آموزش افکت باران در فوتوشاپ

آموزش افکت باران  در فوتوشاپ
  • 1390/12/4
  • مهرداد ارجمندی
  • 1

.

 

این آموزش را برای دوستانی درست کردم که بارها از من خواسته بودند که به آنها یاد دهم چگونه می توانند در کارهایشان افکت باران را داشته باشند . می توانستم تک تک به هرکدام آموزش دهم ولی خب با این آموزش می خواهم تعداد بیشتری از این آموزش استفاده کنند و یاد بگیرند که چگونه می توانند در کارهایشان از باران استفاده کنند .آموزش خیلی ساده ای است کافی است تنها یک سری از نکات را در ذهن بسپارید و آن وقت همیشه به سادگی می توانید این کار را انجام دهید .

حالا به شما نشان می دهم که چگونه این کار را انجام دهید .

 

خب ! اولین چیزی که باید داشته باشید یک مدل کار برای افکت باران است ، سعی کنید مدلی انتخاب کنید که تناسب خوبی با بارانی که می خواهید برای آن در نظر بگیرید داشته باشد .

خیلی خوب من مدلم را انتخاب کردم ، همانطوری که ملاحظه می فرمایید هیچ گونه بارانی در تصویر نیست .

 

 

حالا به سراغ وبسایت dev.art  می رویم و یک سری قلم بارانی از آنجا می گیریم .

من از قلم های Poison- stock 112  استفاده می کنم . یک لایه جدید درست می کنیم و نام آن را ” باران در پشت زمینه ” می گذاریم . یکی از قلمو های بارانی را که نازک تر به نظر می رسد انتخاب می کنیم. مانند نمونه ای که اینجا انتخاب کردم .

بعد از آنکه براش را انتخاب کردیم ، شفافیت را به 57 درصد می رسانیم .  با این کار باعث می شود که باران واقعی تر به نظر برسد. حالا یک لایه جدید درست کنید و نام آن را “باران در پیش زمینه ” بگذارید. در این لایه از یکی دیگر از براش های باران استفاده کنید. اما این بار قطره ها را کمی بزرگتر کنید و لازم نیست شفافیت را کاهش دهید . آن را همان 100 % رها کنید .

 

و حالا شما بارانی دارید که فقط در روی کار قرار ندارد بلکه در پشت زمینه و پیش زمینه نیز باران می بارد . تفاوت را می بینید ؟

حالا به سراغ جزییات مدل می رویم.

قبل از اینکه کاری انجام دهید ، باید این را در نظر داشته باشید که باران از کدام جهت و کدام سو می بارد و همچنین باید در نظر بگیرید که سطحی که باران به آن برخورد می کند  . برای مثال به اینجا نگاه کنید : در این لحظه به نظر می رسد که باران در همه جا می بارد . همه جا به جز شخص مدل ما!

حالا به کمک براش شروع به کشیدن نقطه های سفید می کنیم. یک براش معمولی را انتخاب کنید .مهم نیست که چقدر سخت یا نرم باشد .تنها اندازه آن مهم است که باید 1 پیکسل باشد ، یا حداقل خیلی واقعی به نظر برسد .Flow  آن را هم همان 100% رها کنید.

 

بعد از اینکه کار را با خط ها نقطه های سفید به پایان بردیم .به سراغ ابزار کدر کردن blur می رویم با این عمل کار دیگر خیلی شارپ نیست . با این حال هنوز به نظر می رسد که کافی نیست. حتما دیده اید که وقتی باران می بارد چطوری رگبار می زند و هر سطحی که زیر باران قرار بگیرد  چطوری می شود .خب مسلما توضیح این مسئله خیلی مشکل است ولی به هر صورت به شما نشان خواهم داد که چگونه آن را مانند چیزی که من ایجاد کردم ، بسازید .

 

ممکن است ساده ترین بخش همین بخش باشد ، کافی است که فقط براش را بردارید ، یک براش نرم هم انتخاب کنید به طور مثال اندازه 21 البته باز این بستگی به کار خودتان دارد ولی در کل سعی کنید چیزی متناسب انتخاب کنید . اندازه Flow  را بر روی 20% تنظیم کنید .یک لایه جدید درست کنید و آن را با دقت بر روی بدن مدل خودتان قرار دهید و بالاخره آن را انجام دادیم. تنها فقط یکی از جزییات باقی مانده است. از Midnightstouch.deviantart.com  استفاده می کنیم و از براش خاصی استفاده می کنیم تا مطابق شکل زیر بر روی کار افکت ایجاد کنیم.

 

و در نهایت کار مطابق چیزی که مشاهده می کنید در می آید .

 

 

خب ، این تمام کاری است که انجام دادیم .امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید و برای شما مفید واقع شده باشد

با تشکر از حسن توجه شما

منبع : morteque.deviantart

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. با سلام.
    ممنون اما مشکلی که هست اینه که براش مورد نظر هم از توی سایت منبع حذف شده و هم نویسنده منبع براش خوب دیگه ای رو معرفی نکرده.
    میشه شما معرفی بفرمایید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *