QUAKE LIVE لرزشی به تندی انلاین

  • 1389/4/28
  • ميثاق جراحي
  • 0

QUAKE LIVE

لرزشی به تندی انلاین


شرکت ID Soft ware از ان دسته شرکت های قدیمی است که وقتی یک بازی را می سازد و ان را منتشر می کند محال است که بازی به راحتی از یاد بازیکنان و منتقدین برود از نمونه شاهکار های این شرکت می توانم به دو بازی رستاخیز DOOM و بازی لرزش QUAKE اشاره کنم.

این دو بازی با سبک هایی کاملا متمایز و موتور گرافیکی مشترک جزو بازی های تاریخی و قدیمی هستند که همواره طرفداران زیادی را برای خود جذب کردند.

بازی های این شرکت اول به دلیل گرافیک همیشه خاص و بعد به خاطر گیم- پلی منحصر به فرد شان همیشه موفق بوده اند(گویا -ای تی )

بازی لرزش QUAKE جزو بازی هایی بوده که قدمت تاریخی دارد .این بازی برای اولین بار در کنسول سونی Play Station one دیده شد . شرکت ID با موفقیتی که از این بازی بدست اورد به ساختن ادامه ها یی برای این بازی زیبا پرداخت .

بازی QUAKE LIVE کمی با سری های قبلی این بازی متفاوت است و تفاوتش در حذف شدن بخش Single Player و جایگزینی Multi Player به جای ان است.

بازی لرزش QUAKE رقیبی برای بازی هایی چون Unreal tournament محسوب می شود زیرا که هر دو در یک هدف مشترک هستند و هر دو به صورت انلاین و گروهی برنامه ریزی شده اند.این بازی همانطور که از نامش پیداست کاملا انلاین و تحت شبکه اجرا می شود و شرکت سازنده ID Soft ware این بار روی نبر دها و گیم –پلی انلاین سرمایه گزاری کرده است.

اول از داستان شروع می کنیم که در این بازی هیچ حرفی برای گفتن ندارد بازی در غالبی کاملا کلیشه ای نبرد بین انسان ها و بیگانگان را به تصویر می کشد.در ابتدای ورود به بخش محلی یا Local Network ابتدا نام و مشخصات خود را وارد می کنید و سپس از بین دو گروه انسان ها و بی گانگان یگی را بر می گزینید(گویا -ای تی )

تفاوت این دو گروه فقط در شکل ظاهری است و بس .تمام سلاح ها نیرو ها و قدرت ها مشترک هستند و چیزی جز شکل و صدای انها با هم متفاوت نیست.

مکان ها و نقشه ها در فضای جوی و خارج اتمسفر صورت می گیرد به همین دلیل بازیکن قدرت ان را دارد که برای مدتی در فضا معلق بماند .این نکته به مبارزات کمک زیادی کرده و متوصل شدن به این ویژگی خیلی از پیروزی ها را به همراه دارد زیرا وقتی بازیکن حریف در هوا شناور است گروه دیگر قادر نیست روی هدف نشانه گیری دقیقی داشته یباشد و تیرش مدام خطا می رود.

سلاح های استفاده شده مشابه همان سلاح هایی هستند که در تمام سری بازی های QUAKE دیده شده است .هر سلاح دارای دو قابلیت جدا است قابلیت عمومی هر سلاح توسط اشاره گر ((Mouse )) و با کلید سمت چپ و کلید سمت راست هم برای استفاده از قدرت ویژه ی اسلحه استفاده می شود.

در حالت کلی کنترل خوب و راضی کننده است .دکمه ی Space که نقش پرش را ایفا می کند برای فرار از تیرس دشمن خیلی به درد می خورد و اگر همین دکمه را نگه دارید برای مدتی در هوا شناور می مانید(گویا -ای تی )

در بسیاری از بازی های اول شخص مشابه دقت در هدف گیری معمولا ضعیف است ولی در این بازی دقت نشانه گیری تا حد زیادی رعایت شده و  تا 95 درصد بدون خطا قابلیت تیر اندازی دارد.

سلاح ها از فناوری و تکنولوژی بالایی برخوردار هستند و سازندگان روی این امر تاکید زیادی داشته اند .هر سلاح دارای درجه یا در اصطلاح Rank است .برای بالا بردن و افزایش درجه سلاح باید توسط همان سلاح مشخص دشمنان زیادی را از میان ببرید. وقتی درجه ی سلاحی به بیشترین مقدار خود رسید می تواند کاری ترین  ضربه را به دشمن وارد می کند.

نقشه ها متنوع هستند و قدرت انتخاب بازی کن برای مکانی که می خواهد در ان مبارزه کند زیاد است . برخی نقشه ها با محدودیت تعداد بازیکن روبرو و برخی دیگر نا محدود هستند .البته بسیاری از نقشه ها همان نقشه هایی هستند که در بازی QUAKE III ARENA دیده شده اند.

در هر نقشه تعدادی راههای مخفی وجود دارد که سلاح های ویژه در انها گنجانده شده اند .پس برای اینکه شانس برد در مسابقات را بالا ببرید  پیدا کردن این سلاح ها را مقدم بشمارید(گویا -ای تی )

از سلاح هایی که بیشتر از همه مورد استفاده قرار می گیرد :مسلسل اتوماتیک , شاتگان و تک تیر انداز است که در اشکال متفاوتی ظاهر می شوند ولی کارایی های یکسانی دارند.

گیم – پلی بازی طوری طراحی شده که قابلیت افلاین بازی کردن را هم دارد . به همین علت برنامه نویسان بهترین کار را کرده اند و با قرار دادن Boot ((نوعی دشمنان مجازی که از هوش مصنوعی بازی پیروی می کند))   در هر مرحله به افرادی که توانایی اتصال به شبکه و انلاین بازی کردن با سایرین را ندارند امکان بازی به صورت گروهی را فراهم کردند.

برای گرافیک و سه بعدی سازی محیط از موتور گرافیکی IO QUAKE 3 Engine استفاده شده است .این موتور گرافیکی قدرت بسیار بالایی برای پوشش دادن باگ های گرافیکی و مشکلات رندر کردن دارد ولی از طرفی در به نمایش گذاشتن جزئیات و نور پردازی ها در سطح خوب و راضی کننده ناتوان است(گویا -ای تی )

از دیگر ویژگی های بازی ساختن شخصیت دلخواه است برای ساختن کارکتر مورد نظر یک سری ایتم ها و ابزار قرار دارد که تعداد انها زیاد نیستند ولی با این حال چون بازی از دید اول شخص FPS روایت می شود و بازیکن فقط در برخی موارد خاص مانند Game Over شدن می تواند شخصیت ساخته شده را ببیند.

حداقل سیستم مورد نیاز برای بازی (گویا -ای تی )

System Requirements* Intel Processor- Pentium 4 1.4GHz AMD Processor- Athlon XP 1800+ Nvidia Graphics Card- Geforce 6500 ATI Graphics Card- Radeon X1270 RAM Memory- 0.128 GB Hard Disk Space- 0.25 GB Direct X- 9

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *