برخورد جدی مایکروسافت با عوامل مخل امنیت کاربران

برخورد جدی مایکروسافت با عوامل مخل امنیت کاربران
  • 1395/6/8
  • زهرا معبودی
  • 0

Microsoft CEO Satya Nadella speaks during his keynote address at the company's  "build" conference in San Francisco, California April 2, 2014. REUTERS/Robert Galbraith  (UNITED STATES - Tags: SCIENCE TECHNOLOGY BUSINESS)

 اینترنت از زمانی که به سادگی شروع به کار کرد تا کنون که پیشرفت های شگرفی داشته به عنوان ابزاری دو گانه شناخته شده است. از آن جا که کاربران یک دیگر را نمی بینند به راحتی نسبت به یکدیگر اقداماتی می کنند که هرگز در دنیای واقعی برای آن چنین جسارتی ندارند. مثلا هتاکی به شخصیت هایی که به آن ها علاقه نداریم و حتی انتشار اطلاعات شخصی یکی از این مواردی است که باعث شده از دنیای مجازی و فرصت هایش کمی هراسان باشیم.

این ویژگی ها کار را برای برخی شبکه های اجتماعی که شرشار از اطلاعات شخصی افراد است را سخت تر کرده است. این شبکه ها نظیر توییتر، فیس بوک و اینستاگرام و نظیر آن برای توسعه تعامل شخصی ایجاد شده اند اما تهدید ها کماکان ادامه دارد و روز بروز بر شمار قربانیان اضافه می شوند.

به گزارش گویا آی تی حالا این مایکروسافت است که احساس خطر کرده و تصمیم دارد علاقمندان به سرویس هایش را از جهات مختلف مورد نظر قرار دهد. این سرویس ها از بینگ  تا کاربران کنسول های بازیش را شامل می شود.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

مدیر ارشد امنیت اجرایی مایکروسافت که به Jacqueline Beauchere  شناخته شده است در این باره می گوید:

ما سال هاست که تلاش داشته ایم با ممانعت کردن از ابراز کلمات حاکی از تنفر و همچنین حذف اینگونه محتوا از سرویس های ویژه مشتریانمان از آنها حفاظت نماییم. البته هیچیک از سیاست ها یا اصول ما تغییری نمی کنند اما در نظر داریم فرایندهایمان را بهبود ببخشیم و امکانی را برای کاربران خود فراهم نماییم که راحت تر اینگونه فعالیت ها را گزارش دهند.

به گفته گویا آی تی بنظر می رسد که اگر کاربران احساس امنیت کنند می توانند به راحتی به شرکت ها و سرویس ها اعتماد کنند. شاید این حربه ای از مایکروسافت برای نگهداشتن کاربرانش باشد تا بتواند با ایجاد امنیت و اعتماد آن ها را برای همیشه برای خود نگهدارد.

نظر شما در مورد مسائل یاد شده چیست؟ آیا شما هم از فعالیت باز در فضای مجازی هراس دارید؟ در این باره نظرتان را با گویا آی تی در میان بگذارید.

 منبع: businessinsider

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *