بررسی لپ تاپ Dell Precision M6500

  • 1389/7/13
  • سيدآرمان حسيني
  • 7


اگر شما به دنبال لپ تاپ قدرتمند هستید آن را در مدل Dell Precision M6500 پیدا خواهید کرد،این مدل می توان جایگزین قدرتمندی برای لپ تاپ های سری دسکتاپ باشد.مدل M6500 دارای ویژگی های می باشد که شما در هیچ لپ تاپ دیگری نمی توانید آن را پیدا کنید: پشتیبانی برای چهار اسلات DIMM(نگاه داشتن رم بالای 32 گیگابایت)، بالاتر از 1 ترابایت حافظه داخلی(هارد دیسک) و صحفه نمایش 17 اینچ که دارای رزولوشین 1920*1200 پیکسل می باشد.در مدل مورد بررسی ما(در 29 سپتامبر 2010 دارای قیمت 4700 دلار بوده است) ذره ای از مدل M6500’s کاربردی تر است.در مدل فوق ظرفیت هارد دیسک 1 ترابایت و حافظه رم 8 گیگابایت و دارای پردازنده 2GHz Intel Core i7 می باشد و قابلیت اتصال حافظه اختصاصی را نیز دارا می باشد همچنین دارای اسکنر اثر انگشت و و دوربین وبکم 2 مگاپیکسل ،بلوتوث و DVD رایتر با سرعت 8x می باشد.
Precision M6500 خیلی مقاوم ساخته شده است.قسمت بیرونی لپ تاپ خیلی صاف و ساده ساخته است.صحفه جانبی و کناری آلومینویمی خاکستری به همراه لوگوی بسیار کوچک Dell در سمت چپ و جنس رویه از پلاستیک مسطح و مقاوم می باشد.نمای کلی لپ تاپ خیلی تمیز،شیک و شبیه لپ تاپ های تجاری می باشد و برای جایگزینی با لپ تاپ های دسکتاپ بسیار مناسب می باشد.بلندگوها در بالای کیبورد قرار گرفته است به همراه اسکنر انگشت و دکمه پاور و دکمه Reader 2.1 که به نسب اندازه و فاصله یکدیگر را قطع کرده اند.


دکمه Reader 2.1 به دسترسی سریع به ایمیل ها ،اطلاعات مخاطب ها ،تقویم و قرار ها و آیتم های نوار وظیفه در مایکروسافت Outlook نگهداری می شود برای مواقعی که سیستم خاموش است یا در حالت هیبریت است.
Dell گروه دیگری از دکمه های اختصاصی را تدارک دیده است ، کمی دیگر به قدرت این لپ تاپ میرسیم که من آن را احساس کرده ام.درقسمت پد اعداد و در بالای آن دکمه ماشین حساب و سه دکمه برای کنترل صدا وجود دارد.(بالا بردن،پایین بردن،قطع صدا).دکمه ماشین حساب برای شما ماشین حساب ویندوز را بالا می آورد که یکی از مفیدترین دکمه هایی که من تا به حال در کامپیوتر دیده ام.


در مدل M6500’s جای پورت ها به صورت منصفانه چیده شده است.در طرف چپ دو عدد پورت USB 2.0 قرار دارد.یک پورت 1394 شش پینی ، جای هدفون و میکروفن و یک کارت خوان 8 در 1 ،اسلات کارت PC ،و اسلات DVD-RW قرار داده شده است.درسمت راست بیشتر از 2 پورت USB2.0 قرار داده شده است ، یکی از آنها برای USB/Esata می باشد و در همین سمت یک پورت نمایش و خروجی VGA ،اسلات ExpressCard، شبکه LAN و سوییچ وایرلس قرار دارد.
Precision M6500 دارای وزن 8.5 پوند می باشد و به همراه آن یک باتری 9 سلولی وجود دارد ولی این را می توان جزو قدرت های این لپ تاپ حساب کرد البته می تواند بالعکس باشد چون چنین لپ تاپی با قدرت پردازنده بالا باتری 9 سلولی نیز برای آن کم است.محیط کاری 17 اینچ که دارای 11 اینچ طول و 15.4 اینچ پهنا و ضخامت 1.35 اینچ می باشد که بزرگتر از اکثر لپ تاپ های در این ردیف می باشد،ولی قادر به پاسخگویی مناسبی برای مرکز تولید توان و پردازنده نمی باشد و شما نمی توانید لپ تاپ را در تمام سفرهایتان با خودتان ببرید چون باتری آن بیشتر از 90 دقیقه دوام نمی اورد و این کار شما را مقداری سخت می کند.

کیبورد استفاده شده در لپ تاپ Precision M6500’s یکی از بهترین کیبوردهایی است که شما در لپ تاپ ها دیده اید.کیبورد دارای دکمه های نرم و مسطح می باشد، کلیدهای ساده Chiclet-style) نمی باشد.)تنظیمات اختیاری دکمه ها و صحفه اعداد یکی از ویژگی ها می باشد.کیبورد ها به طور فوق العاده به شما قدرت نوشتن سریع را می دهند و نیازهای شما را در تایپ متون کاملا برطرف می کنند.شما می توانید backlight ها را خاموش کنید یا آن را به حالت اتوماتیک بگذارید.ولی نمی توانید آنها را به صورت دستی تنظیم کنید.
در رابطه با اندازه لپ تاپ و قسمت های مختلف آن پد لمسی آن نسبتا کوچک می باشد، من به سختی توانستم برخی از قسمت ها را پیدا کنم، به هرحال دارای مولتی پد می باشد و دکمه های پایینی پد لمسی بسیار مناسب می باشد و دکمه think-pad بین دکمه های G وH می باشد.

وضوح تصویر 1920* 1200 RGB LED برای شما تصاویر را باکیفیتی که خواهان آن هستید فراهم می کند.در صحفه نمایش بزرگ امکان مشاهده تصاویر به صورت عالی در زاویه های مختلف وجود دارد.صحفه نمایش معمولا دارای روشنی مرحله ای عریض و مناسبی می باشد، گرچه پایین ترین سطح تنظیمات مربوط به روشنایی کم است که من آن را دوست دارم !.
پخش فایل های ویدئویی بسیار عالی می باشد.استریم ویدئو ها از Hulu می باشد که ملایم است و وکلیپ های HD بدون نقص پخش می شوند.قسمت صدا و بلندگو مقداری موفق هستند و صدای بلندگوها به اندازه صدای نت بوک هایی که من تا به حال شنیده ام نبوده است و صدا عمق لازم را ندارد، کیفیت هدفون اگر چه خوب است ولی من برای کارهای بیشتر از آن استفاده می کنم که امیدوارم مناسب باشد.
گذشته از چند برنامه محدود برای تنظیمات وبکم و تنظیمات ابزارهای داخلی ، برنامه خاصی را ندیده ام تا آن را به این بررسی اضافه کنیم.من برنامه اضافه خاصی را در لپ تاپ ندیده ام ! و حتی نبود برنامه آفیس مایکروسافت به صورت آزمایشی باعث شد تا من بیشتر بررسی ها را در جعبه متن ایمیل خود بنویسم. اطلاعات لیست هایی که در سایت دل طبقه بندی شده بودند حاکی از آن بود که کاربران سری Precision به صورت عمومی از مایکروسافت آفیس استاتر می توانند در لپ تاپ خود استفاده می کنند ولی به هیچ وجه اینگونه نبوده است.
تصورش سخت است که چرا افرادی نیاز به 16 گیگ رم یا به تنهایی به 32 گیگ رم در لپ تاپ خود نیاز دارند ولی اگر شما به دنبال جایگزینی قدرتمند برای کامپیوتر رومیزی(دسکتاپ) خود هستید Dell Precision M6500 انتخاب خوبی است، این لپ تاپ سریع ،ساده و یک لپ تاپ با ظرافت کامل است و تنها ضعف آن می تواند زمان نگاه داشتن شارژ باتری و وزن آن می باشد که با توجه به قدرت لپ تاپ برای مسافرت و حمل و نقل روزانه مناسب نمی باشد و به عنوان لپ تاپ رومیزی مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
  1. ممنون آرمان جان از معرفی این لپتاپ…
    واقعا استفاده کردم. فکر کنم اگه بخوایم DELL بخریم فقط باید مدل های نسبتا گرون قیمت (1.2 میلیون به بالا) رو انتخاب کنیم؛ چون لپتاپ های ارزون قیمتش خیلی خوب نیستند.

    موفق باشی

  2. لب تاپ از این قویتر هم هست؟اگر هست لطفا مارک و مدل و کارت گرافیک
    و رم و سی پی یو این لب تاپ را بگویید.
    Thank You

    1. با سلام و درود خدمت شما.
      شرکت های مختلف سازنده لپ تاپ همیشه محصولات خود را به روز می کنند به همین خاطر شما باید اخبار برند های مختلف را از سایت های آنها دنبال کنید و مشخصات را ببینید و لپ تاپ مورد نظر خودتان را پیدا کنید ! گرچه مدتی پس از معرفی لپ تاپ طول می کشد تا به بازار داخلی وارد شود به همین خاطر شما می توانید به سایت های فارسی زبان که اخبار لپ تاپ های داخلی را می دهند یا مراکز فروش یا مجله هایی که اخبار رایانه می دهند و هر ماه یک ویژه نامه می زنند را دنبال کنید و مدل ها و برند های مختلف را بررسی کنید و محصول مورد نظر خودتان را پیدا کنید !.

    2. واقعاً ممنونم بابت زحمات شما آقا آرمان.با توجه به گفته های شما به سایت اصلی Dell رفتم و در آن جا با برخی محصولات شرکت Dell آشنا شدم.
      باز هم ممنونم.

  3. لینک های زیر را بررسی فرمائید

    سه خبر – سه تحقیق جداگانه در سه زمان – یک نتیجه یکسان – بهترین و مطمئن ترین لپ تاپ

    اسوس بالاترین جایگاه را بدست آورد

    سونی دومین جایگاه را

    لپ تاپ دل پایینترین جایگاه را بدست آورد

    لپ تاپ اسوس برنده جایزه بهترین انتخاب سال شد
    ۱-
    http://www.ictna.ir/news/archives/027835.html

    2-
    اسوس قابل اطمینان‌ترین لپ‌تاپ بازار شناخته شد
    http://www.itna.ir/archives/news/014700.php

    3-
    مطمئن‌ترین لپ‌تاپ را چه شرکتی می‌سازد؟

  4. سه خبر – سه تحقیق جداگانه در سه زمان – یک نتیجه یکسان – بهترین و مطمئن ترین لپ تاپ

    اسوس بالاترین جایگاه را بدست آورد

    سونی دومین جایگاه را

    لپ تاپ دل پایینترین جایگاه را بدست آورد

    لپ تاپ اسوس برنده جایزه بهترین انتخاب سال شد
    ۱-
    http://www.ictna.ir/news/archives/027835.html

    2-
    اسوس قابل اطمینان‌ترین لپ‌تاپ بازار شناخته شد
    http://www.itna.ir/archives/news/014700.php

    3-
    مطمئن‌ترین لپ‌تاپ را چه شرکتی می‌سازد؟
    http://www.khabaronline.ir/news-25701.aspx

  5. اینها حرف دلال های بازار کامپیوتر ایران است ، لپ تاپ dell سالهاست که جزو بهترین هاست من به توصیه دوستان یک لپ تاپ لنوو مدل y5070 در تاریخ ۲۵ تیرماه سال ۹۴ خریدم که به اصطلاح گل بازار ایران بود و حدود ۳ میلیون و هشتصدو بیست هزار تومان ( ۳,۸۲۰,۰۰۰ ) پول دادم خیلی به این مسئله می نازیدند که این لپ تاپ رزولشنش UHD و ۴k هستش اما وقتی که ویندوز را روی آن نصب کردم و هر نرم افزاری کاربردی مثل آفیس ، آدوبی ریدر و .. را باز می کردم نوار ابزار نرم افزار این قدر کوچک بود که نمی توانستم با هاش کار کنم ، اول فکر کردم کارت گرافیکش تنظیم نیست بعد معلوم شد از بزرگترین ضعف ها ی این لپ تاپ همین است وقتی که با یک لپ تاپ کار می کنی اونوقت می فهمی که چی هستش ، خلاصه این لپ تاپ را ۳۰ تیرماه یعنی فقط ۵ روز بعد به یک مغازه دار فروختم ، یک مقدار پول روی همین پولی که از فروش لپ تاپ لنوو به دست آوردم گذاشتم و یک مدل dell M6800 ، خریدم و البته این مدل خیلی گران بود ولی حالا حالا برای من که مهندس نرم افزار هستم این لپ تاپ کار می کند فکر کنم تا ۵ یا ۶ سال دیگه لپ تاپ نخرم چون این لپ تاپ dell واقعا واقعا قوی هستش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *