آموزش ایجاد یک دنیای فانتزی کوچک – قسمت سوم

آموزش ایجاد یک دنیای فانتزی کوچک – قسمت سوم
  • 1393/6/27
  • مبين
  • 0

این قسمت، در ادامه بخش اول و دوم از آموزش ایجاد یک دنیای فانتزی کوچک در فتوشاپ است. در قسمت‌های اول و دوم، ۲۰ مرحله آن توضیح داده شد و در این قسمت، ادامه آن‌ها را برایتان قرار داده‌ایم…

مرحله 21

به کشتی مقداری سایه اضافه کنید طوری که روی آب بیافتد همچنین یک نور کم رنگ آبی به لایه پس زمینه اضافه کنید. من در اینجا یک بطری به کنار کشتی اضافه کرده ایم شما هم می توانید این کار را انجام دهید.

21 (1)

 

مرحله 22

بهتر است به تصویر پروژه خود چند بالن اضافه کنیم. تصویر بالن را باز کرده و با ابزار Quick Selection یک سلکشن ایجاد کنید سپس با ابزار Move آن را به پروژه اضافه کنید, لایه را به یک Smart Object تبدیل کرده و Hue/Saturation را از Layer Adjustment  برای Clipping mas رنگ و فیلتر Unsharp Mask ایجاد کنید.

22

 

مرحله 23

یک بالن دیگر با تکرار مرحله 22 انتخاب کرده و به تصویر پروژه اضافه کنید و در صورت نیاز می توانید رنگ آن را با تکنیک هایی که در مراحل گذشته یاد گرفته اید تغییر دهید.

23

 

مرحله 24

اکنون برای این که بالن ها رویایی تر دیده شوند می خواهیم مقداری ابر به این آسمان تصویر روی بالن ها اضافه کنیم. یک لایه جدید ایجاد کنید و آن را را رنگ مشکی رنگامیزی کنید opacity آن را برابر با 20% قرار داده و می توانید از ابزار Dodge و  Burn برای ایجاد ابرها کمک بگیرید و همچنین با ابزار Smudge  می توانید شکل های آن را اصلاح کنید.

24مرحله 25

تصاویر پرنده ها را باز کنید و با ابزار Quick Selection آن ها را انتخاب کرده و به صورت تصادفی در تصویر اصلی پروژه اضافه کنید.

25

 

 

مرحله 26

تصویر هواپیما را در تصویر پروژه اضافه کرده و سپس مرحله 3 را تکرار کنید.

26

 

مرحله 27

با استفاده از ابزار Pen یک شکل همانند شکل زیر ایجاد کنید توجه داشته باشید که لازم نیست کاملا شبیه به شکل زیر باشد باید به گونه ای باشد که همانند یک پرچم دیده شود. برای اعمال Layer Style دو بار روی لایه کلیک کرده تا blending option باز شود و مقادیر را همانند تصویر زیر تغییر دهید.

27

 

27a

 

27b

 

27c

 

مرحله 28

در یک لایه جدید با یک براش کوچک خطی بین آسمان و پانل زمینی ایجاد کنید.

28

 

مرحله 29

روی بنر یا پرجم کشیده شده یک متن به دلخواه قرار دهید در اینجا از نام وب سیات منبع این آموزش استفاده شده است.

29

 

مرحله 30

و در نهایت من یک سایه بزرگ از پانل زمین ایجاد کرده ام شما هم می تاونید این کار را انجام دهید.

30

 

تصویر نهایی

final (1)

 

این آموزش به پایان رسید اما شما می توانید به صورت دلخواه برخی جزئیات دیگر را به این تصویر اضافه کنید. به یاد داشته باشید برای این که یک گرافیست موفق باشید نباید کارهای شما کپی باشد از دیگر طرح ها الهام بگیرید و آن ها را تغییر دهید. تیم آموزش گویا آی تی امیدوار است که از این آموزش بهره کافی را برده باشید منتظر آموزش های بعدی ما در گویا آی تی باشید.

tutplus

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *