ویندوز8 : جستجو در سرویس های محبوب وب با یک برنامه

ویندوز8 : جستجو در سرویس های محبوب وب با یک برنامه
  • 1391/11/7
  • سعيد
  • 0

search-all-thumb

موتورهای جستجو از وب سایت های ضروری هستند که حتما تا کنون به آنها رجوع کرده اید. می دانیم گوگل قدرتمند ترین و محبوب ترین موتور جستجوی حال حاضر است.اما این  تا زمانی است که شما یک سرنخ یا اطلاعات مفیدی از آنچه که به دنبال آن هستید داشته باشید.

فرض کنید می خواهید اطلاعاتی در مورد یک فیلم بدست بیاورید.داستان فیلم , بخش کوچکی از فیلم (announce) را ببینید و غیره. آیا گوگل می تواند کمک کند؟خیر و  یا در نهایت چند لینک وب سایت های دیگر را به شما می دهد.در این موقع سویچ سریع به یک موتور جست وجوی دیگر مانند IMDB که مخصوصا جستجوی ویدئو در وب است بسیار کار ساز است.

در حال حاضر برنامه های مبتنی بر محیط مترو (Modern UI) در ویندوز 8 روز به روز در حال محبوب تر شدن هستند. کاربران نیز به دنبال اپلیکیشن های هستند که بتواند چند ویژگی را در خود جای داده و کاربران را از نصب کردن اپلیکیشن های هم رده خود بی نیاز کند. چه بهتر این برنامه بر پایه محیط مترو طراحی شده باشد. شاید بگویید جستجوگر خود مایکروسافت یعنی بینگ Bing  به طور پیش فرض در ویندوز 8 وجود دارد و همینطور بر پایه محیط مترو(Modern UI)  نیز است. اما قرار است در این مقاله چیز شگفت انگیزتری را معرفی کنیم.

Search All: برنامه ی بر اساس Modern UI  طراحی شده که با آن می توانید یک متن را در سرویس های بسیاری از طریق یک اپلیکیشن جستجو کنید. شما می توانید از طریق گوگل,یاهو,بینگ,آمازون,IMDB,فیس بوک,توییتر,ویکی پدیا,یوتیوب,پیکاسا, و.غیره به جستجو بپردازید و تمامی نتایج را در یک اینترفیس ببنید.

برای دریافت برنامه Search All می توانید مستقیم به فروشگاه ویندوز (Windows Store) مراجعه کنید. بعد از وارد شدن به سایت فروشگاه ویندوز در کادر جستجو عبارت Search All را وارد کنید و از نتایج در سمت چپ بر روی نام آن کلیک کنید تا عملیات دانلود و نصب برنامه شروع شود.

search-all

برنامه Search All به طور کاملا رایگان در دسترس است.هنگام که برنامه را راه اندازی می کنید در سمت بالا یک دسته آیکون از سرویس های مختلف تحت وب در انتظار نشسته اند تا یکی پس از دیگری از آنها بازدید کنید.

Unti47474tled

همه کاری که شما باید انجام دهید تنها وارد کردن کلمه و متن در نوار جستجو “search query”  و انتخاب سرویس مورد نظر برای جستجو است. برای مثال من اطلاعاتی راجع به فیلم Skyfall می خواهم. نام  آن را در کادر جستجو وارد می کنم , و از آنجای که سرویس IMDB برای جستجوی ویدئو عالی است بر روی نماد آن کلیک میکنم.

imdb

جستجو در سرویس IMDB شروع شده و نتایج آن بلافاصله نمایش میابد. اکنون به راحتی  و خیلی سریع می توانید به اطلاعات جستجو شده دسترسی داشته باشید.نکته اصلی و ویژگی این برنامه در این است که برای بررسی نتایج جستجو در سرویس های دیگر لازم به باز کرن مرورگر یا تب جدید نیست , بلکه بعد از جستجو مثلا در سرویس IMDB با کلیک بر روی نماد یوتیوب می توایند پیش نمایش trailer از این فیلم را نیز در کنار نتایج متنی مشاهده کنید. و همه اینها در یک پنجره نمایش داده می شود.

search-youtube

اگر نگران حریم خصوصی خود هستید باز هم یک خبر خوب در رابطه با این برنامه برای شما دارم. این برنامه هر آنچه که شما جستجو می کنید را نه بر روی رایانه و نه در وب سرور نگه نمی دارد.

privacy

سرویس های که در حال حاضر در برنامه در دسترس هستند :

1) Google
2) Bing
3) Yahoo
4) YouTube
5) Imdb
6) Dictionary.com
7) Wikipedia
8) Facebook
9) Twitter
10) Google+
11) Amazon
12) EBay
13) Netflix
14) CNN
15) Digg
16) Tumblr
17) Flickr
18) Picasa
19) Blogger
20)Wordpress

در حال حاظر Search All  برای معماری 32 بیتی و 64 بیتی در دسترس است. من از این برنامه بر روی نسخه دسکتاپ (رایانه) استفاده می کنم , مطمینا کاربران نسخه RT (تبلت ها) نیز از چنین برنامه ای استقبال می کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید