کمپانی گوگل شرکت موتورولا را خریداری می‌کند

  • 1390/5/25
  • ITTeach
  • 2

همچنانکه امروز دوشنبه و روز تعطیل خوشایندی برای اغلب افراد است، برای موتورولا موبیلیتی نیز این گونه است. چون کمپانی گوگل دقایقی پیش اعلام کرده است که قصد دارد این شرکت را خریداری کند. این خبر می‌تواند رکود و سردی ناشی از 56 میلیون دلار ضرر مالی شرکت موتورولا در طی شش ماهه اول امسال را تا حد زیادی از بین ببرد و محو کند و مدیر اجرایی این شرکت سانجای ژائو معتقد است که این معالمه شرایطی رویایی را برای بزرگان محصولات مرتبط با سیستم عامل اندروید بوجود خواهد آورد. در حال حاضر این بخش از کمپانی موتورولا با ارزش هر سهم 40 دلاری به اندازه 12.5 میلیارد دلار ارزش دارد و کمپانی گوگل موتورولا را تبدیل به یک شریک ااختصاصی خود خواهد کرد تا باعث تقویت روزافزون بازار محصولات اندروید شود و رقابت در بین محصولات محاسباتی قابل حمل و دستگاههای موبایل را تقویت کند.

لاری پیج در خصوص این معامله چنین می‌نویسد:

تعهد و الترام کامل موتورولا موبیلیتی به اندروید باعث ایجاد یک سازگاری و انطباق طبیعی برای هر دو کمپانی ایجاد کرده است. ما به کمک هم می‌توانیم محصولات بسیار خارق العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار دهیم که این امر در مجموع یک شرایط رویایی برای بازار محصولات اندروید ایجاد کرده  که در نهایت به نفع مصرف کنندگان، شرکاء و تولیدکنندگان خواهد بود. من مشتاقانه منتظر ورود اعضای کمپانی موتورولا به خانواده بزرگ گوگلی‌های ما هستم و به آنها خوشامد می‌گویم.

خب، پس از این معامله چه اتفاقی روی خواهد داد؟ در حالی که مطمئنا این امر باعث تقویت ارتباطات بین بخشهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌شود، اما گوگل متعهد میشود که همچنان اندروید را به عنوان یک پلت فرم باز عرضه کند- که موتورولا آن را تحت لیسانس خود در می‌آورد و دیگران نیز همانند قبل می‌توانند این کار را انجام و ادامه دهند. علاوه بر این، گوگل این بخش جدید اضافه شده به خود را به عنوان یک تجارت مجزا مدیریت کرده و آن را با ساختارهای سخت‌افزاری داخلی کمپانی خود ادغام نخواهد کرد. اما این سوال پیش خواهد آمد که با این معامله و خرید چه بلایی بر سر کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ خواهد آمد که با کمپانی گوگی مشارکت و همکاری بسیار نزدیکی در تولید محصولاتی نظیر موبایلهای سری نکسوس اس (Nexus S) داشته‌اند و نیز البته بر سر کمپانی آچ‌تی‌سی که موبایلهای نکسوس وان (Nexus One) و گوشی های با طراحی منحصربفرد و خاص جی1 (G1) را به بازار عرضه کرده است. و البته این پرسش بسیار بزرگ نیز مطرح است که در این میان محصول موتو بلر (Moto Blur ) در این میان در کجای کار قرار خواهد گرفت و سرنوشتش چه خواهد بود؟
منبع: engadget

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *