اینترنت و فضای کسب و کار

اینترنت و فضای کسب و کار
  • 1391/2/21
  • آزاد
  • 2

گزارشات غیر رسمی حکایت از آن دارد که حدود 20 میلیون کاربر اینترنتی در کشور وجود دارد . این تعداد کاربر اینترنتی توانمندی های لازم برای استفاده از اینترنت به عنوان یک فضای کسب و کار را فراهم می سازند .

در حال حاضر 60 درصد از اقتصاد جهان تکنولوژی محور است و تا سال 2030 این رقم به 95 درصد خواهد رسید . برخی از آمارهای غیر رسمی نیز حکایت از آن دارد که سالانه 500 میلیون تراکنش مالی در فضای کسب و کار اینترنتی کشور صورت می گیرد که رقم قابل توجهی است . بنابراین در کشور باید به فضای جدید اقتصادی جهان با دقت بیشتری توجه کرد .

اینترنت و فضای کسب و کار

انقلاب اطلاعات و ارتباطات باعث شده است که فرصت های بسیار بزرگی در حوزه کسب و کار ایجاد شود . این فرصت ها از چند منظر دارای اهمیت هستند که باید به آنها توجه کرد .

اول اینکه فرصت های کسب و کار در فضای سایبر و اینترنت ارزان هستند . و اگر دولت بخواهد یک شغل در فضای کسب و کار ایجاد کند باید میلیون ها تومان هزینه کند ، در صورتی که هزینه ایجاد فضای کسب و کار اینترنتی بسیار ارزان است .

موضوع دوم مرتبط با کسب و کارهای اینترنتی آن است که کسب و کار اینترنتی بیش از هر قشر دیگر جوانان را جذب می کند . در این حالت بار بسیار بزرگی از دوش دولت برای ایجاد اشتغال برداشته می شود .

موضوع سوم مرتبط با شغل های اینترنتی ، دسترسی و همگانی بودن این شغل ها است . شغل های اینترنتی به کاربران و مشتریان فرصت های برابر در بازار کار می دهند و آنها می توانند از این فرصت ها برابر استفاده کنند .

موضوع چهارم مرتبط با شغل های اینترنتی این است که شغل های اینترنتی می تواند به شکل گیری اقتصاد دانش بنیان ( Knowledge Based Econimy )  کمک کند . بدون اقتصاد دانش بنیان و مبتنی بر فرایند تبادلات و تعاملات دانش نمی توان انتظار داشت که اقتصاد کشور توان رقابت در دنیای امروز را پیدا کند .

بنابراین به هر میزان که بتوان اقتصاد دانش بنیان و کسب و کار اینترنتی و مبتنی بر دانش های اطلاعات و ارتباطات را شکل داد ، آینده بهتری برای اقتصاد کشور می توان ترسیم کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام .
    خیلی ممنون به خاطر این مطلب و تشکر از آزاد عزیز .
    فقط یه اشتباه تایپی صورت گرفته . اون Econimy رو به Economy تغییر بدید .

    موفق باشید …….

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *