چگونه به کمک فوتوشاپ یک کاریکاتور تصویری جالب بسازیم

چگونه به کمک فوتوشاپ یک کاریکاتور تصویری جالب بسازیم
  • 1391/2/4
  • مهرداد ارجمندی
  • 2

حتی اگر استعداد نقاشی زیاد خوبی ندارید باید بدانید که به طرز خیره کننده ای خلق و ایجاد یک تصویر کاریکاتور از یک تصویر واقعی با کیفیت و رزولوشن بالا در فوتوشاپ بسیار ساده است و فقط چند دقیقه وقت شما را میگیرد . تصویر مورد نظر خود را بیاورید و آماده شوید تا کار خود را انجام دهیم و به یک فوتوشاپیست حرفه ای تبدیل شویم .

برای شروع ما از تصاویر رئیس جمهورهای ایالات متحده استفاده کردیم شما هم از هر تصویری که دوست داشتید می توانید استفاده کنید . به هر حال تکنیک ساده ای است و نتیجه ی آن خیلی جالب است .فقط چند دقیقه لازم دارید تا کار را انجام دهید و به تصویرهای خود افکت مورد نظرتان را بدهید .

از ابزار Liquify استفاده کنید .

  در واقع بعد از کار دیگر شما هم قبول خواهید کرد که این تغییر گوشه ای از یک معجزه است . ابزار liquefy یک ابزار خیلی ساده است و به شما این توانایی را می دهد که خیلی ساده بتوانید بدون هیچ افکت و یا اجرای هیچ بافت و تغییر در کیفیت عکس در آن انحراف ایجاد کنید . خیلی خوب بهتر است کار را آغاز کنیم.

با رفتن به Filter > Liquify به سراغ ابزار Liquify برویم .

این ابزارها چیزهایی هستند که امروز می خواهیم از آن ها برای کار خود استفاده کنیم. ابزاری که قاعدتان مهمترین ابزار و کاربردی ترین ابزار است Forward Warp و Pucker و Bloat است . به کمک Forward Warp قسمتهایی از تصویر را فشار می دهد و می شکند . در حالی که ابزارهایی مانند Pucker و Bloat ناحیه های مد نظر را که با قلم تعیین می کنید بزرگ می کند و چروک می کند . ابزار Reconstruct همانند یک ابزار برگشت به عقب عمل می کند . این ابزار تمام تغییراتی که انجام داده اید را به عقب بر می گرداند و همینطور رنگها را و تصویر را به چیزی که در ابتدا بود بر می گرداند . از این ابزار برای زمانهایی که دچار اشباه می شوید ، استفاده کنید .همچنین همیشه به خاطر داشته باشید که می توانید به کمک کلید های کنترل+Z به عقب برگردید (آندو )


این یک سطح کلید دیگر است ، در جایی که می توانید سایز قلم و میزان قدرتش را تنظیم کنید ( دانسیته ، فشار همانطور که اینجا هم هست )اگر نمی خواهید خیلی وارد جزییات شوید و کار را سنگین کنید ، به سادگی می توانید بقیه آپشن ها را در ابزار Liquefy غیر فعال کنید .

در این فیلم می توانید ابزار Liquefy را در عمل ببینید .

محل فیلم ..……………………………….. محل فیلم .. ……………………..

قبل از اینکه خودتان وارد کار شوید تمرینات بیشتری انجام دهید .


اغلب اوقات نتایج جالب و کمی واقعی به نظر می رسد البته گاهی هم زیادی خنده دار می شود ! خوب زیاد هم مهم نیست چرا که کاریکاتور باید خنده دار و مضحک به نظر برسد پس با خیال راحت به کار خودتان بپردازید و هر کاری خواستید انجام دهید هرکاری که فکر می کنید جالب است .

می توانید از عکسهایی با کیفیت پایین هم استفاده کنید ولی زیاد استفاده از آنها پیشنهاد نمی شود . بهتر است از تصاویری که خودتان می گیرید هم استفاده کنید . عکسهای دوستان فامیل و هرکسی که می خواهید .

اگر سئوال و یا نظر خاصی در مورد این مقاله دارید و یا اگر روش خاصی می دانید که به کمک آن می توان به افکتهای مشابه رسید حتما آن را در قسمت نظرات برای ما و دوستان خود معرفی کنید . یا می توانید آن را برای ما ایمیل کنید
در هر صورت امیدوارم از آموزش مختصر امروز لذت برده باشید و برای شما مفید واقع شود .

منبع : How-To Geek

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. چهارسال از من کوچکتر هستی این همه افتخار
    من چهارسال از تو بزرگتر هستم و هیچ پخی نشدم!!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *