ویندوز8: برنامه ی افزودن ویژگی به منوی راست کلیک

ویندوز8: برنامه ی افزودن ویژگی به منوی راست کلیک
  • 1391/9/13
  • سعيد
  • 0

ShellTools .saeed najaran gooyait

برخی از ویژگی ها سیستم عامل ویندوز باعث افزایش سرعت عمل و بهبود بهره وری در استفاده از رایانه شده است. یک مثال بسیار ساده آن دسترسی به ابزار و برنامه ها از طریق منوی راست کلیک ( right-click context menu) که در محیط های مختلف برای ما نمایش میابد است. همین طراحی ساده را , تمام سیستم عامل های دیگر نظیر لینوکس و Mac OS X از ویندوز به ارث برده اند. برنامه های مختلفی برای ویرایش همین منو ها وجود دارد , تا باز هم عملکرد و سرعت دسترسی به برنامه ها و ابزارها را افزایش دهد.

برای مثال برنامه ی Menu Uninstaller با اضافه کردن گزینه uninstall به منوی راست کلیک به شما اجازه حذف برنامه های گوناگون بدون رفتن به Add / Remove Programs (اضافه کردن / حذف برنامه ها) در بخش کنترل پنل (Control Panel) را فراهم می کند. و یا برنامه Context Menu Editor به منوی راست کلیک میانبر های برای دسترسی سریع به برنامه ها اضافه می کرد.

امروز اپلیکیشن جدید به نام ShellTools را به شما معرفی می کنم.این برنامه ساده در عین حال قدرتمند چند ویژگی کاربردی مانند: تغییر اندازه تصویر، نصب و یا حذف فونت، اندازه کپی، مسیر کپی، نمایش فایل های مخفی، نمایش پسوند فایل ها،و غیره را به منوی راست کلیک اضافه می کند.

Untitled saeed najaran

تغییر سایز عکس ها با استفاده ازفایل های کتابخانه ای ImageMagick ویندوز امکان پذیر است. این گزینه بسیار مفید است بدون انجام کار اضافه و نرم افزاری دیگر به راحتی قادر به تعویض سایز عکس های خود به اندازه های مختلف و استاندارد هستید. کافی است بر روی عکس مورد نظر کلیک کنید و از منوی Resize Images یک سایز جدید را انتخاب کنید , بلافاصله تصویر جدید در کنار تصویر قبلی ایجاد می شود.

گاهی نیاز دارید پسوند یک فایل را بدانید.شاید نمایش پسوند فایل ها برای کاربران مبتدی کمی سخت باشد , و یا بخواهید فایل های مخفی خود را برای چند لحظه در دسترس داشته باشید. برای هر بار رفتن به Folder Options وقت شما هدر می شود. با نصب ShellTools کار شما برای تغییر تنظیماتی که نام بردیم بسیار ساده می شود. با راست کلیک در محیط دسکتاپ و انتخاب گزینه Show hidden files تمام فایل های مخفی نمایان می شود و با انتخاب گزینه Show file extensions می توانید پسوند فایل ها را سریعا مشاهده کنید.

بعضی از ویژگی ها با توجه به نوع پسوند فایل ها تغییر می کند. برای مثال با کلیک بر روی یک فایل متنی دیگر گزینه تغییر سایز تصاویر نمایش نمی یابد و در عوض گزینه هایی مانند سایز فایل به bytes و KiB ,کپی مسیر فایل (Copy path), در دسترس است.برای نمایش هر یک از گزینه های نام برده باید در یک فایل متنی گزینه چسباندن paste را انتخاب کنید. با استفاده از گزینه File note  یک فایل متنی ( Text Document) با نام همان برنامه یا فایل انتخابی برای شما ایجاد می شود.

دسترسی به تنظیمات برنامه از طریق گزینه ShellTools options  در منوی راست کلیک امکان پذیر است در این قسمت امکان فعال یا غیر فعال کردن ویزگی های نام برده در بالا وجود دارد. می توانید هر یک را با توجه به نیاز خود در زمان مشخصی غیر فعال نمایید.

به طور خلاصه، ShellTools یک برنامه عالی برای فعال کردن برخی از عملیاتی که بر روی فایل ها استفاده می کنید در منوی راست کلیک است. ضمن اینکه می توانید برنامه را بر روی ویندوز های XP، ویندوز ویستا، ویندوز 7 و ویندوز 8 استفاده کنید.

برای دریافت مستقیم از گویا آی تی می توانید اینجا کلیک کنید و برای دریافت و مشاهده مشخصات برنامه به وب سایت آن مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *