چگونه به اینترنت اکسپلورر خود موتورهای جستجو بیافزاییم

چگونه به اینترنت اکسپلورر خود موتورهای جستجو بیافزاییم
  • 1390/9/22
  • ITTeach
  • 0

اینترنت اکسپلورر در مراحل اولیه نصب گزینه هایی را برای انتخاب یک موتور جستجوی پیش  فرض که بنام سرویس دهنده جستجو شناخته می شود، به شما می دهد. شما فهرستی از سرویس دهندگان جستجو را خواهید داشت که تحت مدیریت افزونه‌ها در مرورگر نصب شده است. لطفا توجه داشته باشید که این راهنما شما را با استفاده از اینترنت اکسپلورر 9 از طریق مراحل تنظیم سرویس دهنده جستجو راهنمایی می کند و ممکن است در صورتیکه شما نسخه دیگری از مرورگر اینترنت میکروسافت را داشته باشید، فرق می کند. کاربران اینترنت اکسپلورر با کلیک بر روی آیکون ابزار در گوشه سمت راست مرورگر می توانند از منوی زمینه Manage Add-ons را انتخاب کنند. با این کار مدیر افزونه ها که تمام ابزارها، افزونه ها و سرویس دهنده های جستجوی نصب شده در مرورگر را نشان می دهد، باز خواهد شد. برای مشاهده فهرست موتورهای جستجوی موجود در مرورگر به قسمت سرویس دهنده های جستجو بروید.

یکی از سرویس دهنده های جستجو بعنوان موتور جستجوی پیش فرض ثبت شده است. اگر خوش شانس باشید، سرویس دهنده جستجوی جدیدی که می خواهیدنیز در فهرست وجود خواهد داشت. اگر مورد انتخابی شما در فهرست وجود دارد، سرویس دهنده جدید را انتخاب کرده و بر روی گزینه Set as default کلیک کنید.

بعلاوه انتخاب دستی یک سرویس  دهنده جستجو برای جستجوی آنچه که در نوار آدرس اینترنت اکسپلورر وارد می کنید نیز امکان پذیر است.

اما در صورتیکه سرویس دهنده جستجو در فهرست نباشد باید چکار کنید؟ خیلی راحت است. از گالری افزونه های اینترنت اکسپلورر بازدید کرده و از اقلام موجود مثل سفر، جستجو و اخبار استفاده کنید. لطفا توجه داشته باشید که در ابتدا همه چیز گیج کننده به نظر می رسد. شما می توانید از منوی پایین صفحه برای مسدود کردن سرویس دهنده ها استفاده کنید بطوریکه افزونه ها دیگر نمایش داده نشوند.

شما با کلیک بر روی آیکون افزونه در وب سایت افزونه ها و انتخاب Add سرویس دهنده جدیدی را به مرورگر می افزایید.

با این کار یک پنجره تایید کوچک باز می شود. شما باید بر روی Add کلیک کنید تا سرویس دهنده جستجوی جدید نصب شود. گزینه هایی برای قرار دادن سرویس دهنده بصورت پیش فرض نیز وجود دارد.

سرویس دهنده جستجوی جدید در حال حاضر آماده بوده و به مرورگر شما اضافه شده است.

 منبع: ghacks

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *