دانلود افزونه ای برای حذف سایت های فعال از تاریخچه فایرفاکس

دانلود افزونه ای برای حذف سایت های فعال از تاریخچه فایرفاکس
  • 1390/11/9
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

 

 

گاهی اوقات ممکن است بخواهید آثار صفحات وبی را که شما در گذشته بازدید کرده اید پاک کنید. این امر به خصوص در مورد سیستم های چند کاربره که در آن همه کاربران از یک حساب کاربری و پروفایل استفاده می کنند (برای مثال در خانه) می تواند مفید و ضروری باشد، بلکه همچنین برای کاربران هوشیار در زمینه حریم خصوصی که می خواهند حریم خصوصی خود را از اشخاص ثالث (برای مثال کنترل حریم خصوصی توسط دولت ها یا سرقت توسط هکرها) حفظ کنند امری اجتناب ناپذیر است.

 

در حالی که این امکان وجود دارد که از برنامه هایی مانندCCleaner برای منظور بالا استفاده کنیم و گاهی روش همه چیز را حفظ کن یا هیچ چیزی را نگه ندار” برای بسیاری کاربران مفید تر و سریع تر خواهد بود. احتمال دیگر این است که کاربران حالت “مرور وب در حالت مخفی” یا اصطلاحا  private browsing  را از منوی مرورگر انتخاب نمایند، اما این روش نیز معایب خاص خود را دارد مانند مجبور بودن به سوئیچ بین حالت عادی و خصوصی بازدید از سایت هر زمان که لازم باشد که گاهی کاربر ممکن است انجام آنرا فراموش کند.

 

افزونه رایگان این مقاله ویژه مرورگر فایرفاکس  Close’n forget  نام دارد که حالت سومی به مرورگر اضافه می کند. افزونه به طور پیش فرض قادر به حذف تمام کوکی ها از زبانه های فعال است. این امر به تنهایی ممکن است در بعضی شرایط مفید باشد ، اما افزونه نمی تواند همه آثار وب سایت را از مرورگر پاک کند.

 

پس کاربران باید به گزینه های افزونه مراجعه کنند و در آنجا می توانند قابلیت های افزونه را بهبود ببخشند. در اینجا آنها می توانند گزینه حذف سایت فعلی و حذف تمام صفحات مشاهده شده در یک تب را از تاریخچه مرورگر وب را فعال کنند. علاوه بر این ممکن است حذف کوکی ها از همه زیر دامنه های دامنه ریشه نیز گاها مفید و ضروری باشد.

 

هنگامی که شما فرمان را اجرا می کنید افزونه نه فقط کوکی ها، بلکه تاریخ مرور سایت ها را هم از مرورگر حذف می کند.

 

کاربران فایرفاکس سه گزینه برای اجرای پاکسازی پیش رو دارند. آنها می توانند بر روی صفحه راست کلیک کرده و گزینه erase cookies for the current site به معنای پاک کردن کوکی ها برای سایت فعلی را از منو انتخاب کنند، و یا به عنوان امکان بعدی از کلیدهای میانبر CTRL + W   برای انجامعمل فوق استفاده کنند.

 

همچنین یک امکان سومی هم وجود دارد و آن اضافه کردن یک یا دو دکمه از افزونه بر روی نوار ابزار فایرفاکس است. این کار با کلیک کردن بر روی دکمه فایرفاکس و سپس رفتن به Options > Toolbar Layout وکشیدن و رها کردن دکمه ها با ماوس به نوار ابزار مرورگر انجام می شود. اولین دکمه کوکی ها و تاریخچه مرور زبانه فعال را پاک کرده و  دومی این عمل را برای همه زبانه های باز در پنجره فعلی انجام خواهد داد.

 

با زدن دکمه، زبانه به طور خودکار بسته خواهد شد، و تمام آثار آن از محل ذخیره کوکی ها و تاریخچه مرورگر حذف خواهد شد.

 

توسعه دهنده این افزونه به این نکته اشاره کرده که افزونه گاهی اوقات نمی تواند تاریخ مرور وب را به طور کامل پاک کند. به همین دلیل این این ویژگی به صورت پیش فرض غیر فعال می باشد. شما می توانید با مراجعه به صفحه history  از مرورگر چک کنید همه چیز پاک شده است یا خیر.

 

آن دسته از کاربران فایرفاکس که به این افزونه علاقه مند شده اند می توانند آن را از وب سایت رسمی افزونه های موزیلا فایرفاکس  (Mozilla Firefox Add-ons) دانلود و نصب کنند.

 

منبع: gHacks

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *