چگونه یک خط نقطه چین به اشکال و مسیرهای فتوشاپ اضافه کنیم؟

چگونه یک خط نقطه چین به اشکال و مسیرهای فتوشاپ اضافه کنیم؟
  • 1395/10/11
  • زهرا معبودی
  • 0

 

فتوشاپ یک نرم‌افزار ویرایش تصویر فوق العاده قدرتمند است اما این برنامه همیشه در بخش کشیدن شکل‌های مختلف خط نقصان داشته است. اگر از فتوشاپ CS استفاده می‌کنید، می‌دانید که هیچ ابزاری برای کشیدن یک خط مقطع یا نقطه نقطه وجود ندارد. برای کشیدن چنین اشکالی باید از ابزار قلمو استفاده کنید. در نسخه‌ی فتوشاپ CC 2017 اندکی به این مشکل بها داده شده است. این نسخه‌ی جدید به شما اجازه می‌دهد تا برای اشکال و خط‌ها استایل‌های مختلف بسازید که الگوی از پیش تعریف شده‌ی خط مقطع و نقطه‌ای هم در آن قرار دارد. با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا با هم ببینیم که این ویژگی جدید در فتوشاپ CC چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توانید این روش را در فتوشاپ CS هم تکرار کنید.

فتوشاپ CC 2017

خطوط خاص از طریق ابزار خاص خود فقط بر روی اشکال یا مسیرها کار می‌کنند. یک شکل یا مسیر بکشید و از بالای صفحه به منوی کشویی Stroke بروید.

 

photoshop-shape

 

اکنون می‌توانید یک رنگ کامل انتخاب کرده یا یک طیفی از رنگ‌ها را برگزینید.

 

stroke-style

 

سپس نوبت افزودن استایل خط است. بر روی منوی کشویی کنار حجم Stroke کلیک کنید. یکی از دو حالت از پیش تعریف شده یعنی نقطه‌ای یا مقطع را انتخاب کنید. دیگر کار تمام است.

 

stroke-style

 

اگر می‌توانید یک الگوی سفارشی برای خودتان درست کنید، در پنجره‌ی کوچک Stroke Options بر روی دکمه‌ی More Options که در انتهای صفحه قرار دارد کلیک نمایید. حالا می‌توانید الگوی خط را با انتخاب تعداد خط تیره‌ها یا نقطه‌هایی که نشان داده می‌شود تعیین کنید. علاوه بر این می‌توانید مشخص کنید که فاصله‌ی بین این‌ها چقدر باشد.

 

stroke-style

 

فتوشاپ CS

این روش فقط بر روی مسیرها کار می‌کند. نمی‌توانید از آن برای اعمال یک خط استایل‌دار به یک لایه یا یک شکل استفاده کنید.

۱. با استفاده از ابزار Pen یک مسیر ایجاد کنید.

۲. ابزار Brush را انتخاب کنید. برای خط نقطه‌ای از یکی از قلموهای گرد پیشفرض استفاده نمایید. برای خط مقطع، از یکی از قلموهای مربعی پیشفرض استفاده کنید.

۳. به منوی Window رفته و گزینه‌ی Brush را انتخاب کنید تا پنجره‌ی زیر باز شود. این پنجره شاید از قبل در یکی از ستون‌های کناری فتوشاپ قرار داشته باشد و فقط لازم باشد تا آن را باز کنید.

۴. در پایین گزینه‌ای وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا فاصله‌ی بین اجزا خط را مشخص کنید. آن را مطابق میل خود تغییر دهید و نتیجه را از بخش Preview ببینید.

۵. برای خطوط مقطع باید مربع قلمو را با با تغییر گزینه‌ی Angle از همین پنجره به حد دلخواه خود برسانید.

 

brush-dotted-line

 

۶. اکنون مسیری که ساختید را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک راست کنید. از پنجره‌ی موجود گزینه‌ی Stroke path را انتخاب نموده و ابزار قلمو را انتخاب کنید. سپس روی OK کلیک نمایید.

 

brush-stroke

 

افسوس که نمی‌توان از این روش بر روی لایه‌ها استفاده کرد، ولی امیدواریم که در نسخه‌های بعدی فتوشاپ این کمبود هم حل شود.

 

منبع: addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *