7راه برای مدیریت بهتر wall در فیس بوک

7راه برای مدیریت بهتر wall در فیس بوک
  • 1391/5/21
  • محمد رشيدي
  • 9

شاید تا به حال متوجه شده باشید که علیرغم اینکه دارای دوستان بسیار زیادی هستید ، صفحه wall شما بسیار کسل کننده و به هم ریخته به نظر می رسد.
بیایید با هم تغییراتی را در wall فیس بوک ایجاد کنیم .

برخی از راه هایی که به توضیح آن ها خواهم پرداخت سخت و گیج کننده خواهد بود و شاید هم وقت زیادی از شما بگیرد ( البته اگر به جزییات وارد شوید ) اما در عوض زمانی را که صرف مرتب کردن و مدیریت دیوار فیس بوکتان می کنید را کاهش می دهد.
1.مهم ترین ها / جدیدترین ها
اولین و ساده ترین گام برای مرتب کردن چیدمان اخبار خوراک (فید) انتخاب یکی از حالت های Most Recent ( جدیدترین ها ) و Top Stories ( مهم ترین ها) است.شما می توانید این کار را با کلیک بر روی Sort که در قسمت بالای اخبار فید شما و یا زیر بخش Update status ( ایجاد رویداد جدید ) قرار دارد می توانید انجام دهید.

با انتخاب Most Recent ، فیس بوک کلیه ی اخبار فید شما را به ترتیب زمان معکوس نمایش می دهد، به گونه ای که جدید ترین ها در اول لیست مشاهده می کنید. با انتخاب گزینه ی Top Stories شما به فیس بوک اجازه می دهید که مطالبی که برای شما مهم هستند را برای شما به نمایش بگذارد که در اغلب اوقات این چنین نیست !
2. مدیریت فید
با دوست شدن با افراد و like کردن یک صفحه ، شما به صورت خودکار مشترک سایر اخبار آن فرد یا صفحه خواهید شد. این اشتراک می تواند تنها نوعی از رویدادهای جدید را شامل شود و تنها همان دسته را بر روی wall شما به نمایش بگذارد. راه های کمی برای مدیریت این اشتراک موجود است :
1- مرتب کردن نوع اشتراک گذاری به وسیله ی status update یا بخش به روزرسانی رویداد.
2- مرتب کردن نوع اشتراک گذاری از دکمه ی subscription .
3- مرتب کردن اشتراک گذاری از صفحه تنظیمات.

دوستان
بر روی دیوار(wall) فیس بوکتان ، نشانگر موس را به گوشه ی سمت راست و بالای نوار دوستتان ببرید و بر روی فلش رو به پایین کلیک کنید تا تنظیمات را ببینید.

این فلش به شما تنظیمات را نشان می دهد. شما می توانید پذیرای همه ی رویدادها ، بیشتر رویدادها و یا تنها رویدادهای مهم باشید. مبنای این انتخاب ها بر اساس ارتباط شما است.
شما می توانید دوستتان را دنبال نکنید و یا کلیه رویدادهای مربوط به وی را تماشا کنید.

برای دیدن تنظیمات بیشتر بر روی نام یا عکس پروفایل دوستتان بروید ، پس از باز شدن Profile-ecard بر روی friend و سپس settings کلیک کنید.

سپس می توانید نوع رویدادهای جدیدی را که امکان کنترل کردنشان را دارید، ببینید.هر کدام از انوع آن را که نمی خواهید بر روی wall شما ظاهر شود غیر فعال کنید تا تیک مربوط به آن برداشته شود و بر عکس .

صفحات / بازی ها / برنامه ها
برای مدیریت صفحات ، بازی ها و برنامه ها در فیس بوک شما می توانید از روش های بالا استفاده کنید اما تنظیمات دارای محدودیت بیشتری است. موس خود را به قسمت بالایی صفحه مورد نظر ببرید و بر روی فلش کوچک کلیک کنید و Hide story را انتخاب کنید تا کلیه به رویدادهای شخصی در آن حذف شود و در wall شما به نمایش در نیاید و یا Hide all from را برگزینید تا از کلیه رویدادهای این صفحه خداحافظی کنید.

هم چنین شما امکان این را دارید تا بر روی تصویر پروفایل شخص مورد نظرتان بروید و بر روی Liked کلیک کنید. اگر Unlike و یا تیک گزینه Show in News Feed را بردارید همه ی رویدادهای این صفحه از wall شما حذف می شوند.

ساخت اشتراک اخبار جدید
بر روی wall فیس بوک شما امکان مرور آسان لیست اخبار را که مشترک نشدید ببینید و هر کدام را که خواستید حذف کنید و به صفحه اشتراک خود اضافه کنید.
برای دسترسی به بخش تغییر این پنجره بر روی آیکون مداد در کنار News Feed که در سمت چپ wall شما قرار دارد کلیک کنید و بعد از آن Edit Setting را باز کنید.

پنجره “تنظیمات اخبار فید” با لیستی از افراد ، صفحه ها و برنامه هایی که شما از آن ها جدا شده اید و یا از فید خود حذف کرده اید باز می شود.
بر روی “X” که در سمت راست لیست قرار دارد کلیک کنید تا مواردی را از لیست حذف کنید و آن مورد در WAll شما به نمایش در خواهد آمد. هر گاه کارتان تمام شد با کلیک بر روی save تغییرات را ذخیره نمایید.

3. فیلتری به نام List
List بهترین روش برای کنترل فید اخبار است و شما را از اخبار عمومی دور نگه می دارد. فیس بوک با شما اجازه ی ساخت لیستی از اشتراک گذاری ها را به شما داده است که بر اساس جذابیت ، دوستان نزدیک و صفحات و یا سایر مرتب می شود.
برای شروع ساخت لیست ، به دنبال بخش Friends بگردید و در سمت چپ آن بر روی More کلیک کنید.

در صفحه دوستان بر روی Create List کلیک کنید.

اکنون نام لیست افرادی را که می خواهید به لیست اضافه شوند را وارد کنید.

برای رفتن به لیست ساخته شده تنها کافی است بر روی نام لیست که در سمت چپ صفحه موجود است کلیک کنید.


4. Hide Ticker
Ticker در فیس بوک به شما کمک می کند تا بتوانید جدیدترین فعالیت های دوستانتان را در فیس بوک دریافت کنید ؛ معمولا اگر دوستان زیادی داشته باشید در هر ثانیه تغییرات جدید را دریافت می کند و همین امر می تواند ازار دهنده باشد و پهنای باند شما را مصرف کند.
اگر تصمیم به پنهان کردن Ticker دارید ، باید این چنین عمل کنید :
1- نوار چت خود را ببندید


2- بر روی فلش Hide Ticker کلیک کنید . اگر نمی توانید آن را پیدا کنید ، چت خود را باز کنید ، اکنون در قسمت راست و بالای آن قرار دارد.


5. پنهان کردن یا گزارش دادن
در بخش رویدادهایتان امکانی موجود است که به شما اجازه می دهد مطلبی را گزارش دهید و یا Spam بشناسید. پنهان کردن یا Hiding آن بخش را از شما دور می کند و به فیس بوک در ایجاد فیلتر کمک می کند.

6. Unfriend / Unlike
آخرین انتخابی که باید مد نظر قرار دهید ، غیر فعال کردن دوستیتان با افراد و یا Unlike کردن یک صفحه است.شما همیشه می توانید این تنظیم را انتخاب کنید .این بدان معناست که دیگر هیچ گونه رویدادی از آن شخص را دیگر مشاهده نخواهید کرد.

7. به روزرسانی های خود را محدود کنید
همه یکار هایی که در بالا توضیح دادم راه هایی بودند که wall فیس بوکتان را مرتب و بدون هرج و مرج نگه می دارد ، به هر حال شما باید به خاطر داشته باشید که این کار با آن روش ها مقدور است.
قابلیتی وجود دارد که دسترسی شما به رویدادهای جدید را تنظیم می کند. شما می توانید رویداد جدیدی را با حالت های Public ، Friend و Only Me که تنها اجازه دیدن آن به خودتان را می دهد اضافه کنید، گزینه ی Costum برای مواقعی است که می خواهید فقط لیستی از دوستان آن را ببینند. مانند همان لیستی که در قبل ساختیم.

سخن آخر

با انجام دادن کارهایی که در بالا به آن ها اشاره شد ، می توانید رویدادهای جدید را دریافت کنید آن هم بدون Spam ها و رویدادهای نا مربوط و مزاحم.
من ساخت گروه را به شما پیشنهاد می کنم، خودم نیز هر روز این کار را انجام می دهم. اگر شما هم روشی دارید که می تواند wall فیس بوک را مدیریت کند به ما بگویید.
دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 9 دیدگاه
  1. salam ba tashakor az maghalate khobetoon
    mikhastam bedonam chetori feed pagehaye facebook to google reader montaghel konam man ghablan inkaro anjam midadam amma alan k timeline oomad nemitonam
    mamnoon misham age komakam konid

  2. سلام امیر جان
    خودم تا حالا بش فکر نکرده بودم. میگردم و سعی می کنم مشکلت رو برطرف کنم. به محض دریافت اطلاعات حتما در اختیارت قرار میدم.

  3. سلام
    ممنون ، واقعا کمک کرد
    یه سوال : چطور میتونم فعالیت هامو (Activity
    Recent) مثلا لایک یه پیج یا لایک مطلبش ، کامنت گذاشتن ، از دید دوستانم مخفی کنم؟
    یعنی کاری کنم که گزارش این فعالیت ها به فید دوستام نره

    1. به تنظیمات فید بروید و ببینید گزینه ای برای disable کردن نیوز برای فرند فید وجود داره یانه… من هم مثل شما هستم ! این مطلب رو ترجمه کردم … اولین فرصتی که فیس بوک رفتم میگردم

  4. Salam,mikhastam payamhaie ro ke dar facebook hazf kardam ro dobare bargardonam hamin tor dostaie ro ke hazfeshon kardam ro, mrsi,khaheshan zodtar javab bedin 

  5. سلام چرا به جز دوستانم کس دیگه ای نمی تونه پست های منو لایک کنه؟؟؟؟؟ میشه راهنمایی کنید

  6. سلام یک سوال داشتم من تعدادی دوستان زیاد دارم اما لایک هام همش کمه یعنی فرندم ۲۰۰۰ باشه لایکم ۵۰ تاست باید چیکارکنم که لایکم زیاد شه بعضی ازدوستان میگن پست های منو نمیبین که لایک کنن میشه کمکم کنین.

  7. چه ترفندی هست که اگه یه نفر بره و عکسای یه شخصو تو فیس بوک چک کنه یا به والش سر بزنه اون طرف میفهمه?????????

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *