RedLaser: 2 میلیون دانلود، 950هزار کاربر فعال و پشتیبانی از اسکن بارکد 50 میلیون محصول

  • 1389/2/26
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0


خبر داغ! از شرکت Occipital  سازنده برنامه  RedLaser برای آیفون این روز ها خبرهای داغی به گوش می رسد. ، RedLaser ، پرفروش ترین برنامه آی فون که با استفاده از دوربین گوشی می تواند بارکد ها را بخواند، بر طبق اعلام رسمی شرکت سازنده تا به امروز بیش از 2 میلیون بار دانلود شده. بنا به گفته جف پاورز مدیر عامل شرکت Occipital از این تعداد 2 میلیون دانلود ، ،950 هزار کاربر در ماه گذشته به عنوان کاربر فعال شناخته شده اند.

این مسئله یک پیروزی بزرگ برای برنامه های کاربردی  اسکن بارکد، در دنیای متنوع برنامه های کاربردی گوشی های هوشمند به شمار می رود. با وجود این حقیقت که بسیاری از برنامه های اسکن بارکد رایگان می باشند، RedLaser بدون شک برنده این رقابت شده است. Occipital  ادعا می کند دلیل این موفقیت این است که RedLaser کیفیت بسیار بالاتری نسبت به برنامه های مشابه در اسکن بارکد ارائه می کند که می تواند از ویژگی های منحصر به فرد دوربین آیفون  استفاده بهتری کرده و با چالش های عکس برداری در شرایط واقعی ، بهتر مواجه شود.

RedLaser اجازه می دهد تقریبا هر بارکدی را  با دوربین آیفون اسکن کنید. سپس به شما می گوید که کجا می توانید آن محصول را بخرید و قیمت آن در منطقه محلی  شما چه قدر است،  که به شما این امکان را می دهد تا به راحتی به مقایسه فروشگاه های منطقه بپردازید. این برنامه  همچنین در صورتی که فروشگاه های محلی کالای مورد نظر را نداشته باشند اطلاعاتی از خرده فروشان آن لاین در مورد محصول مورد نظر شما در اختیارتان می گذارد.

در حال حاضر ، تنها مشکل RedLaser کمبود اطلاعات محلی از محصول است. فقط چند فروشگاه آنلاین و محلی معدود اطلاعات در مورد موجودی محصول و قیمت آنها در اختیار برنامه قرار داده اند ، بنابراین شما اطلاعات کاملی از هر محصولی را فعلا ندارید. با توجه به اقبال بسیار زیاد کاربران و دانلود بسیار زیاد آن و همچنین اطلاعات کمی که فعلا این محصول در اختیار کاربران می گذارد می توان درک کرد که چه قدر جای پیشرفت دارد و چه بازار پر سود بالقوه ای در انتظار شرکت هاست!

در صورتی که شما نگران اسکن محصولی هستید، طبق اطلاعات ما پنجاهمین میلیون محصول اسکن شده توسط برنامه کوله پشتی Deuter ، توسط یک کاربر RedLaser در آلمان در ساعت 01:14 بعداز ظهر به وقت گرینویچ در تاریخ 8 مه 2010 بود!

شرکت سازنده RedLaser همچنین اعلام کرده که شروع به استفاده از  Mechanical Turk  برای بهبود  عملیات اسکن بارکد برنامه می کند. این ویژگی که  ترکیبی از  قوه تشخیص انسان و ماشین است راه خوبی برای  تشخیص  پیچیدگیهای مختلف  موجود در تصویر ، صدا و ویدئو است.

منبع:techcrunch

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *