چگونه یادداشت های خود را با مایکروسافت OneNote و سرویس SkyDrive با دیگران به اشتراک بگذاریم؟

  • 1389/8/27
  • محمدرضا ارجمندی
  • 5


مایکروسافت OneNote  از بسته آفیس، فقط برای یادداشت برداری سریع و سازماندهی افکار کاربرد ندارد. OneNote همچنین یک ابزار عالی برای به اشتراک گذاشتن یادداشت های خود با همکاران و همکلاسیهایمان بوده و به ما کمک می کند تا ضمن یادداشت برداری  سریع تر و بهتر در موقع به اشتراک گذاری نیز از همان لذت و سرعت برخوردار شویم.

در این زمان که افراد معمولا در تیم های کاری مشغول به کارند اغلب نیاز به اشتراک گذاردن نتایج و دستاوردهای کاری خود با دیگر اعضا گروه را به وضوح حس می کنیم و با توجه به همین نیاز است که برنامه نویسان مایکروسافت اقدام به طراحی OneNote  کرده اند تا کار با یادداشت ها و مدیریت و انتشار آنها را برای ما آسان کنند. اگر تا کنون از  برنامه OneNote استفاده نکرده اید بد نیست پیش از خواندن ادامه مطلب مقاله ما با عنوان «شروع کار  با OneNote » را مطالعه کنید.

به اشتراک گذاری یادداشت ها در  سرویس آنلاین ویندوز SkyDrive

«وان نوت» شدیدا با ویندوز SkyDrive یکپارچه و آمیخته است و همین امر هم وان نوت را یک مکان ایده آل برای به اشتراک گذاری یادداشت های خود با دوستان و همکارانمان می کند. SkyDrive یادداشت ها ما را در یک پوشه در فضای ذخیره سازی ابری خود ذخیره کرده و از این پس می توانیم با هر کسی که اتصال اینترنت داشته باشد در هر جایی از دنیا، یادداشت ها را به اشتراک گذاری کنیم. ( با به اشتراک گذاری پوشه SkyDrive خود.)

در SkyDrive چهار سطح به اشتراک گذاری وجود دارد، (تصویر زیر): Me بدان معناست که فقط منِ آپلود کننده فایل می  توانم یادداشت های خود را ببینم، friends  منظور  دوستانی است که در لیست مخاطبین ویندوز لایو من نامشان موجود است،  دو نوع سطح دیگر عبارت است ازهر کسی که بر روی وب قرار دارد (Every one) ، و  دیگری اشخاص خاص در سراسر وب (گزینه های My friends & their Friends  و Some Freinds).

برای مشاهده فایل به اشتراک گذاری شدده توسط دوستان شما ویندوز SkyDrive یک دعوت نامه به ایمیل دوست شما ارسال می کند که در آن از او خواسته شده به منظور دسترسی به  یادداشت ها شما در سایت SkyDrive  ثبت نام (sign up)  کرده و سپس به دانلود فایل یادداشت آپلودی شما می تواند بپردازد.

اگر دوستان شما برنامه OneNote را روی کامپیوتر خود نصب نکرده اند جای هیچ گونه نگرانی نیست، مایکروسافتنسخه ای از برنامه  OneNote را به صورت رایگان داخل سرویس ویندوز SkyDrive ارائه کرده، به طوری که دوستانتان می توانند یادداشت های شما را مستقیما از  مرورگر خود  مشاهده و در صورت لزوم ویرایش کنند.

دوستان و همکاران با فشردن کلید synchronize به راحتی قادر خواهند بود یادداشت های شما را از Skydrive. دانلود کنند.

جمله بالا حتی برای شما که فایلی را آپلود کرده اید نیز مصداق دارد به این معنا که  هم اکنون می توانید تغییراتی که دوستان ما در یادداشت های ما به وجود آورده و ویرایش های انها روی فایل خود را ببینیم و به نوعی اطلاعات بین ما و دوستان ما تبادل می شود.

پیگیری بازنگری ها بر روی یادداشت

به لطف انتشار برنامه وان نوت، عمل به اشتراک گذاری به سطحی کاملا جدید ارتقا یافته است. هنگامی که یک فایل وان نوت با نام پیش فرض «نوت بوک» (همانند ورد که نام پیش فرض فایل ها Doc است) به اشتراک گذارد می شود، در هنگام ویرایش و دست بردن در نوشته ها، هر مولف توسط کد دهی نوار رنگی با حرف اول نامش قابل شناسایی است.

به لطف این ویژگی وان نوت پیدا کردن تغییرات اخیر روی نوشته و اینکه کدام مولفان روی نوشته ویرایش انجام داده اند بسیار آسان است.

به این منظور  بر روی دکمه Find by Authors  کلیک کنید تا تغییراتی که هر نویسنده روی یادداشت اولیه انجام داده را مشاهده نمایید.

وان نوت هر تغییر  را با گزینه ای به نام Page Versions ذخیره می کند.

به هر نسخه صفحه به عنوان پشتیبانی از یادداشت های اصلی نگاه کنید که می توانید برای بازیابی یادداشت های خود استفاده کنید به خصوص اگر دوستان شما به طور تصادفی روی یادداشت های مورد نیاز شما ویرایشی کنند که آن را نخواهید.

وان نوت نرم افزاری عالی برای جمع آوری اطلاعات ، طوفان ذهنی (brainstorm) ، و به اشتراک گذاری یادداشت های خود با دوستان و یا همکارانمان می باشد. همانطور که در این مقاله دیدیم خوشبختانه با ابزارهای مناسبی نیز  برای استفاده از فضای مجازی برای همکاری های سریع با همکارانمان ادغام شده.

ما عاشق وان نوت هستیم زیرا: کاربردهای بسیاری وجود دارد که ما می توانیم با آن انجام دهیم. ما می توانیم از وان نوت برای محاسبات ریاضی، ایمپورت کردن فایل های evernotes را به آن، یا حل معادله با اضافه کردن یک افزونه ریاضی استفاده کنیم.  وان نوت یک ابزار همه جانبه است که به ما کمک می کند تا کارهای خود را سریعتر و بهتر انجام دهیم.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. ممنون از مطلب خوبتون
    مشكلي كه جديدا پيش اومده مربوط به لود خيلي دير سايت هاي داراي ssl هست
    آيا ميشه ssl رو تو skydrive غير فعال كرد ؟
    يا روش ديگري براي اشتراك گذاري وجود داره ؟
    با تشكر

  2. سلام
    من نوشته هایم در onenote را توسط sky drive شییر کردم تا بتونم توسط device های مختلف از اونها استفاده کنم، حالا اگر بخواهم فایلهای شیر شده ی خودم را ویرایش کنم.
    چطور میتونم به اونها دسترسی داشته باشم
    لطفا در صورت امکان پاسخ را میل کنید
    ممنون

  3. سلام، آموزش کوتاه و مفیدی بود، دوتا سوال دارم،
    سوال یک: من دفترچه ای رو به اشتباه با دوستم به اشتراک گذاشتم، حالا میخام اولا اون دفترچه رو از اشتراک بیرون دربیارم، و دوم اینکه این دفترچه رو از حافظه ی مایکروسافت دوستم حذف کنم بطوریکه نتونه اونهارو دوباره ببینه.
    سوال دوم: من میخام یکی از دفترچه هایم رو بطور کامل هم از حافظه ی سیستم و هم مایکروسافت حذف کنم. مراحل این کار را توضیح دهید لطفا.
    لطفا درصورت امکان پاسخ سوالهایم را به ایمیلم ارسال کنین. ممنون

  4. سلام
    من وان نوتم رو که باز میکنه میگه باید اکانت میکروسافت داشته باشی . ولی حتی نمیذاره اکانت وارد کنم و ارور عدم توانایی اتصال به نت رو میده! . چه کار باید بکنم؟؟ با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *