معرفي 10 نكته ضروری در نوار ابزار تاندربرد3

  • 1389/3/31
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

اگر از کاربران برنامه مدیریت ایمیل موزیلا تاندربرد هستید حتما برای انجام کارهای کوچک کلی وقت خود را با رفتن به منوهای این سرویس تلف می کنید، نه؟ آیا هرگز می توانید میانبر های صفحه کلید به جای گزینه های منوها را به یاد داشته باشید؟ راه حل این مشکلات  نصب چند کلید میانبر بصری است که در این مقاله معرفی شده اند.

دکمه های نوار ابزار تاندربرد  دسترسی به برخی ویژگی های مفید این برنامه را تنها با یک کلیک فراهم می کنند. علاوه بر این ، دکمه هایی وجود دارند که قابلیت های جدیدی به برنامه اضافه می کنند و اگر از این دکمه ها استفاده نکنید ضرر کرده اید.

برای اضافه کردن دکمه ها به نوار ابزار ، شما باید این کارها را انجام دهید: راست کلیک بر روی نوار پیمایش (navigation)تاندربرد یا نوار ابزار (toolbar)وانتخاب Customize… The  که سبب اجرای پنجره Customize Toolbar window خواهد شد. از آنجا شما می توانید دکمه های دلخواه را به  نوار ابزار کشیده  و رها کنید  همچنین با گزینه  Add New Toolbars نوار ابزارهای جدیدی به برنامه اضافه کنید.

در این مقاله 10 دکمه ضروری نوار ابزار تاندربرد3  که شما باید داشته باشد معرفی شده است:

1. دریافت همه ایمیل ها(Get all mails)

تاندربرد 3 حاوی کلید دریافت ایمیل(Get Mail)است. با این حال ، برای دریافت ایمیل از همه حساب های شما نیاز به حداقل دو کلیک ماوس است.

اگر شما همواره ایمیل های چند حساب کاربری خود را همزمان با هم می خواهید چک کنید، باید این دکمه را دریافت کنید. این دکمه مرحله انتخاب را حذف کرده و به طور خودکار ایمیل های جدید همه حساب های شما را برایتان نمایش می دهد.

2. حذف پیام های تکراری (Remove Duplicate Messages)

با استفاده از این افزونه شما می توانید در حساب خود جستجو  کرده و پیام های تکراری  را حذف کنید.

با کلیک روی دکمه فلش کوچک در پایین سمت راست ، شما می توانید مجموعه ای معیارهای مقایسه را برای دکمه معین کنید. این معیارها عبارتند از فرستنده و گیرنده ، لیست گیرندگان(CC) ، وضعیت پرچم آی دی فرستنده ، تعداد خطوط در پیام ، زمان ارسال ، اندازه ، عنوان ، پوشه ، و بدنه کلی ایمیل. در مثال زیر من نویسنده ایمیل را به عنوان تنها معیار مشخص کرده ام. افزونه تمام پوشه ها یک حساب پست الکترونیک را جستجو کرده.

3. نشانه گذاری ایمیلها به عنوان خوانده شده (Mark All Read)

گاهی اوقات شما در حساب خود با پیام خوانده نشده عجیب و غریبی که در پوشه ها ی مختلف به شکل تصادفی قرار گرفته اند یا با ده ها ایمیل که دوست دارید بعدا بخوانید مواجه می شوید. حالا با این ابزار می توانید جستجو برای انها را متوقف کرده و یا با کلیک روی Mark All Read ، همه این نوع ایمیل ها را جز ایمیل های خوانده شده درآورید.

4. راه اندازی مجدد تاندربرد(Restart Thunderbird)

تاندربرد 3 گزینه راه اندازی مجدد را فقط پس از نصب افزونه جدید برای کاربر فراهم می کند. این دکمه به کاربر اجازه میدهدهر زمان بخواهد به راه اندازی مجدد تاندربرد با فقط یک کلیک اقدام کند.

5. دکمه خروج (Exit Button)

برای خروج  مناسب از تاندربرد ، باید از طریق File > Exit عمل کنید  . مطمئنا بستن تاندربرد از طریق دکمه  ضربدر ویندوز بسیار سریعتر است ، اما این روش به ندرت سبب خاموش کردن کامل برنامه می شود. تاندربرد در  پس زمینه در حال اجراست و بخشی از حافظه رایانه شما را به خود اختصاص داده است.

دکمه خروج امکان خارج شدن را مستقیما در نوار ابزار شما قرار می دهد و یک کلیک در کار شما صرفه جویی میکند!.

6. دکمه زبانه جدید(New Tab Button)

تاندربرد 3 از چند زبانه ای پشتیبانی می کند. من حتی در این مقاله 5 افزونه  برای مرور ایمیل ها در چند زبانه در تاندربرد 3 نوشته ام. انگليسي . اگر در استفاده از مرورگر داخلی تاندربرد لذت می برید ، دکمه New Tab Button extension را بسیار مفید می یابید.

در ضمن حتما نگاهی به گزینه های این افزونه هم بیاندازید . در انجا در میان گزینه های دیگر می توانید تعریف که آن کلید ،کجا اضافه شود.

7. Xpunge

پوشه پروفایل تاندربرد خیلی سریع پر حجم و سنگین میشود. دلیل اصلی این امر آن است که پست های الکترونیک در واقع هرگز حذف نمی شوند. اگر می خواهید مطمئن شوید ایمیل های پاک شده شما واقعا برای همیشه حذف شده چاره ای ندارید جز اینکه حجم پوشه ها را کم کنید(فشرده کردن پوشه ها)

Xpunge دکمه ای به نوار ابزار می افزاید که برای خالی کردن پوشه زباله ها و پوشه های فشرده در یک یا چندین حساب با یک کلیک به کار می رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازیابی ایمیل ها یا فشرده سازی پوشه ها ، لطفا مقالات زیر را بررسی کنید :

چگونگی بازیابی ایمیل های حذف شده در تاندربرد انگليسي

چگونگی  حذف کلی  ایمیل ها با فشرده سازی  پوشه ها در تاندربرد انگليسي

8. دکمه فیلتر (Filter Button)

فیلترها برای ، دسته بندی های مختلف ایمیل های ذخیره شده در پوشه های مختلف به کار می روند. این دکمه امکان می دهد فیلتر مورد نیاز خود را با یک کلیک اجرا کنید.

همچنین، بررسی کنید :چگونگی نصب فیلترهای پیام(Message Filters) در تاندربرد. انگليسي

9. دکمه های نوار ابزار (Toolbar Buttons)

اگر از دانلود تک تک دکمه ها و یکی پس از دیگری خسته می شوید سعی کنید این یکی را امتحان کنید ، که دارای 50 دکمه برای تاندربرد و تعداد خیلی بیشتری برای فایرفاکس و سانبرد می باشد. این افزونه  دارای ده ها دکمه  فوق العاده مفید است. علاوه بر این ، افزونه گزینه هایی برای تنظیم عالی دکمه های خود فراهم می کند. می توانید تعیین کنید که کلید ترجمه  چه زبانهایی را به هم ترجمه کند، صفحه مورد علاقه خود ، تنظیمات پروکسی ، و یا مسیر دریافت اخبار و سرویس ایمیل را برای افزونه تعیین کنید.

10. دکمه های سفارشی ² (Custom Buttons²)

آیا هنوز هم بعضی دکمه های مورد نیاز خود را پیدا نکرده اید؟ دکمه های سفارشی ² اجازه می دهد تا شما حتی صفحات نشانگذاری کرده را هم به دکمه ای درنوارابزار تبدیل کرده یا در غیر این صورت از آن برای ایجاد ، نگهداری ، وارد کردن(import) ، و گرفتن  خروجی(export) دکمه های نوار ابزار سفارشی استفاده نمایید.

در صورتی که دوست ندارید به زحمت افتاده و یا فاقد مهارت در کار با دکمه ها هستید ، می توانید از این افزونه برای وارد کردن دکمه های موجود ارائه شده در وب سایت دکمه های سفارشی ² استفاده کنید.

اول کلید سازگار با تاندربرد را انتخاب کرده ،بر برای  نصب کلید روی  لینک راست کلیک کنید، آدرس URL  را در کلیپ بورد تاندربرد کپی کنید ، و سپس به صفحه تاندربرد بازگشته و دکمه Insert a Button² در نوار ابزار را بزنید. دکمه فورا ظاهر خواهد شد.

کدام دکمه نوار ابزار تاندربرد این مقاله مورد علاقه شماست؟

منبع:makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *