3 راه مفید برای بیشتر نگه داشتن شارژ لپ تاپ

  • 1389/3/8
  • سپهر خيري
  • 2

همانطور که میدانید یکی از عیب های لپ تاپ های امروزه کمبود شارژ آنها هست که به طور متوسط همه لپ تاپ ها میتواند حدود 2 ساعت شارژ در باتری خود نگه دارند که این خیلی کم است. البته بعضی لپ تاپ های هم با شعار شارژ 8 ساعت در بازار موجود هست که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و اگر شما میخواهید از این 8 ساعت استفاده کنید در واقع باید از لپ تاپ خود کاری نکشید!

در این مقاله میخواهیم راه های که باعث بیشتر نگه داشتن شارژ لپ تاپ شما میشوند را معرفی کنیم. این راه ها کاملا مفید و کار ساز است که بعد از انجام آنها حتما متوجه شارژ بیشتر خود میشوید.

1-پایین آوردن حجم تبادل داده ها

یکی از مفید ترین کار های که میتوان برای بالا بردن مقدار شارژ لپ تاپ انجام داد کاهش حجم داده ها هست. این کاهش حجم را میتوان در 3 جا انجام داد ، رم ، CPU ، و هارد. اول اینکه دسکتاپ خود را تمیز کنید ، به صورتی که حجم زیادی در آن قرار نگیرد و یا آیکون های زیادی نباشد ، چون در غیر اینصورت سیستم همیشه این فایل ها را در حال آماده به کار قرار میدهد و هارد شما به چرخش در میاید و در نتیجه شارژ بیشتری مصرف میشود.

قسمت بعدی  رم هست  که باید رم خود را سبک  کنید ، برای خالی کردن  رم خود به 2 صورت میتوانید عمل کنید ، 1- دستی  و 2- اتوماتیک یا نرم افزاری.  برای روش اول  که دستی هست  باید برنامه های  که احتیاج  به آنها ندارید را در پایین  و سمت راست  ببندید ، برای این کار کافی  است روی آیکون آنها کلیک راست کنید و گزینه Exit یا Close را انتخاب کنید. روش  دوم که اتوماتیک  هست میتوانید  از نرم افزار MemSet یا مشابه  آن استفاده کنید.

قسمت بعدی  CPU هست که برای کم کردن مقدار فضای اشغال آن میتوانید از این مطلب که قبلا در گویا آیتی ثبت شده بود استفاده کنید. https://www.gooyait.com/1389/01/29/management-and-better-control-over-cpu.html

2- کمتر کردن استفاده های سخت افزاری

یکی دیگر از راه های مفید کم کردن استفاده های سخت افزاری است. به طور مثال میتوانید از ماوس USB استفاده نکنید و به جای آن از پد خود لپ تاپ استفاده کنید چون برق کمتری مصرف میشود. همچنین اگر با wifi به اینترنت متصل هستید میتوانید لپ تاپ را به منبع wifi نزدیک کنید چون هرچه دورتر از منبع باشید برق بیشتری مصرف میشود. و راه دیگر اینکه نور صفحه نمایش را کم کنید و هر وسیله اضافی که به لپ تاپ وصل است را جدا کنید.

3- دیگر کار های که میتوان انجام داد

در این قسمت راههای کوچکی که باعث افزایش شارژ لپ تاپ شما میشود را معرفی میکنیم:

– مراقب بالا رفتن دمای لپ تاپ باشید. برای اینکار زیر لپ تاپ را طوری تنظیم کنید تا هوا بتواند از زیر آن عبور کنید ، چون با داغ شدن سخت افزار فن های لپ تاپ سریع تر میچرخند و در نتیجه برق بیشتری مصرف میشود.

– از داخل کنترل پنل به Power options بروید و در تب Power Schemes تنظیمات را اعمال کنید ، به صورتی که میتوانید مقدار زمانی که LCD خاموش میشود را کمتر کنید یا هارد خود را جوری تنظیم کنید تا در هر 3 دقیقه خاموش شود.

– از برنامه TAT استفاده کنید و CPU خود را کمتر کنید. ما از نرم افزار TAT قبلا گفته ایم و میتوانید آن را در این مقاله بخوانید https://www.gooyait.com/1389/01/29/management-and-better-control-over-cpu.html

– از باتری های 9 سل یا 6 سل استفاده کنید و سعی کنید همیشه باتری خود را در مواقعی شارژ کنید که شارژ آن کاملا تمام شده است.

این بود 3 را مفید برای بیشتر کردن شارژ لپ تاپ که البته در این 3 راه چندین راه دیگر معرفی شد. شما میتوانید نظرات خود را در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام عالی بود
    فقط اون لینک https://www.gooyait.com/1389/03/1389/01/29/management-and-better-control-over-cpu.html
    کار نمی کنه !

    1. لينك صحيح اينه دوست عزيز… .
      https://www.gooyait.com/1389/01/29/management-and-better-control-over-cpu.html

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *