آموزش طریقه اتصال دستگاه GPS به آی پد یا آی فون

آموزش طریقه اتصال دستگاه GPS به آی پد یا آی فون
  • 1390/6/7
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0


اگر یک دستگاه اپل آی پد که تنها وای-فای دارد خریداری کرده اید  و حالا دلتان می خواهد از GPS همراه با آن استفاده کنید، این راهنما برای شماست! راهنمای این مقاله را دنبال کنید تا بتوانید  iPad خود را به یک دستگاه GPS اکسترنال یا تلفن همراه هوشمند مجهز به جی پی اس متصل کنید.

دلایل چندی برای این مسئله وجود دارد که با دانستن آنها تمایل خواهید داشت هر چه زودتر این پروژه را به انجام برسانید. در میان این دلایل برخی عبارتند از: شما یک دستگاه GPS با عمر باتری طولانی و نتایج دقیق تری نسبت به جی پی اس آی فون خود در اختیار دارید و دوست دارید از این مزایا استفاده لازم را ببرید یا اینکه مثلا صاحب این آی پد هستید که تنها Wi – Fi دارد  و می خواهید به جای استفاده از داده های نقشه که برای لود شدن نیز به اتصال وای-فای دارد، از قابلیت های نقشه های از پیش لود شده در دستگاه GPS  بهره ببرید.

آنچه شما نیاز دارید :

برای این آموزش شما به سخت افزارهایی بدین شرح نیاز خواهید داشت:

یک دستگاه IOS دار جیل بریک شده (در این آموزش از آی پد استفاده خواهیم نمود)

نرم افزارBTstack GPS (که در فروشگاه های Cydia و در بخش Big Boss به قیمت 5 دلار موجود است. )

گیرنده GPS که قادر به ارسال مختصات از طریق بلوتوث باشد (ما در این آموزش از یک تلفن آندروید مجهز به جی پی اس استفاده می کنیم)

دستورالعمل های این مقاله به طور خاص بر جفت کردن یک تلفن آندروید با یک ای پد متمرکز است، اما این تکنیک را همچنین می توان برای جفت کردن یک دستگاه گیرنده جی پی اس TOMTOM به یک آی فون یا آی پد، و یا هر تعداد دیگر از ترکیبات دستگاه های GPS خارجی و دستگاه های IOS  به کار برد.

قبل از اینکه ادامه دهیم، بار دیگر تاکید می کنیم که باید یک دستگاه جیل بریک شده داشته باشید. روش خاص معرفی شده در این مقاله، از توانایی دستگاه جیل بریک شده برای خاموش کردن برنامه بلوتوث پیش فرض اپل و جایگزین کردن آن با BTstack بهره می گیرد.

نصب برنامه BTstack GPS

Cydiaرا بر روی دستگاه IOS  خود اجرا کنید و از قابلیت جستجوی فروشگاه برای یافتن GPS BTstack استفاده کنید . به طور پیش فرض شما باید مخزن BigBoss را  فعال کرده باشید، اگر این چنین نیست، باید آن را با رفتن به صفحه اصلی Cydia و کلیک کردن بر روی More Package Sources فعال کنید.

هنگامی که شما برنامه BTstack GPS را نصب کردید (قیمت نرم افزار 5 دلار است و شما می توانید این هزینه را از طریق پی پال یا آمازون پرداخت کنید). اگر هم در خرید نسخه کامل برنامه شک دارید و می ترسید پولتان هدر رود می توانید 5 دلار را خرج نکرده و در عوض عنوان نسخه ی آزمایشی را دانلود کنید. در نسخه آزمایشی شما قادر خواهید بود ببینید که آیا دستگاه GPS خود به درستی به دستگاه اپل تان متصل شده یا نه اما برنامه آزمایشی BTstack GPS ، اطلاعات GPS را خارج از برنامه اصلی به اشتراک نمی گذارد.

پس از نصب برنامه، به منوی تنظیمات دستگاه اپل خود بروید. شما باید دو کار را انجام دهید. اول به منوی General Settings  بروید، مطمئن شوید که بلوتوث استاندارد IOS خاموش است. نگاه کنید. دوم، در منوی Extensions نگاه کنید و روی BTstack کلیک کنید.دقت کنید که تنها  BTstack باید تیک بخورد و نه iOS.

نصب یک برنامه فوروارد کننده بلوتوث در آندروید

اگر برنامه ریزی کرده اید که از این تکنیک همراه یک دستگاه GPS مستقل استفاده کنید، شما می توانید از این مرحله پرش کنید و قسمت بعدی را بخوانید البته بد نیست قبل از رفتن به مرحله بعد و آموختن روش جفت شدن GPS BTstack نگاهی به دفترچه راهنمای جی پی اس بیاندازید. ما در این مقاله از یک تلفن آندروید  جی پی اس دار به عنوان دستگاه GPS خود بهره خواهیم گرفت و به همین دلیل نیاز است تلفن آندروید ما به گونه ای آماده سازی شود که بتواند سیگنال های GPS  را از طریق بلوتوث منتشر نماید.

در حال حاضر حدود نیم دوجین برنامه های کاربردی در بازار برنامه های آندورید موجود است که پاسخگوی نیازهای کسانیست که می خواهند تراشه GPS گوشی آندروید خود را به یک منبع خارجی از طریق بلوتوث متصل نمایند. از نظراتی که کاربران برای هر برنامه می گذارند واضح است که بسیاری از آن برنامه ها برای مدل خاصی از گوشی کار می کنند و یا کار نمی کنند. پس این نکته را پیش از نصب برنامه خاصی در نظر داشته باشید و برای نصب دو یا سه برنامه پیش از انتخاب نهایی و پیدا کردن برنامه مناسب و ایده آل آماده باشید. برای ما که هنگام نصب برنامه Bluetooth GPS شانس یارمان بود، و به عوض این برنامه می توانید برنامه های ShareGPS، Network/Bluetooth GPS یا  Bluetooth GPS Output را نیز امتحان کنید. با Bluetooth GPS شروع کنید و اگر دیدید روی گوشی شما به درستی کار نمی کند سراغ بقیه برنامه های فوق الذکر بروید. امیدواریم این بخش از آموزش برای شما ساده تر از امتحان کردن چند برنامه تا رسیدن به برنامه مطلوب باشد، اما قبول کنید که انتظار غیر معمولی از گوشی خود دارید و در نظر داشته باشید که اکثر شرکت های تلفن همراه محصول خود را با این ایده که کاربر بتواند از GPS غیر جی پی اس اصلی گوشی استفاده کند طراحی نمی کنند!

جفت کردن دستگاه ها

تا این مرحله، دستگاه IOS  شما باید از برنامه بلوتوث جایگزین استفاده کند. حالا وقت آن است که ارزش واقعی نرم افزار BTstack را  با جفت کردن دستگاه GPS  به شما نشان دهیم. باید یک آیکون با نام GPS در springboard برنامه دیده شود، بر روی آن کلیک کنید تا یک رابط کاربری دیگر مشاهده کنید که به سادگی لیست دستگاه ها را نشان می دهد. در هنگام اولین راه اندازی عبارت “در حال جستجو…” (Searching) نمایش داده می شود و اگر شما دستگاه آندروید خود را در حالت آشکار یا discovery  تنظیم کرده باشید بلافاصله نامش در لیست ظاهر می شود. در تصویر بالا، تصویری از دستگاه آندروید ما (Nexus S 4G) را می بینید که پس از آنکه به گوشی دستور اسکن دستگاه های بلوتوث اطرافش را داده ایم آی پد را شناسایی کرده و به دستگاه اپل فرمان جفت شدن را ارسال کرده ایم. در تصویر زیر می بینید نتیجه اعلان جفت شدن را روی آی پد می بینید:

هنگامی که دو دستگاه با موفقیت به هم متصل شدند، BTstack باید شما را یک راست به صفحه نمایش نقشه ها ببرد. اگر این طور نشد کافیست فقط رو نام دستگاه جی پی اس خارجی در فهرست دستگاه های جفت شده کلیک کنید. شما باید چیزی شبیه به زیر را ببینید:

پس از چند ثانیه سیگنال GPS به طور کامل دریافت شده و به شما اطلاعات اضافی مانند طول و عرض جغرافیایی، ارتفاع از سطح دریا و … نمایش داده خواهد شد. اگر اتصال به دستگاه اندروید برقرار نشود چاره ای نیست جز امتحان کردن نرم افزار های مختلف مخصوصGPS  بر روی دستگاه آندروید خود یا دوباره چک کردن این مسئله که آیا دستگاه مستقل GPS  شما قادر به انتقال مختصات دریافتی خود از ماهواره به دستگاه دیگر از طریق بلوتوث هست یا خیر.

هنگامی که پروسه تثبیت به پایان رسید می توانید با خیال راحت هر برنامه مبتنی بر محل را بر روی دستگاه IOS  اجرا کنید و مطمئن باشید که برنامه از مختصات جدید GPS ارائه شده توسط دستگاه GPS خارجی جفت شده استفاده خواهد کرد. موفق باشید!

منبع:HowtoGeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *