کاهش قابل توجه بدافزارهای Autorun !

  • 1390/3/31
  • علیرضا
  • 1

Autorun یا اجرای اتوماتیک قابلیتی است که در سیستم عامل ویندوز وجود دارد و با اتصال یک USB Drive و یا قرار دادن یک CD در کامپیوتر ، باعث اجرای اتوماتیک محتوای موجود در ابزارهای ذکر شده میشود . بدافزار نویسان نیز از این روش به منظور اجرای اتوماتیک بدافزارهایشان بروی سیستم قربانی استفاده میکنند . پایه و اساس اینکار نیز فایلی به نام Autorun.inf است که به ویندوز دستور میدهد که فایل موجود را اجرا کند . البته عامل دیگری هم مانند فعال بودن این قابلیت توسط ویندوز نیز ، شرط است . یکی از خطرناک ترین بدافزارهایی که از این روش برای شیوع خود استفاده میکند ، کرم ” کانفیکر ” است .

اما حالا خبرهای خوبی به گوش میرسد . تعداد کامیپوترهایی که با استفاده از این روش آلوده میشوند ، کاهش چشمگیری پیدا کرده است .

اوایل سال جاری شرکت مایکروسافت با ارائه یک آپدیت برای سیستم عامل ویندوز ، تاثیر چشمگیری در کاهش آلودگی ها به واسطه این روش ، داشت .

طبق تحقیقات انجام شده توسط شرکت مایکروسافت ، در ماه مه 2011 ، ویندوز ایکس پی حدود 59 درصد و ویندوز ویستا حدود 74 درصد کاهش آلودگی با استفاده از این روش را در مقایسه با سال قبل نشان میدهند .

منبع : بلاگ امنیتی شرکت سوفوس

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *