ویندوز8 : چسباندن یادداشت و قفل صفحه نمایش با برنامه IncrediLock

ویندوز8 : چسباندن یادداشت و قفل صفحه نمایش با برنامه IncrediLock
  • 1391/9/27
  • سعيد
  • 0

در ویندوز8 برای امنیت بیشتر اگر بعد از مدت زمان مشخصی سیستم فعالیتی انجام ندهد صفحه نمایش قفل ( lock screen ) می شود. این یکی از ویژگی های خوشمزه در ویندوز 8 است, در این صفحه اطلاعاتی مانند ساعت ,روز هفته ,تاریخ ,پیغام ها ,ایمیل و همچنین وضعیت باتری و شبکه بیسیم سیستم شما نمایش میابد. آیا می شود این صفحه را سفارشی کنیم ؟ در حالت عادی خیر.

اما برنامه TuneUp IncrediLock ما را در این زمینه کمک می کند و به شما اجازه می دهد که  ویدجت های (widgets) جدید را به صفحه Lock screen اضافه کنید. همچنین با این برنامه می توانید یک یادداشت یادآوری (sticky notes) به صفحه Lock screen بچسبانید و یا تصویر خاصی را برای صفحه قفل شده در نظر بگیرید

برای دریافت برنامه از فروشگاه ویندوز در قسمت کادر جستجو نام TuneUp IncrediLock را وارد کنید و سپس بعد از نمایش نتایج جستجو در سمت چپ بر روی نام برنامه کلیک کنید.

رابط کاربری برنامه بسیار ساده و کاربرپسند طراحی شده است. در صفحه اصلی کتابخانه تصویر ( pictures library ) شما می توانید به تصاویر هارد دیسک خود و همچنین تصاویر منتخب در اینترنت دسترسی داشته باشد. برای دریافت تصاویر منتخب اینترنت , برنامه IncrediLock آنها را در دسته بندی های مختلف مانند : حیوانات,طبیعت,علم و فناوری, و غیره سازماندهی کرده است.

پس از انتخاب تصویر دلخواه (هارد دیسک خود یا وب ) و با کلیک بر روی آن گزینه “Set as my new lockscreen” در پایین سمت چپ نمایش میابد , که یا انتخاب این گزینه عکس پیش روی شما به عنوان تصویر پس زمینه صفحه قفل ویندوز (lock screen ) انتخاب می شود.

حال پس از انتخاب پس زمینه صفحه قفل ویندوز (lock screen) به سراغ ویجت ها (widget) می رویم. سلیقه های مختلفی برای انتخاب و نمایش ویجت ها برای هر کاربر مختلف است. در این قسمت یکی از پرکاربردترین آنها که به طور پیش فرض در خود برنامه هم وجود دارد , معرفی و نصب می کنیم. ویجت نت Sticky Note widget (یادداشت های مورد توجه و مهم ) یکی از برنامه کوچک بسیار کاربردی است که با یادداشت قرار ملاقات و یا یک کار شخصی و … و قرار دادن آن در صفحه lock screen به شما در یادآوری آنها کمک می کند.

در تصاویر زیر که در حالت صفحه lock screen نمایش یافته , می توانید اضافه شدن ویجت Sticky Note widget را مشاهده کنید.

به طور کلی برنامه TuneUp IncrediLock یک اپلیکیشن کارآمد برای رایانه و یا تبلت شما است. این برنامه به طور پیش فرض دارای یک ویجت است اما شما به سادگی میتوانید دیگر ویجت های مانند ,آب و هوا, قاب عکس, وضیعت پردازنده و غیره را از فروشگاه ویندوز (Windows Store)  دریافت کنید.

برای مشاهده و دریافت برنامه می توایند اینجا را مشاهده کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *