معرفی ابزارهای بهبود عملکرد و ارزیابی سیستم

معرفی ابزارهای بهبود عملکرد و ارزیابی سیستم
  • 1391/8/22
  • آزاد
  • 0
  • AnTuTu

تست و محک زنی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها آن چنان که باید و شاید فراگیر نشده اما نرم‌افزار AnTuTu برای ابزارهای اندروید این کار را به خوبی انجام می‌دهد. این نرم‌افزار قادر به تست موارد زیر است:

سرعت حافظه سیستم و پردازنده، بررسی عملکرد گرافیکی، سرعت خواندن و نوشتن روی کارت‌های SD، سرعت دسترسی به اطلاعات پایگاه داده و …

 antutu

  • Sandra

به جرات می‌توان گفت که نرم‌افزار Sandra  یکی از بهترین نرم‌‌افزارهای موجود در حوزه محک‌زنی کامپیوترهاست.

این ابزار به خاطر یکپارچگی و گستردگی ویژگی‌ها از زمان پا نهادن به عرصه وجود در 15 سال پیش، انتخاب اول کسانی است که با اورکلاک سر و کار دارند.

ماژول‌های اطلاعاتی این نرم‌افزار جزئیات کاملی درباره تنظیمات CMOS  و BIOS، مشخصات مادربورد، پردازنده، چیپ ست‌ها، پروت‌ها، چاپگرها، حافظه، شبکه، اجزا داخلی ویندوز و … در اختیار شما قرار می‌دهند.

 600-scr-sisoftware-sandra

  • Performance Test

اگر به دنبال نرم‌افزاری برای تست عملکرد کامپیوتر هستید و ضمنا به مقایسه سخت‌افزارهای نصب شده روی آن با کامپیوتری دیگر علاقمندید، بهتر است از نرم افزار Performance Test  استفاده کنید.

این نرم‌افزار قادر به اجرای تست‌هایی بسیار جامع بر روی تمامی قطعات نصب شده روی کامپیوتر است، از پردازنده و قدرت سه‌بعدی کارت گرافیک آن گرفته تا بررسی سرعت رم، هارددیسک و درایوهای نوری و …

اگر قصد تغییر تنطیمات سیستم یا حتی تعویض قطعات آن را داشته باشید Performance Test  تاثیراتی که بعد از اعمال تغییرات در کامپیوتر اعمال می‌شوند را به شما نشان داده و ضمنا دقیقا مشخص می‌کند که آیا سیستم از تمام توان لازم استفاده می‌کند یا نه؟

 software_manufacturer_performance_test

  • Ultimate Windows Tweaker

این نرم‌افزار ابزاری ساده اما کاملا کاربردی است که با استفاده از آن می‌توان قسمت‌های مختلف ویندوز را دستکاری نمود.

با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان تنظیمات قسمت‌هایی مثل System Information، System performance ، حساب‌های کاربری، بخش امنیتی و … را به راحتی تغییر داد.

در حقیقت با نصب این نرم‌افزار از گشت و گذار در قسمت‌های مختلف ویندوز به منظور تغییر تنظیمات بی‌نیاز خواهید شد.

 ultimate-windows-tweaker-7

  • AS SSD

این نرم‌افزار دارای 8 تست برای ارزیابی عملکرد دیسک‌های SSD است.

 پنج تست ترکیبی کار ارزیابی سرعت خواندن/نوشتن و زمان دسترسی به داده‌ها را انجام می‌دهند.

این نرم‌افزار با استفاده از یک فایل تست یک گیگابایتی، ندت زمانی که صرف خواندن و نوشتن فایل می شود را اندازه‌گیری می‌کند.

تست عملکرد با استفاده از داده‌های فشرده شده هم در این نرم‌افزار اجرا می‌شود. علاوه بر این با استفاده از 3 تست محک زنی، از پوشه‌های آزمایشی برای فایل‌های حجیم، برنامه‌ها و بازی‌ها استفاده می‌شود.

این پوشه‌ها کپی شده و AS SSD  از حافظه کش سیستم عامل برای مشخص کردن چگونگی عملکرد SSD در هنگام عملیات همزمان خواندن/نوشتن استفاده می‌نماید. این نرم‌افزار با ویندوزهای ایکس پی/ویستا و 7 سازگار است.

منبع:  mashable.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *