آموزش ایجاد یک دنیای فانتزی کوچک – قسمت دوم

آموزش ایجاد یک دنیای فانتزی کوچک – قسمت دوم
  • 1393/6/26
  • مبين
  • 0

این قسمت، در ادامه بخش اول از آموزش ایجاد یک دنیای فانتزی کوچک در فتوشاپ است. در قسمت اول ۱۰ مرحله آن توضیح داده شد و در این قسمت، ادامه آن‌ها را برایتان قرار داده‌ایم…

مرحله 11

میخواهیم عمق بیش تری به آب اضافه کنیم. یک لایه جدید ایجاد کنید و آن را با رنگ خاکستری پر کنید. حال به منوی Filter > Render > Clouds بروید پس از اعمال این فیلتر یک Layer Mask ایجاد کنید و سپس blending mode آن را به Soft Light با opacity 80% تغییر دهید. به یاد اشته باشد که برای نتیجه بهتر Layer Mask را باید پس از اعمال فیلتر ایجاد کنید.

11

 

مرحله 12

یک لایه جدید ایجاد کرده و قسمت پایینی حوض را با رنگ مشکی پر کنید Blending Mode آن را روی Soft Light قرار داده و Opacity آن را به 60% کاهش دهید. اگر نیاز بود از یک Layer Mask  برای پاک کردن اضافه های تصویر استفاده کنید.

12

 

مرحله 13

اکنون نوبت به ایجاد کردن سایه رسیده ایم  این کار بسیار ساده است می توانیم از ابزار Ellipse Tool  استفاده کنیم پس آن را انتخاب کنید یک شکل دایره ای با  opacity 60% ایجا کنید, تصویر را از طریق منوی Filter>blur>gausion blur بلور کنید همچنین می توانید برا بهتر دیده شدن کار نقطه سفیدی در حوض ایجاد کنید.

13

 

مرحله 14

اکنون میخواهیم چند عروس دریایی به تصویر پروژه اضافه کنیم. تصویر را باز کنیدمی توانید فایل مرتبط PSD را از طریف تصویر کوچک کنار لایه آن انتخاب کنید اصطلاخا به این تصویر کوچک thumbnail می گویند. تصویر را به عنوان یک Smart Object قرار دهید (در مراحل قبل با Smart Object آشنایی پیدا کرده اید) اکنون Ctrl + I را برای برعکس کردن تصویر و /Ctrl + Shift + U برای سایه و سفید کردن تصویر بزنید تصویر را ذخیره کرده و سپس ببندید. لایه jellyfish یا عروس دریایی را روی Darken بگذارید. روی لایه کلیک راست کرده و گزینه duplicate را انتخاب کنید سپس مقدار blending mode آن را به Color Burn با opacity 20% تغییر دهید.

14

 

14a

 

مرحله 15

با ابزار Stamp Tool  رد یک لایه جدید برای پنهان کردن چمن های زیرین اضافی استفاده کنید.

15مرحله 16

یک دایره با ابزار Ellipse Tool و رنگ خاکستری در بالایه حوض شیشه ای ایجاد کنید دو بار روی لایه کلیک کنید تا پنجره blending option برای شما باز شود مقدار  Overlay را به 20% کاهش دهید. تنظیمات را همانند تصویر زیر تغییر داده و آن را با کلید های میانبر Ctrl+T تغییر اندازه دهید و پس از آن با Ctrl+I آن را برعکس کنید.

16

 

16a

 

مرحله 17

در این مرحله میخواهیم دکوراسیون تصیرو پروژه را تغییر دهیم تصویر garden را باز کنید مقداری زا گل های بنفش را انتخاب کرده و آن را تصویر اضافه کنید. از یک  Layer Mask با یک براش کوچک برای پاک کردن اضافه های گل استفاده کنید بعد از آن فیلتر Unsharp Mask را با radius کم و مقدار زیاد Amount ایجاد کنید.

17

 

مرحله 18

مرحله 17 را با مکان های متفاوت تکرار کنید و با تنظیمات Hue/Saturation در Layer Adjustment می توانید رنگ گل ها را همانن زیر تغییر دهید.

18

 

مرحله 19

اکنون میخواهیم مقداری جزویات کوچک از قبیل سنگریزه ها به تصویر اضافه کنیم همانن مرحله 17 آن ها را در تصویر منبع انتخاب کنید و آن را در تصویر پروژه فراخوانی کنید.

19

 

مرحله 20

برای فانتزی تر کردن تصویر به وجود یک کشتی نیاز داریم پس آن را در تصاویر منبع باز کنید و پس از فراخوانی آن ر به اندازه دلخواه در تصویر در بیاورید.

20

 

منتظر قسمت بعدی و آخر باشید…

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *