ویرایش و چاپ تصاویر در مدیا سنتر ویندوز 7

  • 1389/4/1
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

مدیا سنتر یک نرم افزار خوب برای مدیریت و نمایش عکس ها وتصاویر شخصی شما است ، اما شما گاهی اوقات ممکن است نیاز به برخی ویرایشهای اولیه بر روی تصاویر خود داشته باشید. امروز می خواهیم نگاهی به چگونگی برش ، ویرایش ، و چاپ عکس ها در مدیا سنتر ویندوز 7 داشته باشیم.

از درون کتابخانه تصاویر در مدیا سنتر ، عکس دلخواهی را برای کار انتخاب کرده ،بر رویش راست کلیک کنید و جزئیات عکس (Picture Details)را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید این گزینه را در مدیا سنتر ریموت(remote) با زدن دکمه “i”  انتخاب کنید. توجه کنید که برای چرخش عکس در این منو گزینه ای وجود دارد  که می توانید از آن برای این منظور استفاده کنید. همچنین مشابه این گزینه در صفحه بعد هم موجود است.

چرخاندن تصویر

حالا شما گزینه های بیشتری در صفحه نمایش جزئیات تصویر را  می توانید ببینید. در اینجا می توانید گزینه هایی مانند چرخش ، چاپ ، ویرایش و حذف، یا رایت روی سی دی / دی وی دی در اختیار داشته باشید. برای چرخش تصویر ، خیلی ساده  گزینه چرخش(Rotate) را انتخاب کنید. توجه : اگر شما می خواهید عکس شما پس از چرخش به همان حالت ذخیره شود، شما باید گزینه Save را از صفحه Touch Up که در ادامه مقاله به آن می رسیم انتخاب کنید.

با هر کلیک تصویر 90 درجه در جهت عقربه های ساعت می چرخد. اگر توجه کنید می بینید که پس از هر کلیک بر روی گزینه  چرخش شما جهت نمایش عکس در صفحه نمایش جزئیات تصویر هم می چرخد.

چاپ تصاویر

از صفحه نمایش جزئیات تصویر (Picture Details)، گزینه چاپ(Print) را انتخاب کنید.

دوباره روی  Print کلیک کنید. مدیا سنتر به طور خودکار نسخه ای به چاپگر پیش فرض برای چاپ می فرستد ، بنابراین اگر چند چاپگر به رایانه شما متصل است پیش از زدن دستور چاپ مطمئن شوید که چاپگر مورد نظر شما به صورت پیش فرض برای مدیا سنتر معین شده باشد.

برش و ویرایش تصاویر

برای ویرایش  و برش عکس به قسمت  Touch Up بروید.

گزینه های Touch Up شامل ، برش ،تنظیم کنتراست ، و حذف قرمزی چشم است. اول ، دکمه برش(Crop) را می زنیم تا  عکس خود را به شیوه دلخواه برش دهیم.

شما در این قسمت یک کادر برش که در تصویر ظاهر می شود را مشاهده خواهید کرد.

با کار با دکمه های تصویر به  تنظیم موقعیت برش (location)، اندازه و جهت (orientation)منطقه برش  در تصویر اصلی می پردازیم.

وقتی که به نتیجه دلخواه خود رسیدید ،بر روی  Save  برای ذخیره کلیک کنید.

مدیا سنتر از شما می پرسد که می خواهید تغییرات را ذخیره کنید؟ برای تایید ذخیره شدن  بله را کلیک کنید تا به طور دائمی ویرایشهای شما ذخیره شود.

شما همچنین می توانید در تصویر خود تغییر کنتراست و یا قرمزی چشم را اعمال کنید. هیچ تنظیمات پیشرفته برای این گزینه ها وجود ندارد. شما تنها با کلیک بر روی گزینه کنتراست یا قرمزی چشم آنها را روشن یا خاموش می کنید.

حتما قبل از خارج شدن با کلیک بر روی Save  کار خود را ذخیره کنید البته در صورتی که میخواهید تغییرات داده شده به طور دائم به عکس ها اعمال شود. این تغییرات شامل چرخش عکس ها هم می شود.

در حالی که این روش احتمالا جایگزین خوبی برای نرم افزارهای ویرایش تصویر مورد علاقه شما نیست، اما به شما توانایی ویرایش اساسی و چاپ عکس  ها را به طور مستقیم از ویندوز مدیا سنتر می دهد. با مدیا سنتر از راه دور ، شما می توانید تمام ویرایشهای خود را با سهولت  بیشتری انجام دهید.

منبع:howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *