معرفی 10 وب سایت برتر برای دانلود رایگان تصاویر وکتور

  • 1389/8/18
  • محمدرضا ارجمندی
  • 1

گاهی اوقات طراحان و گرافیست ها بر حسب تقاضای مشتریان به کار با تصاویر برداری (vector) نیاز دارند. البته ، مواقعی هم پیش می آید که یک کاربر معمولی نیاز به استفاده از نرم افزارهای  مخصوص تصاویر وکتور و تصاویر  شطرنجی (raster) دارد.(مانند کار با عکس های دیجیتال در رایانه شخصی).تصاویر برداری اصلاحا به تصاویری اطلاق می شود که می توان بدون از دست دادن کیفیت به هر اندازه که مورد نیاز است رویش بزرگ نمایی کرد. در حالی که تصاویر شطرنجی (یا بیت مپ) در هنگام بزرگ نمایی بیش از یک حد دچار حالت پیکسلی یا شطرنجی می شوند و دیگر وضوح قبلی را ندارند.

برخی از زمینه های گرافیکی مثل انیمیشن فلش، تبلیغات چاپی، کلیپ آرت ها، آرم های گرافیکی وجود دارند که کاملا متکی به فرمت گرافیک وکتور به دلیل طبیعت الاستیک این نوع قالب می باشند. همچنین تبدیل قالب تصویر برداری به فرمت های شطرنجی بسیار آسان و به سهولت امکان پذیر است، اما همین سهولت در تبدیل بالعکس وجود ندارد.

از ترسیمات برداری گرفته تا رسم جلوه های سه بعدی، عکس های وکتور دارای استفاده های خلاقانه زیادی در صنعت گرافیک امروزی می باشند.

اما ایجاد تصاویر برداری دقیق نیازمند صبر و مهارت بالایی است. ممکن است بخواهید چیزی به سادگی یک آیکون را خلق کرده و یا جلوه روی یک یک تی شرت را طراحی کنید. در این صورت کمک گرفتن از گنجینه تصاویر برداری آماده راه میانبر سریعی می باشد. به هر حال چه شما یک طراح مبتدی باشید یا در زمینه طراحی استخوان خرد کرده باشید، توصیه ما این است که ده منبع معرفی شده در مقاله حاضر را برای الهام گرفتن بیشتر و دریافت تصاویر وکتور اماده به صورت رایگان حتما بررسی کنید.

Vecteezy


Vecteezy یک وب سایت مبتنی بر جامعه کاربران آنلاین است که با گشت و گذار در ان می توانید به کند وکاو در مورد کارهای هنری دیگر هنرمندان تصاویر برداری و مشاهده آنها بپردازید. همه گرافیک های به نمایش درآمده برای دانلود رایگان و جهت استفاده  در پروژه های شما کاملا رایگان می باشند. اما برای اولین بار قبل از استفاده از این تصاویر بد نیست سری به مجوز استفاده از تصاویر موجود در سایت بزنید.

در این سایت، فایل های وکتور قابل دانلود به شکل رایگان عبارتند از: آیکن های برداری ، الگو های وکتور، منحنی های برداری، تصاویر شکوفا شده، پس زمینه ها ، تصاویر والپیپر، براش ها، و بسیاری مورد دیگر.

Vector Madness

این وب سایت شامل منابع بسیاری از طرح های رایگان برای هنرمندان تصاویر برداریست. از طرح های رایگان روی تی شرت گرفته تا تصاویر برداری استوک و آماده. سایت فوق به طور تقریبی بیش از 7800 فایل برداری رایگان شامل تصاویر تکی و بسته های تصویری (pack) برای دانلود دارد. می توانید به موضوعات طبقه بندی شده از ستون سمت چپ وب سایت دسترسی پیدا کنید.

Vectorish

مانند بسیاری از سایت های به اشتراک گذاری تصاویر خلاقانه، نه تنها می توان از عکس ها و تصاویر استوک به رایگان دانلود و استفاده کرد، بلکه در صورت تمایل قادرید تصاویر خلاقانه خود را نیز با دیگران به اشتراک بگذارید. تصاویر وکتور به شکل بسیار منظمی در بسته های تصویری همراه  با اطلاعاتی از بسته و نوع مجوز که در سمت راست ذکر شده قرار داده شده اند. می توان از جعبه جستجو برای یافتن تصویر موردنظر استفاده کرد یا خیلی ساده از دسته های تعریف شده بهره جست. (تصاویر انتزاعی(Abstract) ، آیکن ها ، تصویرگر (Illustrator)، متفرقه ، طبیعت ، منحنی ها ، نمادها و ….)

QVectors


QVectors  یکی دیگر از منابع وب به طور منظم سازماندهی شده برای عکس های برداری با کیفیت می باشد. هر تصویر یا بسته تصویری از صفحه ای مختص خود با اطلاعاتی همچون رتبه بندی ستاره ای، نظرات ، پیش نمایش کامل و لینک به دیگر تصاویر برداری مرتبط با علاقه مندی های شما برخوردارند. در این وب گاه دسته بندی های مختلفی روی تصاویر انجام گرفته که از ان  جمله به دسته عکس های سیلهوت( Silhouettes ) می توان اشاره کرد که برای نمایش در کنفرانس ها و پرزنتیشن ها واقعا مفید است.

می توانید در سایت ثبت نام کرده و به عنوان یک عضو به آپلود و دانلود فایل های برداری اقدام کنید. وبلاگ سایت نیز همواره اعضا را با جدیدترین اتفاقاتی که در همه روزه در سایت می افتد مطلع و به روز نگه می دارد.

All Silhouettes

هنگامی که صحبت از تصاویر شبح یا سیلهوت به میان می آید، سایت All-Silhouettes.com مجموعه ای بزرگ و گران سنگ از 8694 تصویر سیلهوت رایگان به عنوان نماد ها، سایه ها ، اشیاء و غیره فراهم اورده است. شما می توانید از طریق دسته بندی های ذکر شده در ستون  سمت راست  به جستجو د میان کلیپ آرت های سیلهوت گشته یا به اکتشاف در میان انبوه تصاویر با استفاده از ابزار برچسبی سایت بپردازید.

Vector Portal

شعار پورتال تصاویری برداری این است: «فقط تصاویر برداری، و تنها تصاویر برداری رایگان!». عالیه! چون در این سایت  با برخی از انواع غیر معمول تصاویر برداری استوک مانند Coat of Arms ، Beams and Bursts ، اسکچ ها، وکتورهای تکرنگ ، و غیره . مواجه می شوید.

به عنوان مثال ، یک تصویر برداری تک رنگ از باب مارلی تنها به درد طرح  منقوش روی تی شرت می خورد. یا بد نیست سری به  طرح کلینت ایستوود بزنید. همچنین می توانید مجموعه های تصاویر را به طور کامل دانلود کرده و یا فایل بردار  خلق شده خود را آپلود کنید.

Brands of The World

بعضی وقت ها پیش می آید که شما نیاز به دانلود و استفاده از یک آرم معروف برای برخی از کارهای گرافیکی و یا پرزنتیشن دارید. سایت Brands of the World منبعی غنی از فرمت های برداری رایگان از آرم ها و برندهای جهانی می باشد. همچنین می توانید تفسیر خود از یک آرم تجاری را با ارائه تصویر برداری خلق شده خود برای دیگران به نمایش درآورید. دانلود اکثر فایل ها رایگان است اما همچنین بخشی از آرم های استوک  غیر رایگان نیز موجود است.

I Heart Vector

iHeartVector.com  موفق شده نقش خود را به عنوان یکی از منابع برتر تصاویر وکتور رایگان به خوبی ایفا کند. بخش دانلود رایگان با 209 وکتور پک و فایل های رایگان برای استفاده شخصی و تجاری از جمله بخش های قابل توجه این سایت است. شما می توانید به آن قسمت از طریق منوی کرکره ای دسته بندی ها دسترسی داشته باشید.

Deviant Art

هرکسی که به اندازه یک پیکسل کار گرافیکی کند یا یک خط با هدف خلق یک کار گرافیکی بکشد باید از  Deviant Art که قطعا محل گردهم آیی و بزرگترین جامعه هنرمندان دیجیتال در سراسر وب است بازدید کند. اما، سوال مهم این است که چگونه می توانم به طور بهینه شروع به جستجو در این جامعه عظیم نمود و در هرج و مرج دیجیتال گم نشد؟ پاسخ این است که با استفاده از نوار جستجو می توان فایل های وکتور رایگان موجود برای دانلود را یافت. و یا در روشی دیگر، می توانید بر روی لینک منابع و بانک عکس های استوک کلیک کنید.

Cool Vectors

یک وب سایت باحال برای به اشتراک گذاشتن تصاویر برداری شما یا دانلود تصاویر به شکل کاملا رایگان. وکتورها دارای رتبه بندی هستند و در دسته بندی های مرتب شده اند که  از منوی کرکره ای در دسترس اند. یکی از دسته هایی که توصیه می کنیم بازدید کنید Spills & Splatters رنگی نام دارد.

ده منبع رایگان بالا برای دریافت تصاویر وکتور استوک و اماده به شما گزینه هایی بسیار برای خلق پروژه های خلاقانه می دهد. اما قبل از دانلود و استفاده از تصاویر، توصیه می شود  نوع مجوز برای استفاده از هر تصویر بررسی کنید. آنها بی شک توسط برخی از افراد فوق العاده خلاق برای شکوفایی استعدادهای خلاقانه ما آفریده شده اند. شما چه طور؟ آیا شما یکی از آن طراحان خلاق نیستید؟

اجازه بدهید ما نیز از نظرات شما در مورد وب سایت های مورد علاقه برای دانلود رایگان تصاویر برداری آگاهی یابیم.

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *