طراحی یک پوستر تبلیغاتی خارق العاده برای لپ تاپ

  • 1389/4/13
  • فهیمه زرگری
  • 3

لپ تاپ ها و کامپیوتر ها موضوع بسیار خوبی برای ترکیب و طراحی هستند. آنها ابعاد مختلفی را برای قرار گرفتن عناصر تامین می کنند و می توانند به طور طبیعی عموق ایجاد کنند. آنها برای بیان کارایی، خلاقیت یا جنبه های بازی کامپیوتری ترسیم میشوند.

شما در این خود آموز،  چگونگی طراحی یک پوستر تبلیغاتی خارق العاده کیهانی را برای لپ تاپtablet pc  یاد خواهید گرفت.

این تکنیک به راحتی برای stock manipulation و طراحی آگهی های تبلیغاتی برای انواع محصولات، به کار می رود،همچنین شما روش های متعددی را برای کار با عکس های اولیه و وضعیت های طراحی متنوع خواهید آموخت.

اجازه بدهید شروع کنیم!

ابزار مورد استفاده:

  • فوتوشاپ
  • عکس های اولیه

تصویر نهایی:

گام 1:ایجاد پیش زمینه با زمینه ستارگان

ساده ترین راه برای ایجاد ستاره ها، استفاده از فیلتر noise است، گرچه در این روش سریع و راحت، اصولا تعداد زیادی ستاره به صورت خوشه ای ظاهر شده و تعدادی در قسمت های پایین ایجاد می شوند; استفاده از مد های ترکیبی برای کاهش پراکندگی و جهت گیری ستاره ها، ضروری می باشد.

برای شروع ابتدا برنامه فوتوشاپ را باز کرده و  سایز سند خود را مشخص کنید،توجه کنید که شما همیشه می توانید در طول کار سایز سند خود را کاهش دهید، اما هرگز نباید آنرا افزایش دهید.

از آنجا که ابعاد اولیه ما 1024*779  است، شما می توانید با هر اندازه دیگری شروع کنید، گرچه من با سایزی نزدیک به 1475*2100 شروع کردم لذا در نهایت توانستم آنرا در ابعاد مناسب ببرم، اگر شما از اندازه نهایی سند خود مطمئن نیستید به شما پیشنهاد میکنم با همان اندازه شروع کنید.

وقتی برای اولین بار سند خود را باز کردید آنرا با رنگ سیاه پر کرده و یک لایه جدید ایجاد کنید، آن لایه جدید را هم با رنگ سیاه پر کنید مثل لایه اول.

حالا می بایست noise را به آن اضافه کنیم

برای این کار از مسیر زیر استفاده کنید:

“Filter”>”Noise”>”Add Noise”

Set up به صورت زیر می آید:

زمینه ستاره ای شما باید شبیه عکس زیر شود:

گام بعد، تنظیم کردن سطح ها برای زمینه ستارای است، برای اینکار باید ستاره های طوسی از بین رفته و فضا های خالی باز شود تا به صورت خوشه ای یا ترسناک به نظر نرسد.

بنابراین CTRL L را در صفحه کلیدتان بفشارید تا level editor باز شود و در set up همانند تصویر زیر.

سه مثلث از راست به چپ حرکت می کنند، سطح سیاه، سطح طوسی و سطح سفید.

من سطح طوسی را حرکت می دهم تا به سطح سیاه نزدیک تر شود، نتیجه اینست که طوس ها سفید تر می شوند.سطح سفید نیز به سمت سطح طوسی حرکت داده می شود تا به آن نزدیک تر شود،بدان معنی که نقاط سفید، سفید تر می شوند.

زمینه ستاره ای شما، اکنون باید به صورت زیر دیده شود:

هم اکنون ما دو انتخاب داریم:

1)ایجاد کردن یک layer mask  برای از بین بردن ستاره هایی که بیش از یک بیت جهت دهی شده اند.

2)استفاده از مد های ترکیبی برای تفکیک ستاره های مجزا

ما از روش اول استفاده خواهیم کرد، چرا که ساده تر است و باعث ایجاد لایه های اضافی نمی شود.

بنابر این به layer tab رفته و  layer maskرا انتخاب کنید، که شبیه یک مربع با یک دایره در میانش می باشد.

اکنون می توانیم یک فیلتر دیگری را استفاده کنیم: “Difference clouds”

اساسا این فیلتر ابر هایی سفید و سیاه شبیه حباب را یه تصویر منتقل می کند که باعث می شود قسمت هایی که ابر های سفیدش در layer mask  هستند، تنها ستاره هایش دیده شوند..

این فیلتر از این مسیر قابل دسترسی است:

“Filter”>”Render”>”Difference clouds”

توجه داشته باشید که فیلتر “Difference clouds به صورت رندوم ایجاد می شود، نتیجه کار باید به صورت شکل زیر باشد:

توجه کنید که شما می توانید از این فیلتر بارها در جاهای مختلف برای داشتن نتیجه رضایت بخش استفاده کنید،

شما حتی می توانید برای رضایت بیشتر، از فیلتر های دیگری نظیر فیلتر  twirlیاGaussian blur استفاده کنید.

اگر ستاره های شما درخشان نیستند کافیست لایه را دو برابر کرده و مد ترکیبی رابسته به میزان درخشندگی که مد نظرتان است  برای screen  یا  linear dodge تغییر دهید.

گام 2: جدا سازی اولیه

هم اکنون به یک عکس اولیه برای شروع کار نیاز داریم.برای این منظور از یک عکس از IBM’s ThinkPad که قابل دسترسی در لینک زیر است، استفاده می کنیم:

http://gadgetophilia.com/wp-content/uploads/2009/10/lenovo-thinkpad-x200-tablet_4a.jpg

اکنون عکس را گرفته و وارد لایه های ستاره ای خود کنید.

حال از ابزار magic wand استفاده کرده و دور تا دور لپ تاپ را  کلیک کنید. مطمئن شوید که تلورانس شما مقدار مناسبی باشد(من 28 را استفاده کردم) تا سایه را در زیر بدست آورید، اگر ترجیح میدهید می توانید از ابزار Pen برای انجام کار استفاده کنید.

حال یک لایه ماسک اعمال کنید همان طور که پیش از این انجام داده ایم. شما می بایست لپ تاپ را ایزوله کنید.اما ما تابحال این کار را انجام نداده ایم چرا که به نظر می رسد لپ تاپ بیش از حد درخشان است، بنابراین مجددا level editor را باز کنید و مطابق زیر عمل کنید:

گام 4: افکت های پرتو دهی

اکنون می خواهیم افکت هایی از پرتو های نور را ایجاد کنیم. راه های کمی برای اینکار وجود دارد از جمله pen tool, shear filter  , brush و … اما ما از ابزار متفاوتی استفاده می کنیم، light painting.

light painting همان نقاشی نور یا طراحی نور یا گرافیک نور است یک تکنیک عکاسی همانند رقص نور که معمولا در شب یا در یک مکان تاریک توسط یک منبع نور دستی یا دوربین متحرک ایجاد می شود.

در بسیاری از موارد منبع نور، خودش در تصاویر ظاهر نمی شود، بلکه طیف نور تصاویر را احاطه می کند. عبارت نقاشی نور همچنین شامل تصاویری می شود که نور ازبیرون قاب با استفاده از منبع نوری دستی خارج می شود. اولین عکاس مشهوری که از این تکنیک استفاده کرد Man Ray  در سری “Space Writing”بود .

برای شروع باید ابتدا از این لینک،http://jeemasaurus.files.wordpress.com/2009/05/dsc01193.jpg

تصویر را در سند خود بیندازید و سپس یک فیلتر  diffuse را از این مسیر در خواست کنید:

(filter >stylize>diffuse>antistrophic)

و سپس تصویر را در کار وارد کنید.

حال از آنجا که شکل اولیه خیلی تیره است می توانیم blending mode  را به گونه ای تغییر دهیم تا قسمت های سیاه این لایه ، ناپیدا شوند.

اکنون کافیست سایز این لایه را کاهش دهید و آنرا کنار لپ تاپ جایگزین کنید. حالا باید ابزارmarquee را گرفته و تعداد کمی ازین خطوط نور را انتخاب کنید، حالا که ابزار را انتخاب کرده اید از تنظیم کننده رنگ برای تغییر رنگها استفاده کنید، تعداد زیادی رنگ برای انتخاب وجود دارد.

در حال حاظر انتخاب رنگ چندان مهم نیست، سعی کنید تا می توانید در خطوط تعییر ایجاد کنید و به یاد داشته باشید هدف رسیدن به یک افکت رنگین کمان است.

به اضافه کردن لایه و تغییر در رنگها ادامه دهید تا به خطوط قابل قبولی دست یابید. اگر اینکار شما را به زحمت می اندازد از فیلترtwirl  استفاده کنید، ما از این فیلتر در تعدادی از خطوط استفاده کردیم، در مورد این فیلتر نکات زیر قابل توجه است:

1)      خطوط را قبل از اینکه سایزشان را کوچک کنید (در سایز بزرگ) بچرخوانید، این باعث می شود وقتی از فیلترtwirl  استفاده می کنید، کیفیت کار شما کاهش نیابد.

2)      سعی کنید چرخش بین 100 تا 100- داشته باشید، بیشتر از 100 ، کیفیت کار شما را کم می مند که خلاف میل شماست.

3)      آزمایش کنید، زمانی که خطوط زوایای متفاوتی دارند از این فیلتر استفاده کنید، نتیجه متفاوت خواهد بود.

در این لحظه کار به صورت زیر می شود:

اکنون ما می خواهیم که یک لایه شیب دار پر ایجاد کنیم، option ساخت یک gradient fill layer  در اینجاست:

“Layers>New fill layer>Gradient…”. این لایه را ایجاد کنید.

زمانی که شما یک dialog box  ایجاد می کنید از شما خواسته می شود تا شیب مورد نظرتان را مشخص کنید، مانند زیر:

برای انجام اینکار روی لایه راست کلیک کرده و “Rasterize layer” را انتخاب کنید.

بدین وسیله می توانید gradient layer خود را به صورت یک لایه نرمال اصلاح شده بچرانید.

قبلا یکبار Gaussian blur را انتخاب کرده اید به صورت زیر:

پس از اینکه Gaussian blur را انتخاب کردید، لایه خطوط رنگی ما به صورت یک لایه روی لایه زیری مشاهده می شود.

اگر لایه gradient در قسمت های دیگر لپ تاپ هم وارد شد می توانید توسط پاک کن 300px آن قسمتها را پاک کنید.

حالا این گام را برای کف و سمت چپ مانیتور و هر جای دیگری که دوست داشتید نیز تکرار کنید.

به خاطر داشته باشید که هر بار رنگ ها را تغییر داده و رگه ها را دستکاری کنید تا مانع یکنواختی در افکتها شود.

حالا یک تک خط نور را انتخاب کرده و آنرا روی قلم tablet جاگذاری کنید، از رنگ خط نورتان و تطابقش با قلم مطمئن شوید.

گام 5 : ایجاد جرقه

برای ایجاد جرقه باید از standard 3px hard brush استفاده کنید، ابتدا باید رنگ جرقه مورد نظرتان را تعیی کنید، منمی خواهم یک جزقه آبی ایجاد کنم بنا براین رنگ آبی تیره و روشن را انتخاب می کنم، رنگ آبی تیره برای قسمت خارجی جرقه و آبی روشن برای قسمت داخلی آن.

صرف نظر از اینکه چه رنگی را برای جرقه انتخاب کرده اید، با رنگ تیره شروع کنید، با ایجاد یک توپ کوچک شروع کنید سپس کمی خطوط منحنی که از توپ بیرون می آید را نقاشی کنید، همانند زیر:

حالا رنگ تیره را در داخل جرقه با رنگ روشن تعویض کنید. به خاطر داشته باشید که همپوشانی رنگ های تیره با روشن و ایجاد خطوط منحنی با رنگ روشن هم ایده خوبی است و مشکلی ایجاد نمی کند.

حالا مدل دیگری از جرقه را طراحی می کنیم، برای اینکار از رنگ زرد و قرمز استفاده می کنیم.

با شکلی شبیه میخ شروع کنید و سپس میخ های کوچک دیگری را به ان اضافه کنید همانند شکل زیر:

سپس مانند قبل، داخلش را با رنگ روشن تر پر کنید:

من زیاد از جرقه دوم استفاده نکردم اما شما می توانید در هر جایی از کار که دوست دارید از آن استفاده کنید.

اکنون زمان جاگذاری جرقه ها در کار است. اصولا من جرقه ها را درجایی که خط نور شروع شده باشد و یا جایی که تمام شده باشد قرار می دهم، اما شما هر جا که دوست دارید می توانید از جرقه استفاده کنید.

فقط توجه کنید که اگر جرقه ها را نزدیک هم استفاده کنید دنباله آنها باید در مسیری مشابه باشد در غیر این صورت جالب نخواهد بود.

گام 6: اضافه کردن سایر عکس های خام

در این گام ما از عکس هایی نظیر ماهواره، کشتی فضایی، ربات و … استفاده می کنیم و آنها را به صورت قسمت های مجزا به کار می چسبانیم. برای اینکار از عکس های مورد علاقه تان هم می توانید استفاده کنید.

ما از عکسی که در این لینک قرار داشت استفاده کردیم: http://www.sxc.hu/photo/163190

حالا همانطور که قبلا عکس لپ تاپ را در کار drag & drop  کرده و آنرا جداسازی کرده بودید، همین کار را با این عکس نیز انجام دهید:

گام بعدی انتقال و جا گذاری عکس در کار است،من آنرا در قسمت بالایی لپ تاپ قرار دادم، شما مطابق سلیقه خود عمل کنید.

حال می توانیم عکس یک ماهواره را از لینک زیر در یافت کنیم:

http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=download&id=1263786

نیازی به جداسازی ماهواره نیست و می توانید مستقیما آنرا در کار جای دهید، می توانید از blending mode برای نمایش عکس استفاده کنید. من ماهواره را در گوشه بالایی سمت راست لپ تاپ قرار دادم.

عکس خام بعدی یک ربات مکانیکی است که از لینک زیر قابل دسترسی است:

می توان با تغییر جهت و سایز ربات، آنرا در جای دیگر نیز به کار برد.در حال حاضر من آنرا در قسمتی قرار دادم که گویی به سمت پورت USB لپ تاپ، در حرکت است.

اگر با دقت به عکس ربات نگاه کنید، یک حلقه کوچک اطراف پایش مشاهده می کنید.

دو رنگ تیره و روشن انتخاب کنید و همانند رنگ آمیزی جرقه، این دایره را نیز رنگ کنید، اگر نتیجه جالب نبود نگران نباشید،در هر صورت ما از Gaussian blur در گام بعد استفاده خواهیم کرد.

Gaussian blur را فرا می خوانیم:

لایه را اضافه کنید و  blending mode آنرا set کنید تا رنگ، خالی شود. میزان ماتی هر دولایه را کاهش دهید و حدود 50 تا 70% در نظر بگیرید. اگر دوست دارید که حلقه درخشان تر شود درصد را بالا تر ببرید.

حالا همین کار را با دکمه مستطیل قرمز رنگ پاور مانیتور انجام دهید.

گام 7 (اختیاری): Sketching (روش گرافيک کامپيوترى که در ان دنباله اى از خطوط در طول مسير مکان نما رسم شده يا طراحى مى گردند)

من Sketch را انتخاب کردم و روی این قسمت کار می کنم گرچه انجام اینکار کاملا اختیاری است، اما برایتان توضیح می دهم تا اگر شما هم خواستید انجامش دهید.دقت کنید که من برای sketching تنها از 3px hard brush استفاده می کنم و اگر شما هم قصد انجام این گام را دارید، تشویقتان می کنم که به خوبی اینکار را انجام دهید.

اولین چیز برای شروع sketching استفاده از قطره ها است. من برای قطرات و خطوط نور از سبز استفاده کردم تا دمای محیط را پایین نشان دهم.اما شما از هر رنگی که مطمئنید perspective صحیحی به شما می دهد، می توانید استفاده کنید.ممکن است، این کار در قسمت زانویی لپ تاپ، کمی زشت به نظر برسد.

بعد از آن، چند قطره آبی هم اطراف مانیتور به وجود بیاورید.

حالا دو یا چند رنگ برای کشتی فضایی خود انتخاب کنید.من آبی و قرمز را انتخاب کردم اما هر دو رنگ دیگری که

انتخاب کنید می تواند خوب باشد.اما دقت کنید که خطوط کشتی را دنبال کنید و نباید رنگتان روی کشتی برود.

حالا نقاط سفید پایین مانیتور را نیز رنگ کنید، همین طور اگر مایل بودید رنگ متن Lenovo  را نیز تغییر دهید.

در نهایت روبات ها را نیز کمی رنگ آمیزی کنید، من برای هر روبات رنگ جداگانه ای استفاده کرده ام اما شما می توانید هر دو را به یک شکل، رنگ کنید.

اکنون کار شما به پایان رسید.

در انتها توجه کنید که من تعدادی ستاره و سیاره پشت هر قسمت انداختم و تصویر را به ابعاد 800*1200  در آوردم و از sharpen filter نیز استفاده کردم.

امیدوارم با این دانسته ها بتوانید تصاویر دلخواهتان را خلق کنید و در آخر مطالبی از این خودآموز، یاد گرفته باشید.

با تشکر

http://design.creativefan.com/design-an-out-of-this-world-laptop-advertisement/

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *