hiberfil.sys چیست و چگونه آن را حذف کنیم؟

  • 1389/3/5
  • محمدرضا ارجمندی
  • 29

بدون شک باید این مقاله را بخوانید چرا که فایل غول پیکر hiberfil.sys در ریشه درایو های هارد دیسک شما وجود دارد ، و اگر بخواهید به از شر آن خلاص شوید و  فضای آزاد بیشتری داشته باشید … به سادگی این امر اکان پذیر نیست!

خوشبختانه ، شما می توانید با ترفند این مقاله آن  فایل راحذف کنیدو امروز ما به شما نشان دهیم که  چگونه این کار را انجام دهید.

هر چه حجم هارد دیسکتان بزرگتر باشد،  این فایل های بزرگتر خواهند بود.

اما hiberfil.sys در واقع چه هستند ؟

ویندوز دارای دو حالت مدیریت مصرف برق است که شما می توانید از بین این دو حالت یکی را انتخاب کنید : یک حالت خواب (Sleep)است ، که کامپیوتر  را در حالت مصرف برق کم نگه می دارد بنابراین شما تقریبا بلافاصله قادر به بازگشت به آنچه در حال کار بر روی آن بود هستید.  دیگری حالت هایبرنیت است ، که به طور کامل  اطلاعات حافظه رم  را بر روی دیسک سخت  منتقل کرده، و سپس کامپیوتر را به طور کامل خاموش می کند ، بنابراین شما حتی می توانید باتری را  از آن (مثلا در لپ تاپ ها)خارج  کنید،دفعه بعد که رایانه تان را روشن کردید از همان جایی که هایبر نت کردید کارتان را شروع خواهید کرد.

حالت هایبرنیت از فایل hiberfil.sys برای ذخیره وضعیت فعلی (حافظه) کامپیوتر استفاده می کند ، و چون این فایل  توسط ویندوز مدیریت و استفاده می شود ، شما نمی توانید فایل را حذف کنید.

بنابراین اگر هرگز  از هایبر نت استفاده نمی کنید ، و می خواهید حالت هایبرنیت را غیر فعال کنید ، به خواندن ادامه دهید. شخصا اکثر مواقع حالت خواب را ترجیح می دهم، اما اغلب از هایبرنیت هم استفاده می کنم.

غیر فعال کردن هایبرنیت (و حذف hiberfil.sys) در ویندوز 7 یا ویستا

شما باید  درحالت مدیر وارد ویندوز شده و در منوی شروع بر روی command prompt راست کلیک کرده و گزینه Run as Administrator را بزنید ، هنگامی که برنامه گشوده شد خط دستور زیر را وارد کنید:

powercfg -h off

خیلی زود متوجه می شوید که گزینه هایبرنیت از منوی خاموش کردن رایانه حذف شده.

همچنین شما  درمی یابید که  این فایل هم به شکل جادویی حذف شده است!

برای اطلاعات بیشتر در مورد  کار با هایبرنیت مانند تنظیمات مدت رفتن رایانه به حالت هایبرنیت  ، شما میتوانید مقاله های موجود ما  در مورد نحوه مدیریت حالت هایبرنیت در ویندوز 7 را بخوانید.

غیر فعال کردن حالت هایبرنیت در ویندوز ایکس پی

کار خلاص شدن از حالت هایبرنیت در ویندوز ایکس پی بسیار آسان تر است… در واقع ، ما قبلا به ان اشاره ای داشتیم ، اما دوباره آن را برایتان توضیح می دهیم. به کنترل پنل  رفته، بر روی Power Options  کلیک کنید، و سپس تب هایبرنیت را بیابید.

مربع کنار را لغو انتخاب  کنید، کامپیوتر خود را  مجددا راه اندازی  کنید، و پس از آن شما می توانید به شکل دستی فایل hiberfil.sys  را حذف کنید.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 29 دیدگاه
  1. سلام این فایلhiberfil.sysبا ظرفیت ۱٫۵ گیگا بایت وجو داره میخاستم حذفش کنم از طریق راهنماییتون ولی این پیغام رو میده
    powercfg-h is not recognized az an internal or external command oprable program or batch
    file

    میشه راهنماییم کنیئ
    تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      این مشکل برای من هم بود،شما باید با دستور cd وارد پوشه ی system32 واقع در پوشه ویندوز بشی بعدش اون کد دستوری رو اجرا کنی
      این کارا رو انجام بده درست میشه:
      ..cd
      ..cd
      cd windows
      cd system 32
      powercfg -h off
      با تشکر از راهنمایی های مدیر سایت

  2. سلام
    این کار رو تو ویندوز ۸ کردم و فایل رو پاک کرد
    ولی حالا میخوام هایبرنیت رو فعال کنم باید چکار کنم؟

  3. سلام من ویندوز ۱۰ روی سیستمم هست و روی درایو D خطای D :\pagefile.sys – error opening رو دارم . نمی تونم به فایل های داخل این درایو دسترسی داشته باشم به محض باز کردن فولدرها سیستم هنگ میکنه و بعد پنجره بسته میشه

  4. متشکرم از مقالتون. خیلی به من کمک کرد. چون همش مسترسیدم که این فایلو مستقیم پاک کنم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *