ویندوز 8 : مرورگر کروم در صفحه دسکتاپ

ویندوز 8 : مرورگر کروم در صفحه دسکتاپ
  • 1391/8/9
  • سعيد
  • 0

در مطلبی با عنوان چگونه از نسخه جدید فایرفاکس در مترو استفاده کنیم؟ به طور کلی نحوه پیش فرض کردن مرورگر ها و اهمیت آن را در ویندوز 8 بیان کردیم.همینطور که در جریان هستید نسخه های ویژه ای از مرورگر های مختلف برای ویندوز 8 وجود دارد. نسخه اینترنت اکسپلورر10 (Internet Explorer) و یا مرورگر نایتلی فایر فاکس (Mozilla Firefox Nightly) و .. در دسترس هستند.

اما وقتی یکی از آنها را به عنوان مرورگر پیش فرض انتخاب می کنید. دیگر همه وب پیج ها با این مرورگر باز می شود و گزینه برای مشخص کردن اینکه با کدام مرورگر صفحه وب شما بالا بیاید وجود ندارد. همچنین با کلیک بر روی لینک , مرورگر بلافاصله در صفحه آغاز ( start screen ) شما نمایش میابد. در این ترفند با تغیبرات در رجیستری می خواهیم علاوه بر اضافه کردن مرورگر کروم گوگل به لیست مرورگر های پیش فرض سرعت بارگذاری صفحات و همچنین بارگذاری در دسکتاپ را فعال کنیم.

metro

برای این ترفند تغییرات کوچکی در رجیستری ایجاد می کنیم. برای شروع یک فایل متنی (Notepad) ایجاد کنید و دستورات زیر را دقیقا در آن وارد نمایید. این برای باز شدن مرورگر در صفحه دسکتاپ و سرعت بخشیدن است.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOTChromeHTMLshellopencommand]
“DelegateExecute”=-

[HKEY_CLASSES_ROOTChrome.exeshellopencommand]
“DelegateExecute”=-

[HKEY_CLASSES_ROOTChrome.exeshellopennewwindowcommand]
“DelegateExecute”=-

[HKEY_CLASSES_ROOTChrome.exeshell
uncommand]
“DelegateExecute”=-

دقت داشته باشید در هنگام ذخیره این فایل آن را با نام و پسوند chrome.reg ذخیره کنید. توجه کنید نام reg.txt. اشتباهی ذخیره نشود.

Untitled444

در هنگام فعال سازی فایل ممکن است یک اعلان UAC برای شما نمایش یابد.این مربوط به تنظیمات امنیتی حساب شما است , آن را تایید کنید. پس از ایجاد فایل یکبار آن را اجرا کنید.

chrome-desktop-windows-8

اکنون دیگر سرعت بارگذاری افزایش یافته و همچنین باز شدن مرورگر در دسکتاپ انجام می شود.

این راه حلی برای مرورگر کروم بود.اگر شما ترفندی برای اجرای همین حالت در فایرفاکس دارید خوشحال می شوم آن را با دوستان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *