استفاده از CCleaner برای ویرایش منوی راست کلیک در ویندوز

استفاده از CCleaner برای ویرایش منوی راست کلیک در ویندوز
  • 1391/8/4
  • عليرضا شیری
  • 3

منوی راست کلیک در ویندوز چیزی است که استفاده‌ی بسیار زیادی دارد و لذا مرتب و منظم بودن آن امری ضروری است. بسیاری از نرم‌افزارها، پس از نصب گزینه‌هایی را به منوی راست کلیک اضافه می‌کنند که علاوه بر شلوغ کردن آن، سرعت کار و نمایش منو را هم کم می‌کنند. شاید این تغییر در کوتاه مدت چندان مهم به نظر نرسد ولی در بلند مدت مزاحم کاربر است.

 

نرم افزارهای مختلفی برای ویرایش منوی راست کلیک یا Context Menu وجود دارد که CCleaner یکی از آنهاست و روش کار با آن را بررسی می‌کنیم. نیازی به معرفی CCleaner نیست چرا که یکی از بهترین و معروف‌ترین نرم‌افزارهای حذف فایل‌های اشافی و تصحیح خطاهای رجیستری ویندوز است.

قدم اول: مسلماً باید نرم‌افزار مورد نظر را دانلود و نصب نمائید. به وب‌سایت نرم‌افزار مراجعه کنید و آن را دانلود کنید، بعد از دانلود نرم‌افزار را نصب نمائید. آپدیت نرم‌افزار به نسخه‌ی 3.2 در صورتی که قبلاً روی سیستم نصب شده است نیز توصیه می‌شود.

 پس از نصب نرم‌افزار را تحت Admin یا در واقع با راست کلیک کردن و استفاده از گزینه‌ی Run As Administrator اجرا نمائید.

 

قدم دوم: بعد از اجرا به بخش Tools بروید و Sturtup را انتخاب نمائید.

قدم سوم: سراغ Context Menu بروید، در این تب تمام نرم‌افزارهای اضافی ویندوز که به نوعی به راست کلید مربوط هستند را مشاهده می‌کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نرم‌افزار موردنظر خود را از لیست انتخاب کرده و روی دکمه‌ی Disable کلیک کنید تا از منوی راست کلیک حذف شود.

 

توجه: منوی راست کلیک ممکن است مربوط به فایل‌های خاص یا فولدر باشد، در لیست برای هر یک از حالات منوی راست کلیک گزینه‌ی متفاوتی نمایش داده شده که باید یک به یک بررسی کنید.

قدم چهارم: بعد از نافعال کردن یک گزینه، Windows Explorer را ببندید (از طریق Task Manager) و بعد از اجرای مجدد آن، تغییرات اعمال شده را ببینید.

توسط CCleaner می‌توان یک گزینه را به کلی حذف کرد که در این صورت دیگر راهی برای فعال کردن مجدد آن وجود ندارد. لذا اگر مطمئن هستید که گزینه‌های خاصی را لازم ندارید، به کلی آنها را حدف نمائید.

یکی دیگر از امکانات خوب CCleaner این است که می‌توان لیستی از گزینه‌های منوی راست کلیک را در یک فایل متنی ذخیره کرد.

نتیجه گیری

CCleaner از ساده‌ترین نرم‌افزارهای ویرایش منوی راست کلیک است و در کوتاه‌ترین زمان و با ساده‌ترین مراحل این کار را انجام می‌دهد.

منبع: guidingtech

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. جناب آقای شیری بی نهایت از سایت جنابعالی و مطلب مفیدتان سپاس گزارم.پس از آپدیت ویندوز 7 روی هر پوشه ای که کلیک می کردم ارور می داد و در راست کلیک هم گزینه اول cmd اضافه شده بود و حدس می زدم که با اصلاح راست کلیک مشکل من هم حل خواهد شد منتها سایتهای زیادی رفتم و برنامه های زیادی را نصب کردم و بی نتیجه بود.ولی با مراجعه به مطلب سایت شما موضوع حل شد. واقعا سپاسگزارم.موفق باشید.

  2. با تشکر از مطلب خوبتون.
    البته یه نکته که دوستان باید حتما توجه کنن اجرای نرم افزار با دسترسی مدیر (run as admin) هست. اگه این کارو نکنید امکان ویرایش context menu وجود نداره.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *