AOC مانیتور IPS با کیفیتی به قیمت زیر 200 دلار تولید کرد

AOC مانیتور IPS با کیفیتی به قیمت زیر 200 دلار تولید کرد
  • 1390/9/5
  • عليرضا شیری
  • 6

کمپانی AOC بزرگ ترین تولید کننده ی  مانیتور های LED و LCD و همچنین تلویزیون های HD یا اصطلاحا HDTV در سراسر دنیا، از مانیتور جدید خود Aire Pro رونمایی کرد. این مانیتور 23 اینچی (قطر مانیتور 23 اینچ است) یکی از باریک ترین پنل های موجود در جهان است. در واقع ضخامت این مانیتور تنها 9.2 میلی متر می باشد. این مانیتور جزء مانیتورهایی است که از تکنولوژی IPS برخوردارند. IPS مخفف In Plane Switching به معنی سوییچ کننده در صفحه است، ویژگی چنین مانیتورهای حرفه ای و پیشرفته این است که حتی اگراز زاویه دید بسیار زیاد به پنل نگاه کنیم، کیفیت رنگ ها بسیار عالی به نظر می رسد. این مانیتورها به طور معمول کیفیت رنگ بالاتری نسبت به مانیتورهای LED و LCD دارند.

Aire Pro دارای 2 عدد ورودی HDMI است، 2 ورودی مجزا برای این است که بتوان آن را به طور همزمان به کنسول بازی و بلوری پلیر متصل کرد و در نتیجه هم برای دیدن فیلم های Blu-ray و هم برای بازی می توان به راحتی از آن استفاده کرد.

این مانیتور امکانات اضافی دیگری هم دارد، به عنوان مثال نرم افزار Screen+ همراه آن است که اجازه می دهد صفحه را به 4 قسمت تقسیم کرده و برای کارهای خاص از 4 صفحه نمایش کوچک و جداگانه استفاده کنید.

مانیتور Aire Pro یا i2353ph اکنون به قیمت 199 دلار آمریکا از طریق سایت TigerDirect.com به فروش می رسد.

کیفیت صفحه نمایش بسیار باریک AOC که به تازگی عرضه شده بسیار بالاست، کیفیت تصاویر با وجود نسبت کنتراست دینامیکی 1 به 50 میلیون تصمین شده است، زمان پاسخ گویی مانیتور مورد نظر 5 میلی ثانیه است که بین تمام محصولاتی که پنل IPS دارند، بهترین و پایین ترین زمان پاسخ گویی می باشد.

مانیتور Aire Pro دارای چندین امکان مختلف برای کاهش مصرف انرژی است. این مانیتور LED بدون استفاده از جیوه ساخته شده و از این رو برای محیط زیست کاملا بی ضرر است.

برای خاموش شدن مانیتور به طور خودکار، امکان Off Timer نیز پیش بینی شده است. زمان خاموشی را تنظیم کنید تا مانیتور به طور خودکار خاموش شود.

قابلیت دیگری به نام eSaver برای کاهش مصرف انرژی طراحی شده، این قابلیت باعث می شود که مصرف انرژی مانیتور وقتی که با PC کار ندارید، کم تر شود.

حالت Power Saving مانیتور 50 درصد مصرف انرژی را کاهش می دهد. در حالت استند بای مصرف انرژی مانیتور تنها 0.1 وات است! بسته بندی این مانیتور دوست دار محیط زیست، به رنگ سبز است.

دکمه های مانیتور از نوع روشن شونده و لمسی است، تنها لازم است که انگشتان خود را به آرامی نزدیک دکمه کنید تا فعال شوند. OSD مانیتور (مخفف On Screen Display است که منظور از آن منوهای روی صفحه می باشد) بسیار ساده و راحت.

پایه ی مانیتور به صورت VESA نیز در می آید. بنابراین می توان مانیتور را هم به صورت دستاپ استفاده کرد و هم آن را به دیوار متصل کرد. تنها باید دکمه ای را فشار داده و مفصل پایه را آویزان کنید. برای پایه هیچ گونه اسمبل کردنی لازم نیست، اتصالات مانیتور نیز پشت پایه ی آن قرار دارد.

مشخصات مانیتور به شرح زیر است:

  • پنل LED از نوع IPS بسیار باریک با ضخامت 9.6 میلی متر
  • چند ورودی و خروجی، 2 عدد ورودی HDMI
  • صفحه نمایش با قطر 23 اینچ
  • نور پس زمینه از نوع WLED
  • روشنایی 250 شمع بر متر مربع (cd/m2)
  • نسبت کنتراست دینامیکی (یا DCR) برابر با 1 به 50،000،000
  • زمان پاسخ گویی (یا RS) برابر با 5 میلی ثانیه
  •  دو بلندگوی داخلی
  • تکنولوژی Screen+
  • امکان eSaver برای کم کردن مصرف انرژی
  • 8 زبان OSD شامل انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و ..
  • برنده ی جایزه ی طراحی iF

منبع:

anandtech

pureoverclock

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 6 دیدگاه
  1. ممنون رضا جان بخاطر خبر؛
    ولی حرفی از رزولوشن توی مطلب نبود!! احتمالا یا 1920×1080 هست یا 1920×120…

    1. ببخشید دومی اشتباه شد. منظورم 1920×1200 هست…
      (وقتی اینطوری اعداد رو مینویسم، بعد از ثبت نظر، جاشون عوض میشه!!! شما برعکس بخونید :D)

    2. تو منبع چیزی نگفته ولی به احتمال ۹۹ درصد فول آچ دی باید باشه. قیمتش هم بهش نمیاد که بخواد مثلا ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ باشه. همون که فرمودید به نظر درست میاد.

  2. سلام
    ای پی اس هم نوع تی اف تی از نوع ال سی دی هست
    در واقع ای پی اس بالاترین فناوری ال سی بوده است
    در هر حال ای پی اس هم باید غزل خداحافظی را بخواند و جای خود را به
    sAMOLED ها بدهد.
    انصافا فناوری ای پی اس بسیار بالاست.

    1. بله، من اخیرا یه دونه گرفتم و عالیه. فعلا که بهترین کیفیت رو داره و حتی سامسونگ هم با PLS یا همچین چیزی نتونسته کاری بکنه و باید فعلا منتظر باشیم ببینیم چی بهتر از این میاد.

  3. سلام
    من میخوام یه Tv digital بگیرم که به دیوار اتاقم بزنم هم به عنوا مانیتور استفاده کنم و تلویزیون و اینکه امکانات وای فای و بلوتوس اینا ندارن اصلا؟؟؟ یه Tv digital های ال جی شنیدم ماتی مدیا هستن تمام پسوندهای رایج رو در زمینه فیلم و صوت و عکس پخش میکنند و دیگر نیازی به دستگاه مالتی مدیا Wd Hd tv نیست که 170 هزار قیمت داره. ممنون میشم یه راهنمایی خوب بکنید که چی بگیرم که عالی باشه و کیفیت نمایشش عالی باشه موقع دیدن فیلم وقتی فیلم تاریک هست با شب میشه مانند Lcd samsung که خریدیم هیچی معلوم نمیشه. با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *