دستگاه تحت تکنولوژی IPS LCD طراحی و ساخته شده است.

یکی از خصیصه های مهم، در تبلت ها و دیوایس های امروزی، مجهز بودن نمایشگر آن ها به سنسور های مختلف است که برای این دستگاه سه سنسور Pressure-sensitive, Oleophobic coating, Ambient light sensor برای نمایشگر گزارش شده است.

آی پد 2018

مشخصات دوربین iPad 2018

دوربین در آی پد مدل ۲۰۱۸ چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته و شاید بتوان آن را با دو سه نسل قبل تر از آن مقایسه کرد. این تبلت از دو دوربین اصلی و سلفی گیر بهره مند است که کیفیت هر کدام از آن ها به ترتیب، ۸ مگاپیکسل و ۱٫۲ مگاپیکسل است.

این دوربین ها فاقد فلش نیز می باشند.

مشخصات سخت افزاری و پردازنده iPad 2018

سیستم پردازشی این تبلت، به نام Apple A10 Fusion APL1W24 معرفی شد که از یک پردازنده ۴ هسته ای با فرکانس پردازشی ۲۳۴۰ مگاهرتز پشتیبانی می کند.

همچنین پردازشگر گرافیکی این سیستم PowerVR 7XT GT7600 Plus می باشد که تقریبا نام آن ناشناخته است.

میزان فضای داخلی قابل استفاده از این تبلت ۱۲۸ گیگابایت است که قابلیت ارتقا نیز ندارد.

آی پد 2018

مشخصات باتری iPad 2018

اپل قدرت باتری این محصول را با بررسی وضعیت طاقت تبلت با فعال بودن شبکه های وای فای و LTE مورد بررسی قرار داده است و نتیجه بدین صورت است که این تبلت با شبکه LTE عمری ۹ ساعته و با وای فای عمری ۱۰ ساعته دارد.

حالا اگر در این شرایط، موزیک، فیلم و بازی نیز فعال باشد، این تایم کاهش پیدا می کند.

دیگر مشخصه ها

شما می توانید به کمکی قابلیت اشتراک نمایشگر، نمایشگر آیپد مورد نظر را با دیگر دیوایس ها به اشتراک بگذارید. همچنین علاقمندان به موسیقی و دیگر جزییات صوتی، می توانند همزمان از وجود دو اسپیکر روی این تبلت بهره مند باشند.

این دستگاه از بلوتوث ۴٫۲ پشتیبانی می کند اما اسلات سیم کارت آن، تنها از یک سیم کارت نانو سیم پشتیبانی می کند.

آی پد 2018

با توجه به این که این دستگاه تقریبا از جمله دستگاه های میان رده و حتی پایین تر از حالت متوسط است ( در برخی ویژگی ها ) قیمت ۵۵۹ دلار برای آن در نظر گرفته شده که معمولا قیمت زیادی است.

برای افرادی که برای استفاده از تبلت نیاز به قلم هوشمند دارند نیز این اطمینان حاصل می کنیم که با خرید این تبلت قلم آن نیز به شما ارائه خواهد شد.

سه مدل آی پد ۲۰۱۸ با قیمت های مختلف

Apple iPad 9.7-inch  ۲۰۱۸ با حافظه ۳۲ گیگابایتی

این مدل در تمامی مشخصه ها با موارد معرفی شده یکسان و مشابه است اما بجای یک حافظه ۱۲۸ گیگابایتی، دارای ۳۲ گیگابایت ظرفیت است. با این حال از قابلیت ارتقای حافظه نیز بهره مند نیست. قیمت این دیوایس ۴۵۹ دلار گزارش شده است.

آی پد 2018

Apple iPad 9.7-inch 2018 با پشتیبانی انحصاری وای فای

بدین معنی که این تبلت فقط برای اتصال اینترنت از وای فای پشتیبانی می کند. وزن دستگاه نیز ۴۶۹  گرم بوده و دارای حافظه ۳۲ گیگابایتی است. قیمت این دیوایس با این مشخصات، ۳۲۹ دلار معرفی شده است.

Apple iPad 9.7-inch 2018 با پشتیبانی وای فای و وزن ثابت

نمونه سوم نیز که در حقیقت همان مدل اولیه است و وزن آن هم همان وزن اولیه است اما فقط از وای فای پشتیبانی می کند، به صورت ۴۲۹ دلار گزارش شده است.

مواردی که به همراه این محصول به فروش می رسد، یک کابل USB شارژ و شارژر آن می باشد و از چیزهای اضافی نظیر هدست و غیره بهره مند نیست و باید به صورت جداگانه تهیه شود.

به طور کلی نظر افرادی که تا کنون این دیوایس را خریداری کرده اند معتقدند که نقاط ضعف و قدرت آن به صورت زیر است:

نقاط قوت:

بهره مندی از بدنه آلومینیمی

باریک بودن دستگاه

نقاظ ضعف دستگاه

عدم بهره مندی از قابلیت های ارتقای حافظه داخلی

عدم بهره مندی از فلش در دوربین اصلی

با توجه به این ویژگی ها آیا شما حاضریت با این قیمت یک تبلت آی پد خریداری کنید یا از تبلت های اندرویدی با کیفیت تر استفاده کنید؟

در این باره دیدگاه های خود را برای ما بنویسید و این مطلب را برای اطلاع دوستان خود روی شبکه های اجتماعی تان نشر دهید.

منبع: فون آرنا

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *