آموزش ایجاد پروژه و یادداشت در OneNote

 آموزش ایجاد پروژه و یادداشت در OneNote
  • 1395/10/6
  • زهرا معبودی
  • 0

مجموعه آفیس یک مجموعه بسیار قدرتمند است که به مدیرات کمک می کند فعالیت های دفتری و اداری و ویرایشی خود را نظم دهی کنند و بتوانند سرعت عمل بهتری داشته باشند. اما تمام مدیران نیاز به برنامه ریزی و نظم دهی در امور دارند. مایکروسافت از این موضوع نیز چشم پوشی نکرده است. کافی است پکیج آفیس را نصب کنید و به لیست نرم افزارهای نصب شده سری بزنید تا بتوانید برنامه OneNote را مشاهده کنید.

OneNote ابزار برنامه ریزی مایکروسافت است که به شما کمک می کند، به طور منظم برای کارهای تان برنامه ریزی کنید.

OneNote نه تنها برای مدیران و افراد پر مشغله بسیار کاربردی است، بلکه هر فرد در هر قشری از جامعه که باشد می تواند از آن به درستی استفاده کند.

reating-project-onenote-notes

OneNote در واقع یک دفترچه یادداشت دیجیتالی است که به شما کمک می کند، پروژه ها و کارهای متعددی را در آن ثبت و به درستی آن ها را مدیریت کنید.

امروز گویا آی تی به آموزش مقدماتی شروع کار با OneNote خواهد پرداخت.

گام اول:

زمانی که پکیج آفیس را نصب کردید از طریق منوی استارت به اپلیکیشن های آفیس سر بزنید و روی OneNote کلیک کنید تا باز شود.

بعد از باز شدن نرم افزار، وارد منوی FILE بشوید و از آن جا وارد گزینه NEW شده و Create Notebook را انتخاب کنید.

reating-project-onenote-notes

عموما افرادی که از OneNote استفاده می کنند، روی پروژه ها به طور گروهی کار می کنند و حاصل کار خود را در آن ذخیره می کنند. به همین دلیل است که وقتی یک NOTEBOOK جدید ایجاد می کنید OneNote از شما می پرسد که آیا می خواهید افراد را در تکمیل پروژه مورد نظرتان مشارکت دهید یا خیر. در صورتی که در حال افزودن یک پروژه گروهی هستید که باید دیگران محتویات آن را ببینند، و روی آن تغییراتی اعمال کنند، گزینه invite people را بزنید.

reating-project-onenote-notes

در هر پروژه ای که ایجاد می کنید، می توانید کارهای مختلفی را در سربرگ هایی که در صفحه نمایان است، معرفی کنید. شما هر تعداد سربرگ که مد نظر داشته باشید را می توانید به کمک علامت + ایجاد کنید.

برای اینکه بتوانید در هر سر برگ چیزی بنویسید کافی است که یک پیج به سر برگ اضافه کنید. برای این کار از ساید بار سمت راست استفاده کنید و گزینه add page را کلیک کنید.

reating-project-onenote-notes

حالا نرم افزار امکانی می دهد که از طریق آن می توانید به راحتی محتویات پروژه ها را تکمیل کنید. خوشبختانه این نرم افزار گرافیک بسیار جذابی دارد و به شما کمک می کند به کمک رنگ بندی ها، بتوانید پروژه ها را از هم تشخیص بدهید.

البته OneNote امکانات بسیاری دارد که در این مقاله تنها با روش ایجاد پروژه در آن با شما صحبت کردیم. این برنامه بهترین همیار برای افرادی است که از اینترنت و ویندوز برای انجام امور خود استفاده می کنند چرا که OneNote به عنوان یک برنامه کاری، همیشه در کنار آن هاست و به آن ها در تسریع و تنظیم کارها کمک می کند. نظر شما در مورد این برنامه چیست؟ آیا جایگزین مناسب تری برای ان می شناسید که بتوان از ان در پی سی مورد استفاده قرار داد؟ تجربیات ارزشمند خود را از برنامه OneNote در اختیار کاربران گویا آی تی قرار دهید وبا انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی، به نیازمندان این برنامه اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *