نوت‌بوک سامسونگ استاندارد زیست‌محیطی دریافت کرد

  • 1390/1/23
  • ITTeach
  • 0

یکی از نوت‌بوک‌های جدید سامسونگ با دریافت گواهینامه تی سی او (TCO) صاحب چند نشان سبز شد. تی س او سازمانی است که به محصولات حوزه فن‌آوری اطلاعات٬ که شرایط یک فن‌آوری سبز را دارا باشند٬ گواهینامه اعطا می‌کند. شرط اعطای این گواهینامه این است که این محصولات عملکردی بهتر و یا دست‌کم به خوبی رقبای معمولی خود داشته باشند. نوت‌بوک جدید سامسونگ به دلیل برخورداری از صفحه نمایش فوق‌العاده روشنی که برق زیادی مصرف نمی‌کند٬ از طرف تی سی او شایسته دریافت این گواهینامه شناخته شد.

این نوت‌بوک جدید٬ که سامسونگ نام آن را نوت‌بوک سری ۹ گذاشته است٬ دارای یک صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی است که به گفته مقامات سامسونگ «دوبرابر روشن‌تر از صفحه نمایش‌های معمولی است».

این صفحه نمایش٬ علاوه بر اینکه بسیار درخشان است٬ می‌تواند ۱۶ میلیون رنگ تولید کرده و به نسبت کنتراست ۱۳۰۰:۱ دست پیدا کند که هر دو مشخصه فوق موجب می‌شوند که تصویر این صفحه نمایش به نسبت صفحه نمایشی که تنها دارای ویژگی درخشان بودن است  بسیار با کیفیت‌تر جلوه کند. اگرچه تی سی او اطلاعات مربوط به میزان مصرف انرژی این نوت‌بوک را منتشر نکرده٬ اما گفته که علت اعطای گواهینامه‌اش به نوت‌بوک سامسونگ این بوده که این نوت‌بوک «روشنایی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند… بدون اینکه در عملکرد سایر بخش‌های مهم خللی ایجاد کرده و یا استانداردهای زیست محیطی را نقض کند».

نوت‌بوک سری ۹ علاوه بر اینکه موفق شد این گواهینامه معروف و سخت‌گیر را کسب کند٬ دارای ویژگی‌های جذاب دیگری نیز هست. این نوت‌بوک٬ بسیار باریک بوده و وزن آن تنها ۲.۸۹  پوند (۱.۳۱ کیلوگرم) می‌باشد. در پس ظاهر آن هم یک پردازشگر Core i-5 اینتل٬ حافظه فلش ۱۲۸ گیگابایتی٬ ۴ گیگابایت رم و کارت گرافیک Intel HD قرار داشته و تحت ویندوز ۷ فعالیت می‌کند. این نوت‌بوک اوائل ماه جاری با قیمت نسبتا زیاد ۱۶۴۹ دلار به بازار عرضه شد.

منبع: earthtechling

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *