هشدار: Gadget را در Windows غیرفعال کنید

هشدار: Gadget را در Windows غیرفعال کنید
  • 1391/4/25
  • ITTeach
  • 1

براساس اعلام روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر، شرکت مایکروسافت به جای ترمیم یک نقطه ضعف در بخش Gadget سیستم عامل Windows، از کاربران خواسته که بخش Gadget در Win Vista و بخش Sidebar در Win 7 را به طور کامل غیر فعال کنند. بخش های Gadget و Sidebar به کاربران امکان اجرای برنامه های کوچک و نمایش اطلاعات روزمره را بر روی صفحه اصلی Windows (یا Desktop) می دهند. مانند ساعت، وضعیت آب و هوا، عناوین آخرین اخبار و …

 

مایکروسافت با انتشار هشدار امنیتی شماره 2719662 اعلام کرده که فعال ماندن این دو بخش می تواند راه های نفوذ و دسترسی غیر مجاز به کامپیوتر را  برای افراد بیگانه و خلافکار فراهم آورد. این هشدار را می توانید در نشانی زیر مطالعه کنید:

Technet.microsoft.com/en-us/security/advisory/2719662

همچنین شرکت مایکروسافت یک راه حل سریع و آسان برای غیر فعال کردن بخش های Gadget و Sidebar ارائه کرده است. این راه حل به راحتی امکان فعال یا غیر فعال کردن این دو بخش را فراهم می کند. بدین منظور به سایت زیر مراجعه کنید.

Support.microsoft.com/kb/2719662

تمام این هشدارها و اقدامات مایکروسافت در نتیجه اطلاعیه ای است که از سوی تعدادی کارشناس امنیتی درباره راه های سوء استفاده از نقاط ضعف ناشناخته در بخش های Gadget و Sidebar در سیستم های عامل Vista و Win 7 پیش از برگزاری همایش سالانه نفوذگران (به نام Black Hat Conference) در ماه جاری در شهر لاس وگاس آمریکا، منتشر شده است.

امکانات Gadget و Sidebar هیچگاه مورد توجه و علاقه چندان کاربران در دو سیستم عامل Vista و Win 7 قرار نگرفت. در Win 7، شر کت مایکروسافت تنها 9 برنامه برای Sidebar در نظر گرفت و به طور پیش فرض در سیستم عامل جای داد. همچنین سایت ویژه ای که مایکروسافت برای عرضه انواع برنامه ها برای استفاده در Gadget و Sidebar راه اندازی کرده بود، اکنون مدتهاست که به روز نشده و در آینده نزدیک نیز جمع آوری و برچیده خواهد شد.

منبع:blog.shabakeh.net

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *